30.8.2014

מחקר: זרעי הקנאבוס משקמים דנ"א שניזוק

מדענים גילו ראיות מרעישות לכך, שהחלבונים שבזרעי הקנאבוס מסוגלים לתקן דנ"א שניזוק - תופעה שמתרחשת אצל כל בני האדם כתוצאה מתהליך ההזדקנות.


זרעי קנאבוס משקמים דנ"א פגום
זרעי הקנאבוס ניחנים "ביחס המושלם של 1:3, בין חומצות שומן האומגה


ארה"ב: מומחים הידועים כמתנגדים לקנאביס מקבלים סכומי עתק מיצרניות משככי הכאבים

חברות התרופות, יצרניות משככי הכאבים מתנגדות לרפורמה בחוקי הקנאביס, כעת הן חוששות מפני גל החקיקה הגואה לשינוי מעמד הקנאביס; על מנת להגן על טיעוני הנגד שלהן ולנסות לעצור את הגלגל, הן שכרו קבוצה של "מומחים"  הידועים כמתנגדים לקנאביס, אלה מקבלים סכומי עתק מיצרניות משככי הכאבים. כאן בישראל, חברות התרופות במצב הרבה יותר טוב: איגוד הרופאים ומשרד הבריאות מנוהל על ידם. 



מומחים בתשלום


בעוד האמריקנים רצים לאמץ את הקנאביס כתרופה או כחומר לצריכת פנאי, המתנגדים רצים לאמץ קבוצה של מדענים ידועים, על מנת שיזהירו את קובעי המדיניות, מפני הקלה בחוקי הקנאביס. "הסיכון גדול מדי", "זה מסוכן", "אין מספיק מחקרים", כך הם אומרים. 

מערכת VICE גילתה שרבים מהמדענים שמתנגדים ללגליזציה של הקנאביס, קיבלו תשלום, מחברות תרופות מובילות, על קידום מוצרים שניתן להחליף בקנאביס. כאשר אנשים אלה צוטטו בתקשורת, הקשרים שלהם עם תעשיית התרופות לא נחשפו.

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר