17.1.2014

הממשלה הפדרלית מודה: המריחואנה יכולה למנוע או לרפא סוגי סרטן מסוימים

בדו"ח האחרון, של המכון הלאומי לסרטן (NCI), המהווה חלק מהמכון הלאומי לבריאות, של הממשלה הפדרלית (NIH), דווח, כי המריחואנה "עיכבה את הישרדותם של תאי סרטן השד, הן של שורת תאים סרטניים בעלת קולטן אסטרוגן חיובי והן של שורת תאים בעלת קולטן אסטרוגן שלילי."


בתמונה: צילום מתוך פרסום, באתר של המכון הלאומי לסרטן וכך נאמר בו:


ההשפעות של דלתא-9-THC ואגוניסט סינטטי של הקולטן CB2, נחקרו ב- HCC (תאים סרטניים של אדם). שני החומרים גרמו לירידה בחיוניות של תאי ה- HCC במבחנה והראו השפעות אנטי סרטניות ברקמות תת עוריות שהושתלו בעכברים עירומים.
בתעוד של המחקרים נרשם, שההשפעות האנטי HCC, מתווכות על ידי הקולטן הקנבינואידי CB2. בדומה לממצאים במחקר על תאי גליומה, (תאי מוח דמויי תאי גזע. תאי הגליומה מפרישים חומר המכונה VEGF, החומר הזה מעודד אנגיוגנזה=יצירת כלי דם חדשים המספקים חמצן ומזון לתאים הסרטניים, דבר שכמובן, מעודד את התרבותם), הקנבינואידים התגלו כטריגרים הגורמים מוות לתאים, באמצעות גירוי מסלול המתח של הרשתית התוך הפלזמית, שמפעיל autophagy (השמדה עצמית) ומקדם אפופטוזה. מחקרים אחרים הוכיחו כי הקולטנים CB1 ו CB2 עשויים להיות מטרות פוטנציאליות לטיפול בקרצינומה של תאים גדולים בריאות ובסרטן השד. 

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר