2.8.2020

ד"ר הרט: קנאביס רפואי בטוח יותר מכל תרופה אחרת

עם התחממות הויכוח סביב הרגולציה של הקנאביס הרפואי, יש האומרים שהקנאביס בטוח יותר מרוב תרופות המרשם. ד"ר מייקל הרט מלונדון, אונטריו, הוא אחד מהרופאים הבודדים בקנדה שבחר להשמיע את קולו לטובת הקנאביס הרפואי, לדבריו, קנאביס רפואי בווח יותר מכל תרופה אחרת. חוק חדש שנכנס לתוקפו באפריל, מאפשר לרופאים בקנדה, לרשום קנאביס רפואי לחולים, אשר על פי שיקול דעתם, מצבם הרפואי עשוי להשתפר בעזרתו. בדומה לד"ר הרט, מספר רופאים כבר החלו מתמחים בשיטה הטיפולית החדשה.

מרשם למריחואנה רפואית


ד"ר הרט מאונטריו קנדה, מבסס את תמיכתו בקנאביס הרפואי, על העובדות הבאות:

  1. העובדה שתרופות אופיאטיות הורגות יותר בני אדם בשנה ממכלול הסמים הבלתי חוקיים.
  2. העובדה שבניגוד לתרופות מרשם - עם קנאביס רפואי, אין סכנה מפני נטילת מנת יתר. 
  3. הקנאביס מעולם לא גרם למוות.
  4. עדויות של חולים שהקנאביס הרפואי עוזר להם.

אירגוני רופאים דוחים את החוק החדש בתמיכת קולגות מקומיים ומציעים הנחיות משלהם.

גם ארגון הרופאים הקנדי ובית הספר המלכותי לרפואה ולניתוחים, מזהירים את הרופאים מפני מתן מרשמים לקנאביס רפואי. ד"ר הרט מאמין, שהתגובה של הגופים האלה אינה מייצגת את הרגשתם של רוב הרופאים. "אני לא חושב שהרבה רופאים הם באמת נגד הקנאביס הרפואי, הם פשוט לא יודעים איך לרשום אותו", הוא מסביר.

"המחסור במחקרים רשמיים הוא מה שמדאיג את מרבית הרופאים", אומר ד"ר לואיס הוגו פרנצ'סקוטי נשיא ה-CMA.
"אם יהיו ממצאים, אני לא חושב שלמקצוע הרפואה תהיה בעיה לעמוד מאחורי הדבר; הרופאים אינם נלהבים לתת מרשמים בעיניים מכוסות", הוסיף הד"ר.

יש צורך במסקנות הנובעות ממחקרים על בני אדם בטרם מאשרים סם כתרופה. על כל פנים שום חברה עדיין לא נתנה את חסותה לחקר הקנאביס הרפואי.

הבעיה העיקרית העומדת בפני החברות, היא שהקנאביס היא צמח שמקורו בטבע והם אינם יכולים לרשום עליו פטנט, לכן לא כדאי להם להשקיע במחקר שאינו רווחי מבחינתן.

למרות שאין מספיק מחקרים רפואיים על הקנאביס (שנערכו בידי חברות התרופות), ד"ר הרט מאמין שיש מספיק סיבות טובות כדי לרשום קנאביס לחולים. "משככי כאבים למשל, הוכיחו את עצמם כגורמי סיכון למוות".

"תרופות מרשם אופיאטיות, הורגות הרבה יותר בני אדם בשנה, ממכלול הסמים הבלתי חוקיים, קנאביס מעולם לא הרג אף אחד", אומר ד"ר הרט.

בניגוד לתרופות האופיאטיות, עם צריכת הקנאביס, אין סכנה מפני מנת יתר.
"אני חש נינוח כאשר אני רושם קנאביס למטופלי, כי אני יודע שהוא בטוח יותר מכל תרופה אחרת".

תגובה 1:

  1. אני מצטער לשים את זה באינטרנט אבל אין לי ברירה. האם מעולם לא האמנתי בקסמי אהבה או כישופים עד שפגשתי את הקוסם ההוא כשביקרתי את חברתי ב- isreal לפסגה עסקית השנה. אני פוגש אדם בשם דוקטור ALABA היה ממש חזק, והוא יכול היה לעזור בכישופים שיחזירו את האבודים, את המאהבים ואת כספי הקסם, הקסם או הקסם לצורך עבודה טובה או אושר. אני שמח עכשיו. אני מעידה כי הגבר שרציתי להתחתן עזב אותי 5 שבועות לפני החתונה וחיי התהפכו כי מערכת היחסים שלנו נמשכה 3 שנים. באמת אהבתי אותו, אבל אמו הייתה נגדנו ולא הייתה לה עבודה בתשלום טוב. כשפגשתי את הקוסם הזה, סיפרתי לו מה קרה והסברתי לו את המצב. בהתחלה הייתי מהססת וחשדנית, אבל פשוט ניסיתי. ובתוך יומיים, כשחזרתי לגרמניה, חבר (כיום בעל) התקשר אליי והגיע אלי והתנצלתי שהכל הוסדר עם אמו ומשפחתו וקיבל ראיון עבודה חדש להתחתן. לא האמנתי כי ד"ר ALABA פשוט שאלה את שמי ושם חברתי וכל מה שרציתי. ובכן, עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו השתפרו הרבה יותר. הדואר האלקטרוני שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו הפכו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה וחיינו הפכו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: dralaba3000@gmail.com אתה יכול גם לעשות לו WhatsApp בכתובת +2349039885856.

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר