17.8.2014

סיפור ומחקר: הצלחה בטיפול באלצהיימר ובדמנציה באמצעות קנאביס

אחרי מחלות הלב והסרטן, האלצהיימר תופס את המקום השלישי כגורם למוות בעולם המערבי, כששיעורי הדיאגנוזה של המחלה ממשיכים להמריא. בנוסף לפגיעה הברורה ביכולת התפקוד הקוגניטיבי, קורבנות האלצהיימר סובלים מחוסר יכולת לתפקד בענייני חולין ושגרה יום יומית, היכולת לזהות קרובים או חברים מוגבלת או לא קיימת כלל ומצב רוחם נירגן ותוקפני.



ביתה של חולת אלצהיימר, סיפרה על הניסיון שלה לעזור לאמה החולה להתגבר על השלבים הסופיים של המחלה, באמצעות טיפול בקנאביס והורדה הדרגתית של התרופות הפרמקולוגיות.

האם, הגיעה לבית של הבת שבאורגון, כשהיא מתקרבת לגיל 80, היא לא הייתה הטיפוס שהחשיב את הרפואה ההוליסטית או מזונות ותוספים אורגניים. בנוסף לתרופות שהיא נטלה לטיפול באלצהיימר, היא נטלה מספר תרופות נוספות לטיפול במחלות אחרות מהן סבלה.

מספר ארוחות אורגניות בבישול ביתי בתוספת קנאביס, הניבו תוצאות חיוביות מאוד, בנוסף לשיפור המשמעותי ביכולותיה הקוגניטיביות של האם, התזונה החדשה השפיעה על מצב רוחה, ועל האינטראקציה שלה עם הסביבה, היא הייתה הרבה פחות נרגזת ונירגנת והרבה יותר ידידותית ומשתפת פעולה.

האם נפטרה בגיל 83, בסביבה אוהבת ולאחר שיקום הקשר בינה לבין הבת. במילים אחרות, היא עזבה את העולם הזה בשלווה ובנחת, הודות לקנאביס.

מחקרים מדעיים אשר תומכים בסיפור של האישה הנ"ל


ספרד חלוצת חקר הקנאביס, ערכה בשנת 2013 מחקר בעכברים חיים, שבדק את השפעת הקנאביס על מחלת האלצהיימר.
כותרת המחקר הייתה: "קולטן הקנבינואידים CB2 הפועל כאגוניסט  מקל על הפנוטיפ (=המאפיינים הגנטיים של ארגניזם: צבע עור, גודל, צורה, התנהגות) דמוי האלצהיימר בעכברי AβPP/PS1".

מסקנות המדענים:

"... תוצאות המחקר הנוכחי תומכות ברעיון שגירוי קולטני הקנבינואידים CB2, מסייע בהקלה על מספר סימפטומים המאפינים את מחלת האלצהיימר:

  • על אובדן הזיכרון ויכולת הלמידה,
  • על הדלקות ברקמת העצבים,
  • על נזקים הנגרמים כתוצאה ממתח חימצוני,
  • על נזקים הנגרמים כתוצאה מתגובות למתח חמצוני חמצוני,
  • על יתר פעילות קינאזית והיפר-פוספורילציה (זירחון)."
מחקר זה אינו המחקר היחיד אשר נערך לאחרונה על מחלת האלצהיימר, אשר הגיע למסקנות דומות. מדענים אשר עבדו על מחקר, שפורסם במגזין "Molecular and Cellular Neuroscience", גילו הבנה מתקדמת ביותר במכניקה של מחלת האלצהיימר ובפוטנציאל הרפואי של הקנאביס לטיפול בסימפטומים של המחלה ללא תופעות לוואי רעילות.

גארי וונק, פרופסור למדעי המוח, אימונולוגיה וגנטיקה מאוניברסיטת אוהיו, אמר למגזין טיים:
"מזה 25 שנה, אני מנסה למצוא תרופה, אשר תסייע בהפחתת הדלקות במוח, ובשיקום התפקוד הקוגניטיבי בחולדות;
מכל החומרים אשר חקרתי עד עתה, רק הקנבינואידים הראו השפעה".

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר