18.8.2014

מחקר: הקנאביס אינו משפיע לרעה על הבריאות

מדענים מהמרכז הרפואי בבוסטון (BMC) ומבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון (BUSM), מצאו כי לא נמצא קשר בין תדירות השימוש בקנאביס לבין נזקים בריאותיים או מצב בריאותי. הממצאים התפרסמו בכתב העת:
"Journal of General Internal Medicine".


קנאביס
לאחר אינספור מחקרים שמוכיחים שהקנאביס מועיל לבריאות
מחקר חדש מוכיח: הקנאביס אינו משפיעו לרעה על הבריאות

בעקבות השינויים במעמד החוקי של הקנאביס ברחבי ארה"ב, השפעתו על הבריאות מעוררת עניין רב. קנאביס הוא הסם הבלתי חוקי הנפוץ ביותר, ואף על פי כן השפעתו על הבריאות, עדיין לא נחקרה ביסודיות. 

החוקרים בחנו 589 מבוגרים שהגיעו לטיפול ראשוני ונמצא כי הם צורכים סמים. חולים אלה, התבקשו לדווח על אופן הצריכה, על ביקורים בחדר מיון, על אישפוזים, ועל מצב בריאותם הכללי. בנוסף נאסף חומר מהתיקים הרפואיים שלהם בנוגע לאבחונים בריאותיים אחרים. נמצא כי הרוב המכריע של משתתפי המחקר, (84 אחוזים) צרכו קנאביס, 25 אחוזים צרכו קוקאין, 23 אחוז צרכו אופיואידים ושמונה אחוז צרכו סמים אחרים; 58 אחוזים דיווחו שהם צורכים רק קנאביס והם אינם נוגעים בחומרים אחרים. לא נמצאו הבדלים, בין אלה שצרכו קנאביס באופן יום יומי, לבין אלה שלא צרכו אותו כלל, בתדירות הביקורים שלהם בחדר המיון, במספר אישפוזים, באבחנות רפואיות או במצב הבריאותי.

לדברי החוקרים, מאוד נפוץ אצל צרכני הסמים הלא חוקיים, לצרוך גם קנאביס; לכן, בנסיבות אלה, מאוד חשוב לחקור את ההשפעה המצטברת של הקנאביס על הבריאות.

"במחקר שנערך בקרב מבוגרים, שהגיעו לקבל טיפול ראשוני ונמצאו חיוביים לשימוש בסמים בלתי חוקיים או בתרופות מרשם שלא לצורך רפואי, לא הצלחנו לזהות קשר בין המצב הבריאותי לבין תדירות השימוש בקנאביס, ביקור בחדרי מיון או אישפוזים בבית החולים".

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר