10.1.2014

מחקר מגלה כי, השימוש של בני נוער במריחואנה, אינו מראה השפעה על תאי המוח - בניגוד לאלכוהול

רקמת המוח הלבנה עלולה להיפגע, אצל בני נוער שצורכים אלכוהול, אצל אלה הצורכים קנאביס - לא; כך קובע מחקר חדש. המדענים סרקו את מוחם של בני נוער בגילאים, שבין 16 ל- 20, לפני ואחרי פרק זמן של 18 חודשים. במהלך אותם 18 חודשים, מחצית מהנערים, שכבר הייתה להם היסטוריה של צריכת אלכוהול ומריחואנה, המשיכו לצרוך אלכוהול ומריחואנה, בכמויות משתנות, המחצית השנייה של הנערים, נמנעו לחלוטין או הקפידו על צריכה מינימלית.

סריקות המוח של לפני ואחרי אצל בני הנוער, אשר צרכו באופן שיגרתי, לפחות פעמיים בשבוע, חמישה או יותר משקאות אלכוהוליים, הראו ירידה בחומר הלבן שברקמת המוח, (במוח ישנם שני סוגים של תאי עצב: 60% קרויים חומר לבן, ואחראים על העברת האותות החשמליים מהמוח ובחזרה אליו, ו-40% קרויים חומר אפור ומכילים את גרעיני התאים המעבדים את המידע ושולחים אותו הלאה), כך סוזן טפרט, ל"הפינגטון פוסט", אחת ממחברות המחקר ומדענית לחקר המוח מאוניברסיטת קליפורניה. לעומת זאת, השימוש במריחואנה, עד 9 פעמים בשבוע, במהלך 18 החודשים, לא הראה פגיעה בתאים של רקמת המוח אצל הנערים שעישנו.

השימוש של בני נוער באלכוהול גורם לפגיעה נוירו-פסיכולוגית
Initiating moderate to heavy alcohol use predicts changes in 
neuropsychological  functioning for adolescent girls and boys

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר