7.11.2014

מחקר: הקנאביס ניחן ביכולת טבעית להחליש חיידקים ולגבור על דלקות קשות

במהלך אירוע במועדון העיתונאים הלאומי האמריקאי, תום פריידן, מנכ"ל ה-CDC (המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן) אמר כי בשנים הבאות יש לנקוט בצעדים קיצוניים יותר על מנת להשתלט על תופעת עמידות החיידקים לאנטיביוטיקה, וזאת לדבריו, "כדי למנוע את המגפה העולמית הבאה". פריידן הודיע שהמרכז מתכוון להורות לבתי החולים, לבודד ולעקוב אחר חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה.

אנטיביוטיקה ותרופות דומות - הנקראות גם תרופות אנטי-בקטריאליות - היו בשימוש נרחב במשך עשרות שנים לצורכי טיפול בזיהומים. על פי ה- CDC, השימוש לאורך השנים באנטיביוטיקה, הביא לכך שחיידקים החלו לפתח עמידות לתרופות אלה.



דו"ח משנת 2013, מסכם את איום העמידות לאנטיביוטיקה בארצות הברית ונותן תמונת מצב ראשונית מדאיגה ומאיימת על עמידותם של חיידקים לאנטיביוטיקה ועל האופן שבו הדבר עלול להשפיע על הבריאות הגלובלית.

"לעמידות האנטי מיקרוביאלית, יש את הפוטנציאל להזיק ואף להמית כל אחד, לחבל ברפואה המודרנית, להרוס את הכלכלה ולהפוך את מערכת הבריאות לפחות יציבה, למעשה, ההוצאות של שירותי הבריאות  על סוגיית עמידותם של חיידקים לאנטיביוטיקה עומד כל כ-20 מליארד דולר בשנה", כך פריידן.

דוח של ה-CDC שפורסם ב-2013, חושף כי בארה"ב, 2 מיליון בני אדם לפחות, נדבקים מדי שנה בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה וכ- 23,000 בני אדם מתים כתוצאה ישירה ממחלות הנובעות מהסתבכויות שמקורן בזיהומים עמידים לתרופות אנטי-בקטריאליות.

מתמעטות התרופות לטיפול בדלקות חמורות הנגרמות על ידי חידקי גראם שליליים כך קובע הדוח של ה-CDC

מבין כל הבעיות שמתעוררות בעקבות עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה, הפתוגנים הגראם-שליליים מדאיגים במיוחד, כי הם מסוגלים לפתח עמידות לכל התרופות; הדבר נכון, אם כי, במידה פחותה גם לגבי חלק מהזיהומים הגרם-חיוביים (לדוגמא, סטפילוקוקוס ואנטרוקוקוס). הזיהומים הגרם-שליליים החמורים ביותר והנפוצים ביותר קשורים למערכת הבריאות והם: Enterobacteriaceae, Pseudomonas aeruginosa ו-Acinetobacter.

לא רק האנטיביוטיקה שהרופאים מעמיסים על הציבור מסייעת לחיידקים להתחזק ולפתח מוטציות עמידות, תעשיית הבשר צורכת טונות של אנטיביוטיקה. חיות המשק מקבלות אנטיביוטיקה ותרופות נוספות במהלך כל חייהן,על מנת להשמיד חיידקים בלתי רצויים, גם הבשר מקבל אנטיביוטיקה לפני שהוא מגיע אל המרכולים. הבעיה היא שחיידקים רבים מפתחים עמידות לאנטיביוטיקה.

אופן ההתרבות והתפוצה של חיידקים עמידים:

  1. הפרשות של בעלי חיים שמחלחלות אל הקרקע, מזהמות את מי התהום וגורמות לזיהום של הפירות, הירקות והדגים.
  2. דרך חקלאים שבאים במגע עם בעלי חיים, קרקע או מים נגועים.
  3. מעבדי מזון.
  4. מוצרי מזון נגועים מהחי.
  5. הידבקות בחיידק.
  6. בשנת 2011 חברות התרופות מכרו 14מיליון ק"ג אנטיביוטיקה לתעשיית הבשר ו-3.4 מיליון ק"ג אנטיביוטיקה לשימוש של בני אדם.
תמונת המצב צד א:
  • תעשיית התרופות לא מצליחה להביס את החיידקים שמפתחים עמידות לאנטיביוטיקה.
  • תעשיית התרופות לא מצליחה לייצר פתרונות לחולים הסובלים מכאבים כרוניים - משככי הכאבים גורמים לנזקים בריאותיים, לסבל, להתמכרות, לאובדנות ולמוות. בישראל מתים מדי שנה 4,000 בני אדם כתוצאה מטיפול באופיאטים לשיכוך כאבים ובארה"ב מתים מעל 30 אלף בני אדם בשנה מאותה הסיבה.
  • תעשיית התרופות לא מצאה פתרון לסוגים מסוימים של אפילפסיה, למחלות כמו קרון וקוליטיס, לטרשת נפוצה, לפוסט טראומה ועוד. 
  • תעשיית התרופות לא הצליחה למצוא תרופה לסרטן, אך פיתחה מערך מאוד משתלם לתעשייה, של טיפולים ארוכי טווח סביב המחלה: כימותרפיה (שהורסת את המערכת החיסונית, פוגעת בתאים בריאים וגורמת לתופעות לוואי קשות), הקרנות (הורסות תאים בריאים וגורמות לתופעות לוואי קשות) ותרופות אופיאטיות (אשר הורסות את האיברים הפנימיים). נס הוא, למי שמצליח לשרוד את הטיפולים המקובלים נגד מחלת הסרטן.
  • תעשיית התרופות מזמן לא מתעסקת בלרפא - בריאות לא מבטיחה רווחים לעסקי התרופות. תעשיית התרפות היא תעשייה לממכר סמי מעבדה. כמו כל עסק כלכלי אחר, היא עוסקת בשיווק, היא מעסיקה פרסומאים, אנשי מכירות, לוביסטים ומפיצים והכל לטובת בעלי המניות - לא לטובת החולים. על פי דוח של ה-DEA, משנת 1999 ועד היום מכירת התרופות עלתה ביותר מ-300 אחוזים. 

משככי כאבים
משנת 1999 חלה עלייה של 300 אחוז במכירת תרופות
תמונת המצב צד ב:
  • במחקר שבוצע בחיות מעבדה וברקמות של בני אדם, במחלקה למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה, בבית הספר לרפואה שבאוניברסיטת וירג'יניה, נמצא כי הקנאביס ניחן ביכולת טבעית להחליש חיידקים ולגבור על דלקות קשות.
  • הקנאביס נמצא יעיל לטיפול בכאבים כרוניים הנובעים ממחלות כמו פיברומיאלגיה, דלקת פרקים, כאבים ממקור עצבי, כאבים ממקור סרטני, כאבי מחזור ועוד; וזאת ללא תופעות לוואי ומבלי להעמיד את החולים בפני סכנות בריאותיות, כמו ההתמכרות, אובדנות או מוות.
  • שרלוט פיג'י, ילדה אמריקאית שסבלה ממאות התקפים אפילפטיים ביממה, סוג של אפילפסיה בשם סינדרום דרבט. ההתקפים התכופים הפריעו לא רק לחייה ולחיי משפחתה התקינים, אלא גם האטו מאד את התפתחותה. הטיפולים התרופתיים וההתקפים התישו את גופה של שרלוט עד לכדי סכנת חיים, בסופו של דבר הרופאים הודיעו להורים, שהם כבר עשו את כל מה שביכולתם. התפנית בחייה של שרלוט קרתה כאשר הוריה הבינו שכבר אין להם מה להפסיד והחליטו, למרות הסתייגויותיהם וחששותיהם הרבים, לנסות לטפל בילדה בקנאביס. כיום שרלוט סוגרת פערים התפתחותיים וכבר לא סובלת מהתקפים אפילפטים.
  • כל יום מתווספים חולי סרטן לשעבר שהצליחו לגבור על מחלת הסרטן באמצעות שמן קנאביס. ביניהם הילדה מיקיילה קומסטוק שהחלימה מסרטןן הדם, קורי יילנד שהחלימה מסרטן העור וסרטן פי הטבעת והביוכימאי דניס היל שהחלים מסרטן הערמונית.
תם עידן סמי המעבדה - יחי עידן הקנאביס
לטפל באבולה באמצעות קנאביס.


נגיף האבולה

עתה רק נותר לקוות שהציבור יבין מהר שתחושות החרדה, הפחד והרתיעה שהם חשים כלפי הקנאביס נובעות מעשרות שנים של הונאה ושעליהם להפנות תחושות אלה אל סמי המעבדה של תעשייני התרופות ולדרוש בתוקף מההנהגה לאפשר לחולים ולאזרחים שמעוניינים בכך, לצרוך קנאביס על פי חוק.


הציבור בעולם התחיל להבין שהחקיקה נגד הקנאביס אינה חוקתית, שהמלחמה נגד הקנאביס מבוססת על תרמית ושלאורך שנים, הממסד פגע בזכויותיו ועשה לו עוול.
ד"ר ברקת שיף, רופאה אחת בישראל שלא נרתעת מלומר את האמת: "קנאביס רפואי לא גורם שום נזק, נקודה", ד"ר גופטה, אשר מנהל מסע עולמי בעקבות הקנאביס הרפואי, כבר הודה והתנצל על חלקו בקונספירציה, ד"ר אוז הרופא ומנחה תכנית בענייני רפואה אמר: "המריחואנה יעילה מאוד", יוחנן דנינו "לא מעניין אותי מי שמגלגל ג'וינט במרפסת", ד"ר יהודה ברוך "אולי צריך להתיר שימוש חופשי במריחואנה".

גם להנהגה מותר לסגת, להתנצל בפני האזרחים והחולים ולומר את האמת.
מדיניות רדיפת האזרחים והפגיעה בחולים - חייבת להיפסק לאלתר!
זכותו של הציבור לדעת את האמת וזכותו להחליט בעצמו לעצמו האם הוא מעוניין להנות מיתרונות הטבע מבלי להיפגע מהנזקים של "טבע" או להפך; תפקידו של בית המחוקקים הוא לדאוג שהדבר יהיה מעוגן בחוק, אין זה תפקידו, לקחת החלטות אישיות ואינדיבידואליות עבור הציבור, בוודאי לא כשהן מבוססות על תרמית, מזיקות לו ושוללות ממנו את זכות הבחירה ואת חירותו.

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר