25.1.2014

הרווארד: מריחואנה אינה גורמת לסכיזופרניה


חדשות טובות למעשנים שחששו מפני האיום שעישון קנאביס באופן שיגרתי - במיוחד בגיל התבגרות - עלול לגרום בעתיד לבעיות בריאותיות ואפילו לסכיזופרניה.

מחקר חדש מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, ערך השוואה בין משפחות, שהייתה להן היסטוריה של סכיזופרניה לבין משפחות שלא. ממצאי המחקר לא הצליחו להוכיח כי השימוש במריחואנה גורם לסכיזופרניה.


Harvard: Marijuana Doesn't Cause Schizophrenia"תוצאות המחקר הנוכחי מוכיחות, שכאשר קיים סיכון מוגבר למחלת הסכיזופרניה במשפחה, הוא יכול להיות הבסיס להתפרצות הסכיזופרניה אצל בני משפחה שמשתמשים בקנאביס, השימוש בקנאביס עצמו אינו הגורם רק הטריגר", ציינו המדענים.

לדברי החוקרים, הניסוי הזה הוא המחקר הראשון שמתבצע על משפחות, "נבחנו משתמשי קנאביס לא פסיכוטיים וכאלה שאינם משתמשים בקנאביס כשתי קבוצות מדגם נוספות בלתי תלויות, בדקנו האם הסיכון לפתח סכיזופרניה גדל אצל בני משפחה של משתמשי קנאביס שפתחו סכיזופרניה, בהשוואה למשתמשי קנאביס שלא פתחו את המחלה, כמוכן נבדק האם הסיכון למחלה, דומה או שונה, מהסיכון לחלות אצל בני משפחה של חולי סכיזופרניה שמעולם לא השתמשו בקנאביס".

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר