31.10.2014

ממשלה באה ממשלה הולכת וחברת שראל לעולם נשארת 1995-2014

המאמר 'אנחנו לא מבינים כלום' מאת מירב ארלוזורוב פורסם בדה מרקר ב-11 ביולי 2006 והוא מדבר על חברת שראל ועל האופן שבו החברה, בחסות משרד הבריאות, שודדים באין מפריע את הקופה הציבורית, (בקרוב 20 שנה ברצף). במסווה של ייעול וקידמה ובאמצעות קומבינה מושחתת שהולידה חברה פרטית בבעלות עמותה, שראל משחקת משחק כפול, מחד היא חברה ממשלתית שמקבלת הטבות מהממשלה ומאידך היא חברה פרטית שאינה חייבת בשקיפות. המצב האידאלי כדי לגנוב מהציבור מבלי להיתפס. 


שראל

"מה אנחנו איננו מבינים? אנחנו לא מבינים את שוק רכש התרופות בישראל, שהוא כמובן שוק מסובך מאוד, שרק מקצועני משרד הבריאות יכולים להבין אותו לעומקו. לכן רק המקצוענים מבינים מדוע רכש התרופות של בתי החולים הממשלתיים בישראל, בסכום שנתי של 720 מיליון שקל, צריך להיעשות בידי חברה יחידה. ולא רק חברה יחידה, אלא חברה שהיא חברה פרטית, נעדרת כמעט כל פיקוח ובקרה ציבוריים, שמסרבת בתוקף לדווח את נתוניה לגוף הממונה על שמירת כספי הציבור. קרי, משרד האוצר."

בשנת 2004 היה ניסיון כושל לערב את מבקר המדינה דאז אליעזר גולדברג, והוא אכן זומן לוועדה שבעקבותיה הוחלט שחברת שראל תעמוד לביקורת בפני משרד המבקר, אך הדבר מעולם לא יצא אל הפועל. 

ירון זליכה מונה בשנת 2003 על ידי בנימין נתניהו לחשב הכללי, במהלך שנות כהונתו, עד להתפטרותו ב-2007, הוא חשף אי סדרים רבים ואף זכה בתואר אביר השלטון. גם את הנעשה בחברת שראל הוא ניסה לחשוף, אך כאן הוא נתקל בחומה בצורה היטב שמשרד הבריאות עמד בחזיתה ולא איפשר לבדוק או לבקר את ההתנהלות. חונטת הון שלטון ביצרה את שראל מפני ביקורת ואוי לו למי שמנסה לפתוח את קופת השרצים.

עם עליית ממשלת נתניהו ב-2009 ועד למציאות של היום, שראל יכולה לישון בשקט, ממשלת הון שלטון דואגת לצרכיה בנדיבות יוצאת דופן ומבלי להטריד את בכיריה בזוטות כמו דין וחשבון על מה שהחברה עושה בכספי ציבור. 

משרד האוצר ומשרד הבריאות נמצאים בידי מפלגת יש עתיד (לטייקונים), מיותר לומר שזו ממש חגיגה לחברת שראל ובכיריה ואסון למדינת ישראל ולאזרחיה.

 הדוגמה האחרונה להשתלטות של שראל על שוק התרופות בסיועם המסור והאוהד של משרד הבריאות ומשרד האוצר היא החלטה להעניק לחברת שראל את שוק הקנאביס הרפואי ללא מכרז, תוך פגיעה בחולים ועל שרידי מפלתן של חברות אחרות שעושות את העבודה שנים רבות ובהצלחה רבה למרות המכשולים שהוצבו בפניהן. 

השתלשלות הענינים מיום הקמתה של שראל:

  • 12 באפריל 1992 בעת כהונתה של ממשלת שמיר, כאשר אהוד אולמרט כיהן כשר הבריאות ויצחק מודעי כשר האוצר, הממשלה החליטה לאשר לתאגידי בתי-החולים לייסד תאגיד משותף לאספקת תרופות, תכשירים, ציוד רפואי, ציוד פונקציונלי ומוצרים ושירותים מרכזיים אחרים הנחוצים להם.
  • ב-13 ביולי 1992 ממשלת רבין תופסת את מקומה של ממשלת שמיר ומקבלת בירושה את החלטת הממשלה הקודמת בעניין שראל.
  • בשנת 1994 הוקמה עמותת בתי-חולים ציבוריים למען הציבור, המחזיקה כיום במניות חברת שראל.
  • בשנת 1995 הוקמה חברת שראל (שירותים ואספקה לרפואה בע"מ) וד"ר משה מודעי.(אחיו של יצחק מודעי, שר האוצר בממשלה שקיבלה את ההחלטה להקים את חברת שראל), מונה למנכ"ל של החברה.
  • בין השנים 1996–1995 העמותה קיבלה מהאוצר 15 מיליון ש"ח אותם העבירה לחברת שראל. לחברת שראל גם אגרות חוב לטובת הממשלה בסך 20 מיליון ש"ח, כנגד העברת מלאי המוצרים והנכסים שהיו בידי היחידה לשירותי אספקה במשרד הבריאות אל החברה.
  • בשנת 1995 נחתם הסכם בין חברת שראל ובין הממשלה לתקופת שלוש שנים,אשר תוקפו הוארך לאחר מכן עד לתחילת שנת 2005. במסגרת הסכם זה אושר למשרד הבריאות ולבתי-החולים הממשלתיים פטור ממכרז לרכישה בהיקף כספי של כ-750 מיליון ש"ח לשנה, כדי להבטיח אספקה סדירה של מלאי תרופות וציוד רפואי לבתי-החולים הממשלתיים : "שיבא", "איכילוב", "רמב"ם" ו"אסף הרופא". כמוכן אושר למשרד הבריאות פטור ממכרז לרכישת חיסונים מחברת שראל, בהיקף של 80 מיליון ש"ח עד סוף שנת 2006.

החלטות אלה היו השלב הראשון בהוצאת התפעול השוטף של בתי-החולים הממשלתיים מידי משרד הבריאות על פי המלצות ועדת נתניהו , והעברתם לידי תאגידים. היחידה לשירותי אספקה במשרד הבריאות, שהייתה אחראית לאספקת הציוד והתכשירים הרפואיים לבתי-החולים, נסגרה והאחריות על הרכש הועברה לידי גורם פרטי - חברת שראל, חברה שמיום הקמתה עוררה תהיות רבות בנוגע למהותה ולהתנהלותה הפסולה אך מעולם לא נבדקה.

בין 2003 ל-2007 שראל עלתה לדיון במספר ועדות, בכל הפרוטוקולים לבדיקת שראל, תומכי החברה, נקטו בקו מוסכם נגד האוצר.  הם גרסו בכל הישיבות : 1. האוצר רוצה להשתלט על חברת שראל מטעמי אגו, האוצר הוא שהקים את שראל במתכונתו, באוצר משקרים 2. שראל ממלאת את יעודה וחוסכת בהוצאות של בתי החולים, כולם מרוצים ואף אחד לא מבין למה משרד האוצר "רודף" את חברת שראל.

ישנה נקודה, שאף אחד ממשתתפי הועדה לא הזכיר, אולי היא זניחה ולא ראויה לתשומת לב. הנקודה היא שבהשוואה ליחידה לשירותי אספקה במשרד הבריאות, שפעלה עד שנת 1994 והעסיקה 69 עובדים, חברת שראל העסיקה מנכ"ל יוקרתי שאת שכרו אסור לגלות ו-110 עובדים, (כיום בשראל 130 עובדים), במשרדי יוקרה עם תנאי שכר מותאמים לגוף שמתפקד בשני כובעים, מחד עם כובע של חברה ממשלתית שמקבלת מימון ציבורי ופטורה ממכרזים ומאידך בעת הצורך, היא מיד חובשת את הכובע של חברה פרטית ומצהירה שאינה מחויבת בשקיפות. זה לא משהו שנעשה בתום לב - זו תוכנית קרימינלית מבריקה.

עוד נקודה "זניחה", שאולי הייתה מקבלת את המשקל הראוי לה אילו מבקר המדינה היה נכנס לעומק הקורה היא שאת ההחלטה להקים את האנדרוגינוס שהוא גם חברה ממשלתית וגם חברה פרטית ובנוסף שייכת לעמותה, הממשלה לקחה בעת ששר האוצר היה יצחק מודעי (האם במקרה אחיו של השר יצחק מודעי, משה מודעי מונה למנכ"ל החברה?) ושר הבריאות היה מיודענו הצח אהוד אולמרט.

ב-2001 שראל משקיעה 450 אלף דולר ומצטיידת במערכת מסחר אלקטרוני משוכללת המיועדת לאפשר לבתי החולים לרכוש תרופות, ציוד רפואי וכל סוגי הרכש הנוספים המסופקים על ידי שראל באופן ממוחשב וידידותי למשתמש (ובעיקר למתעשר).

בינתיים התחלפה הממשלה והתחלפו השרים: ומערכת הבריאות הולכת ושוקעת, בעת שחברת שראל הולכת ומתעצמת. "הסתיימה בצהריים (ראשון) ללא תוצאות פגישתם של שר האוצר, סילבן שלום, ושר הבריאות נסים דהן, בניסיון לפתור את משבר חובות בתי החולים הממשלתיים לספקי התרופות והציוד הרפואי. בשל החובות משבשים חלק מהספקים את אספקת הציוד והתרופות לכמה בתי חולים. דהן אמר לשלום כי הוא תמה שיש לאוצר כסף להעביר לרשות הפלשתינית, אך לא למערכת הבריאות".


למאמר

ושוב התחלפו השרים:
כבר בשנת 2003, שראל שאמורה הייתה לחסוך לבתי החולים, גרמה למשבר גדול יותר במערכת הבריאות. האשראי ששראל נתנה לבתי החולים הקטנים הפיל אותם והותיר אותם בחובות גדולים.



היום הפסיקה חברת "ש.ר.א.ל" לספק לבתי החולים הממשלתיים ציוד ותרופות, בשל חובות בהיקף של כ130- מיליון שקלים. החברה, בראשותו של ד"ר משה מודעי, הודיעה אתמול לשבעה בתי חולים ממשלתיים כי לפי הוראת האוצר (בנימין נתניהו), היא אינה יכולה להמשיך לספק תרופות וציוד רפואי. בשל כך עלולים חלק מבתי החולים - כמו בני ציון בחיפה, זיו בצפת, פוריה בטבריה וולפסון בחולון - לסבול ממחסור חמור בתרופות ובציוד רפואי חיוני בתוך ימים אחדים. הדבר עלול לגרום להפסקת טיפול בחולים, שחרור חולים, אי קבלת חולים חדשים, ובתי החולים אף עשויים להיאלץ לבקש מהחולים להביא תרופות בעצמם."

"אני מרגיש כאן די מותקף. תל השומר הוא בית חולים שרוכש בשנה ציוד מתכלה ותרופות בערך של 250 מיליון שקלים, מלבד ציודים קבועים נוספים בערך של 50 מיליון שקלים. זוהי מערכת די כבדה ודי גדולה. יש לנו מערכת רכש של בית החולים המונה 6 משרות בסך הכל" [...] שיתוף הפעולה ביננו לבין שראל איננו טוב בצורה הנוכחית. אנחנו לא מקבלים מחירונים מראש בצורה מסודרת וממוחשבת כדי שנוכל להשוות; די עושים לנו קשיים; מאיימים על ספקים שלא ימכרו לנו ישירות, ודברים נוספים שלא צריכים להיעשות. אני אומר את זה בפה מלא, כי זאת המציאות.
כך ד"ר זאב רוטשטיין מנהל אדמיניסטרטיבי, בבי"ח תל השומר, אשר מבצע רק 6% מרכישותיו דרך חברת שראל, בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בנוכחות מבקר המדינה דאז אליעזר גולדברג, ב-11/02/2004

ב-16/02/2004, חמישה ימים לאחר הישיבה של הועדה לענייני ביקורת המדינה, יצאה הודעה לעיתונות שמבקר המדינה אליעזר גולדברג יבדוק את התנהלותה של שראל. מיותר לציין שזה לא קרה עד היום, הם כנראה חבשו את כובע החברה הפרטית כאשר מבקר המדינה הגיע כדי לבצע את הביקורת.


גלובס

"בוועדה אמרו בתום הדיון, כי הוא השאיר טעם רע. "מישהו נרדם בשמירה ונתן לעסק הזה שעוסק בתרופות להתגלגל למצב מאד לא בריא", אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה). הוא האשים את רשם העמותות בסחבת, במקום לפרק את שראל מיד כשחשף את הליקויים בפעילותה".

אפשר היה להשקיע ולשדרג את המערך הקיים כדי שיעשה את העבודה של שראל. מימון חברה פרטית כמו שראל לא חוסכת עלויות לציבור אלא מנצלת את המימון שניתן לה לצרכיה.

השוד הציבורי המתמשך של שראל, בחסות עמותה שמחזיקה במניות החברה ושחבריה הם בעלי תפקידים בחברה, מתאפשרת בחסות משרד הבריאות ובתמיכת בתי חולים שהפכו לבני הערובה של ששראל תמורת אשראי משעבד וייקור המוצרים. חברת שראל הפכה את בתי החולים הקטנים למלווים בריבית שקיומם ללא שראל מוטל בספק.

מתוך הפרוטוקול, מישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה,
יו"ר הועדה, אמנון כהן

והנקודה החשובה ביותר: איך יתכן שלאחר כל ההטבות שניתנו לשראל, היא עדיין יקרה ב-14% - לפי בדיקת חשב האוצר – בהשוואה לספקים אחרים. אם כן, מה עשתה כאן המדינה? אולי מוטב לפתוח את השוק? אולי אפשר להשיג מחירים זולים יותר?

את הגרעונות של בתי החולים אפשר למצוא אצל שראל בעמודת הזכות.
בישיבה של וועדת העבודה מה- 19 ביולי 2006 אבי גבאי - סגן החשב הכללי, משרד האוצר מיטיב להסביר את התמונה:
"אנחנו לא מקבלים משראל נתונים. רשם העמותות ניסה לקחת לבקר את שראל, והיא מיד פנתה לבית משפט. אם אין סודות, למה רצים לבית המשפט? גדעון אשד אמר דבר שאני לא יודע אם משרד הבריאות ידע, כי שראל מדווחת על הרחבת פעילותה למדינות מזרח אירופה. זאת חברה, לזה אנחנו קוראים מונופול פרטי.

למה בתי החולים רוצים את שראל? כי שראל נותנת להם אשראי. המדינה משלמת באיחור לשראל, כי לבתי החולים נוח לשלם לשראל באיחור. היא לוקחת הלוואות מבנק הפועלים, ובנק הפועלים שמח. הוא גורף את כל הקופות. זה נוח לבתי החולים, כי יש להם כיסוי, הם קיבלו פטור ממכרז. הם אפילו לא בודקים אם זה יקר או זול. יש להם כיסוי מהחשב הכללי."

מיום הקמתה, חברת שראל מעוררת שאלות רבות מחלוקות רבות וספקות רבות בנוגע לאופן הקמתה, המבנה המעוות שלה ומידת היעילות והיתרונות שהיא מעניקה לבתי החולים ואם בכלל. הנהלת שראל הצליחה לאורך כל שנות קיומה להסתתר היטב מתחת לכובע שמגדיר אותה חברה פרטית וכך לחמוק מביקורת ויחד עם זאת לעשות בכספי ציבור ככל העולה על רוחה, החמקמקות הזאת ללא ספק לא הייתה מתאפשרת ללא הסיוע של משרד הבריאות ובעלי אינטרס נסתרים נוספים שהם כפי הנראה בעלי עוצמה רבה.

ח"כ פייגלין:
"החברה הזאת להערכתי גרפה רווחים מאז שהוקמה, בסדר גודל של כחצי מיליארד שקל, וזהו בגדול, הגרעון של בתי החולים הציבוריים".

מאז הקמת שראל,  נעשו מספר ניסיונות להכניס את מבקר המדינה לשראל ללא הצלחה. כל ניסיון לבקר או לבדוק את שראל באופן יסודי, מתנדף. לא מזמן ח"כ לשעבר, יחיאל חזן המקורב למנכ"ל הנוכחי של החברה, איים על ח"כ פייגלין בדרישה שיפסיק להתעסק בחברת שראל - זה מחייב ביקורת מעמיקה.


כאן הוצג סירטון שצונזר והורד מ-YOUTUBE



"מבקר המדינה בודק בשבועות האחרונים מידע על לחצים שהפעיל בשנה האחרונה, עומר זוהר, עוזרו הבכיר של שר הבריאות דני נווה, על הנהלת חברת "שראל" - המספקת ציוד רפואי ותרופות לבתי חולים בישראל - למנות את חבר מרכז הליכוד, גלעד אבני, לתפקיד משנה למנכ"ל לפיתוח עסקי בחברה ובהמשך למנכ"ל חברת-בת שתוקם."


דה מרקר

תמיד היו וכנראה שתמיד יהיו שיאנים ששכרם מוסתר מהציבור, על אף שהם חיים על חשבון כספי משלם המסים.

אחד מהם היה כנראה ד"ר משה מודעי מנכ"לה הראשון של חברת 'שראל'. שכרו של מודעי הוסתר מהציבור. למעשה, גם שמו של מודעי אינו אומר דבר לרוב הציבור על אף הייחוס המשפחתי: אחיו של מי שהיה שר האוצר, יצחק מודעי, בעת ההחלטה להקים את חברת שראל (1992) ועל אף שהוא מנהל חברה ענקית, המגישה את אחד השירותיים הציבוריים החשובים הקיימים. מודעי מנהל את חברת שראל, עם מחזור פעילות שנתי של 700 מיליון שקל, ועם שליטה מונופוליסטית למעשה על התחום הרגיש של רכש התרופות של מדינת ישראל.


דה מרקר

"הערכה היא כי בתי החולים יגיבו על צעדו של זליכה בקמפיין תקשורתי שיתקוף אותו, בין השאר, בטענה שצעדו יביא לעלייה במחירים שמשלמים בתי החולים הממשלתיים עבור התרופות.

המחלוקת בין החשב הכללי לשראל נמשכת כבר זמן רב, ואף הגיעה לכותלי בית המשפט. המחלוקת נובעת מהמבנה החריג של שראל - חברה פרטית הכפופה לעמותה פרטית למחצה, ומחזיקה בידיה את אחד התפקידים הציבוריים הרגישים ביותר: ריכוז רכש התרופות עבור בתי החולים הממשלתיים כדי להשיג יתרון לגודל ברכישת התרופות. כדי להשיג זאת קיבלו בתי החולים הממשלתיים כל השנים פטור ממכרז, שאיפשר להם לקנות תרופות משראל - בלי צורך לפרסם בעצמם מכרזים לרכישת תרופות. היקף הרכש שמבצעת שראל כיום עבור בתי החולים מגיע לכ-700 מיליון שקל בשנה, כולם כספים של בתי החולים הממשלתיים (כספי ציבור).

בין השאר טוענים באוצר כי שראל גובה עמלה של 7% מבתי חולים על התרופות שהיא מוכרת להם. העמלה היא בגין החזר הוצאות לחברה, אבל באוצר טוענים שמדובר בעמלה מופרזת שנועדה, כנראה, לממן את ההוצאות המופרזות של החברה בגין שכר עובדיה - וכי שראל הפכה לסוכן שמשרת קודם כל את האינטרס של עצמו."


למאמר

"על פי חוק חובת מכרזים, חברות זרות הזוכות במכרזים של גופים ממשלתיים חייבות ברכש גומלין. בדרך כלל מדובר ברכש של 35% מהמכרז, או של 28% אם הזוכה ממדינה אירופית. התקנות החדשות של חוק חובת מכרזים, שאושרו בשבועות האחרונים, מאפשרות לרשפ"ת, בין השאר, לפסול מכרז של חברה ישראלית שאינו עומד בדרישות רכש הגומלין. רכש הגומלין נחשב למנגנון המבטיח תעסוקה, מכיוון שהוא מביא חברות זרות לבצע הזמנות מחברות ישראליות בהיקפים גדולים, של מיליארדי דולרים בשנה".





החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה,
עשוי שלא לחדש את הרישיון לחברת שראל לרכוש במרוכז תרופות ומכשור רפואי בעבור בתי החולים הממשלתיים. ההצעה עלתה בדיון שנערך בערב החג בלשכתו, עם מנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת), בינה בר און. לדבריה, שראל אינה עומדת בתקנות רכש הגומלין הכלולות בחוק חובת מכרזים. בדיון הוסכם כי על פי תגובת שראל לפניית החשב הכללי בעניין, יוחלט אם לחדש את רישיונה.


"רות רלב"ג, סמנכ"לית לתכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות, שכיהנה בחודש האחרון כחברה בוועדת האיתור למציאת מנכ"ל לחברת שראל, הודיעה בימים האחרונים על פרישתה מהוועדה והגשת מועמדותה לתפקיד.

[...]

הצעד של רלב"ג מעורר סערה במערכת הבריאות, שכן הוא מעלה חשש לשורה של ניגודי עניינים מצדה. לדברי משפטן המתמחה בתקנות שירות המדינה, ישיבתה של רלב"ג בוועדת האיתור מקנה לה יתרון משמעותי על שאר המועמדים, בייחוד אם ראתה את שמותיהם ואת קורות החיים שלהם. אם רלב"ג אכן ראתה את קורות החיים של המועמדים האחרים, הרי שקיימת בעיה של פגיעה בסודיותם של שאר המועמדים. ל-TheMarker נודע כי עד כה הוגשו יותר מ-300 מועמדויות לתפקיד."

לדברי בכיר במערכת הבריאות, "מדובר בשערורייה. עכשיו יהיו חייבים לפזר את ועדת האיתור (שכוללת גם את יו"ר שראל שלמה גרופמן ואת ד"ר מאיר אורן מבית החולים הלל יפה - ר.ל.ג) ולהתחיל את כל התהליך מחדש, כי לא ייתכן שאנשים שישבו לצד רלב"ג בוועדה יכריעו בעניינה.

טענה נוספת היא כי לא ייתכן מינוי רלב"ג לתפקיד בלא תקופת צינון משמעותית. במסגרת תפקידה אחראית רלב"ג על קביעת תקציבי הרכש של בתי החולים, כך שבפועל יש לה השפעה מכרעת על הכנסות שראל. "עובדה זו בלבד יש בה כדי לחייב את רלב"ג בתקופת צינון, מחשש לניגוד עניינים",אמר בכיר במערכת."....


למאמר
עם עליית ממשלתו של בנימין נתניהו ב-2009 ומינויים של יובל שטייניץ לאוצר וליצמן לבריאות, שראל משתחררת ממועקת טענות האוצר ומקבלת פטור מוחלט ממכרז למשך 3 שנים.
"שולחן מגדלי קנביס הרפואי ברשיון בישראל מסר בתגובה: "משרד הבריאות העביר היום בממשלה במחטף את הצעתו בתחום הקנביס הרפואי. משמעות ההחלטה היא חיסול הגידול המקומי שלה קנביס רפואי בישראל. משרד הבריאות יותר משדאג לחולים דאג לכיס של חברת שראל, חברה פרטית המוחזקת על ידי עמותת בתי החולים הציבוריים שבאופן אבסורדי משרד הבריאות הוא הבעלים שלהם. לאורך כל הדרך פעל משרד הבריאות במחשכים ובניגוד לכללי המנהל התקין על מנת לתת לחברת שראל מונופול ופטור ממכרז בסך 200 מיליון שקלים על תחום קנאביס הרפואי ועתה הוא הצליח להכשיר את השרץ גם בהחלטת ממשלה".


"ראשון הדוברים אחרי יו"ר הועדה היה מר יוסי שגב מבית חולים אברבנאל – מנהל מחלקת חלוקה ורכש. לדבריו המדינה העניקה לחברה אחת את הזכות לספק ציוד, כלים וחומרים רפואיים, בייחוד קנאביס לבתי חולים, כאשר השירות שלה לא מתבצע כנדרש ולא משביע רצון. שגב ביקש שיהיו עוד חברות שיספקו שירות רפואי וציוד לבתי החולים. בתשובה לשאלת יו"ר הועדה למה לדעתו לא מאפשרים לחברה אחרת לספק שירותים בדומה לחברת "שראל", תשובתו של מר שגב הייתה: כי ככה החליטו במשרד הבריאות ובמערכת הממשלתית".


עמותה בעלת זרועות ארוכות.
"עמותת בתי חולים ציבוריים למען הציבור, הנשלטת על ידי בתי החולים הממשלתיים ומשמשת בעלים של חברת שראל המבצעת רכש תרופות וציוד רפואי לבתי החולים, קיימה ב-2012, שנת הבחירות לכנסת, פעילות לובינג פוליטית כדי לקדם את מטרות בתי החולים הממשלתיים – כך עולה מבחינת דו"חות העמותה."
מאז ועד היום משרד הבריאות, משרד האוצר וחברת שראל חיים בשחיתות אך באושר ובעושר על חשבון אזרחי מדינת ישראל.




למאמר

"מנכ"ל שראל הוא חבר שלי הרבה שנים, הוא לא לקח לובינג וביקש ממני קצת עזרה", סיפר חזן לעוזריו של פייגלין במהלך פגישה בין הצדדים, שתוכנה הוקלט. "הוא אמר לי: 'יחיאל, אנחנו מורידים את הראש כל הזמן, בסוף גם אנחנו נילחם, נתחיל ללכלך. תאמין לי שאני בא ממקום טוב".
חזן הוסיף בשיחת טלפון: "אני חושב שבסוף המאבק נגד שראל יפגע בו. אני לא רוצה להגיד בטלפון דברים שאני יודע שהולכים לעשות. חבל באמת חבל. אני אוהב את הפעילות של משה וחבל לי. מה עדיף? שמשה יאכל אותה אחר כך?".

"ביבי ישב עלינו"עוזריו של פייגלין דחו בביטול את אזהרותיו של חזן. "יש פה שחיתות מטורפת מלמעלה עד למטה", ענו העוזרים. "אתה חושב שמישהו יכול להפחיד אותנו? על גבינו חרשו חודשים, ביבי ישב עלינו". חזן לא נשאר חייב וצעק: "יא מפגר! יא מטומטם! אני בצד שלך!".

"יו"ר שולחן מגדלי הקנאביס הרפואי ברישיון בישראל, חגי הילמן, אמר לאחר הדיון כי "שופטי בית המשפט העליון שפשפו את עיניהם בכל הנוגע לחשיפת התנהלות משרד הבריאות מול שראל. המגדלים, כחקלאים, רוצים להשאיר את הפעילות שלהם בארץ ולא מבינים מדוע משרד הבריאות מעוניין להעדיף ייבוא על תוצרת מקומית ולפגוע בחולים על ידי עליית מחירים, לפגוע באיכות ובמספר זני הקנאביס הרפואי המגודלים כיום בארץ ולפגוע גם במגדלי הקנאביס הרפואי הנחשבים 'הייטק חקלאי'".
פסק דין דחיית תביעה של מ.ח.ק.ר

כן, גם בג"ץ בחר לעצום את עיניו ולסתום את אפו, או שאולי גם השופטים ספגו איומים כמו חבר הכנסת פייגלין, מי יודע...

כך או כך, לא צריך להיות משפטן מבריק או חשב מדופלם כדי להבין שיש כאן משהו מאוד, אבל מאוד לא תקין ואולי אפילו פלילי.

העובדה שבג"ץ פעל באופן תמוה ולא מתקבל על הדעת, בערעור שהוגש על ידי שולחן מגדלי הקנאביס ובערעור שהוגש על ידי חברת מ.ח.ק.ר, מהווה חיזוק לכך שחייבים להיכנס לעומק הקורה ולערב גופים שיחקרו ויחשפו את קשרי ההון שלטון של חברת שראל.

ממשלה באה וממשלה הולכת וחברת שראל לעולם נשארת מבוצרת...
ככה זה במדינה קטנה  שבה 70 אחוז מההון נמצא אצל חבורה מלוכדת של פוליטיקאים, שופטים, עורכי דין ובעלי ממון שכולם חברים של כולם וכולם עוזרים לכולם לשדוד את האזרח המצוי.

אז מסתבר שאין ברירה, האזרחים בישראל חייבים לנקוט בעמדה של "אם אין אני לי מי לי" כי ההנהגה מזמן הפסיקה לדאוג לאזרח הקטן.

- כתבו לחברי הכנסת - דף קשר כאן.

- שתפו את המאמר כדי שכל אזרח במדינת ישראל יידע כיצד משרד האוצר ומשרד הבריאות מחלקים את כספי הציבור המיועדים לבריאות, בין חבריהם הטייקונים.

פרוטוקול מישיבת ועדת משנה (העבודה הרווחה והבריאות) מיום 21/08/2006 - סדר יום שראל

5 תגובות:

  1. אחת מכתבות התחקיר המרשימות שראיתי מעודי.
    תרומה אמתית לטובת המאבק על צדק חברתי ולניקיון המדינה מהשחיתויות המאוסות של קשרי הון-שלטון!.

    השבמחק
  2. מושחתים !!! אחד אחד

    השבמחק
  3. העתיקו והדביקו על קירות של חברים, גם אם הם עוד בריאים, המערכת חולה!
    הם שודדים לנו את התרופות! אחת מכתבות התחקיר המרשימות והיסודיות. תרומה אמתית לטובת המאבק לצדק חברתי וניקיון המדינה משחיתויות של הון שלטון.
    תקראו כאן:
    http://giokle.blogspot.co.il/2014/10/1995-2014.html...
    ** הכתבה מתוך הבלוג המפקס "בעיניים שלי" - Giovanna C. Kleymerman
    ואחרי שהבנתם עד כמה חשוב הנושא, בבקשה תצטרפו ותצרפו אנשים רבים לאירוע שהנו מאבק מתמיד מעתה ועד שתתקבל הדרישה לפתוח בחקירה יסודית על פרשת שרא'ל.
    מצטרפים כאן:
    https://www.facebook.com/events/734676663275203/?ref_dashboard_filter=hosting

    השבמחק
  4. תודה על הכתבה, ועכשיו ברשותכם, אני הולך לאסלה להקיא ....:/

    השבמחק
  5. אנונימי24.1.2015, 1:02

    נדרש תחקיר על הקשר בין בועז לב ושראל
    ד"ר בעז לב הוא משנה למנכ"ל משרד הבריאות וראש חטיבת הבריאות מאז 1995
    בדיוק השנה שכל הסיפור מתחיל. מאז ועד היום בועז מנהל את הסיפור וכנראה שעומד
    מאוחרי רוב הסיפור. נדרשת בדיקה!

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

בכירי מערכת הבריאות

קראו עוד על בכירי מערכת הבריאות בישראל בועז לב נחקר בפרשת ייבוא התרופות לאנתרקס חגיגת השכר של הפקידים הבכירים במשרד הבריאות נחשפת ...

הנצפים ביותר