15.8.2014

קנאביס: רפואה טבעית, מדריך רפואי לקנבינואידים



אנו חיים בתקופה צינית: צמח אשר תויג כפלילי, מסוכן ונטול כל ערך רפואי, מספק הקלה ללא תחרות, למגוון רחב של תסמינים, מצבים בריאותיים ומחלות. רבים יודעים שלזני הקנאביס הרבים יש את הפוטנציאל להשפיע באופן חיובי על מגוון נרחב של מצבים בריאותיים, אך כאשר הם נישאלים כיצד - לא כולם יודעים מה להשיב.


המבט החטוף אשר מובא כאן, על הכימיה של הקנאביס, נועד לצייד את הקוראים בהבנה בסיסית, על האופן שבו הקנאביס משפיע על המוח ועל הגוף, לסייע להבין טוב יותר כיצד הקנאביס פועל על הגוף ועל המוח ולספק מידע שאותו נוכל לחלוק בעת הצורך, כאשר נידרש או נירצה להסביר, מדוע הקנאביס הוא תרופה בטוחה, טבעית ויעילה.

מה הם הקנבינואידים? 


קנבינואידים הם השם שניתן לתרכובות הכימיות של צמח הקנאביס. לדוגמה, הקנבינואידים THC ו- CBD הם חומרים כימיים המופרשים על ידי פרחי הקנביס, הם מספקים הקלה למספר תסמינים כמו: כאבים, בחילות, וזיהומים.

הקסם הרפואי של הקנבינואידים, טמון בכך שהם למעשה חיקוי טבעי לאנדו-קנבינואידים, אלה הן תרכובות שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי, כדי לשמור על האיזון הפנימי ועל הבריאות. זהו מנגנון שעובד על תקשורת בין תאית, כאשר נוצר מחסור או בעיה במערכת האנדוקנבינואידית מתעוררים סימפטומים לא נעימים וסיבוכים פיזיים, שמתריעים על כך שמשהו לא תקין.

בעת צריכת הקנאביס, הקנבינואידים שנכנסים לגוף, נקשרים לקולטנים שבמוח (המכונים קולטני CB-1 ) ולקולטנים שבגוף (המכונים קולטני CB-2). השפעת הקנאבינואידים השונים, משתנה בהתאם לסוג ומיקום הקולטנים שאליהם הם נקשרים. למשל, ה-THC נקשר לרצפטורים במוח בעוד של-CBN (קנבינול) יש זיקה חזקה להיקשר לקולטני CB-2 שנמצאים בכל הגוף.

התפיסה הזאת היא אבן הפינה, המבססת את מעמדו של הקנאביס כתרופה ואת התחזיות הכל כך מבטיחות, שהביאו לכך, שקנבינואידים סונתזו במעבדה על מנת לאפשר מתן מרשמים חוקיים, למרכיבים דומים לתרכובות המצויות בקנאביס הלא חוקי. חלק מהתרופות הקנבינואידיות הסינתטיות מכילות מרינול: Nabilone, Sativex, ו-rimonabant. אמנם התרכובות הסינתטיות האלה הוכיחו יעילות, אך המחקרים מוכיחים כי הקנאביס בצורתו הטבעית מכיל מגוון רחב של תרכובות טיפוליות חיוניות ועל כן הצמח בצורתו הטבעית הרבה יותר אפקטיבי מהתרכובות הסינתטיות.

קנאביס מכיל לפחות 85 סוגים שונים של קנבינואידים ורבים מהם כבר תועדו כבעלי ערך רפואי רב. מוצרים וזנים פותחו על מנת לספק כמויות משתנות של קנבינואידים שונים, כדי שאפשר להתאים די בקלות את הזנים הטובים ביותר לטיפול בסימפטומים כאלה או אחרים. גלגל הקנבינואידים שלעיל הוא כלי שימושי המאפשר לזהות בקלות אילו קנבינואידים מתאימים לטיפול בסימפטומים הקשורים למצב רוח, הפרעות אכילה הפרעות במערכת העיכול, הפרעות נוירולוגיות, כאבים, הפרעות שינה ומצבים רפואיים נוספים.

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר