6.12.2014

מידע חיוני לתומכי הלגליזציה של הקנאביס לקראת הבחירות במרץ 2015

כדי שצרכני הקנאביס לא יזרקו את קולם על מפלגות שלא יקדמו את הלגליזציה, או על כאלה שיעשו הכל על מנת להשאיר את הקנאביס בסטטוס הנוכחי, ערכתי עבורנו בדיקה שתעזור לנו להחליט לאילו מפלגות לא כדאי להצביע, אם אנחנו באמת רוצים שהקנאביס יהיה חוקי במדינת ישראל.






תוצאות המדיניות של הממשלה הנוכחית
מפלגת הליכוד ללא שום קשר עם מספר הבוחרים שח"כ פייגלין יצליח לאסוף - מפלגת הליכוד לעולם לא תתמוך בלגליזציה ולעולם לא תתמוך באי הפללה. במפלגת הליכוד יש שני חברי כנסת בלבד שתומכים חלקית בנושא והם: משה פייגלין וחיים כץ, הם אמנם עושים רבות למען קידום הקנאביס הרפואי לחולים, ואולי הם גם היו מצביעים בעד אי הפללה, אילו לא הייתה ניכפת עליהם משמעת קואליציונית. אולם בפועל, במסגרת מפלגתם שמדיניותה היא בפרוש נגד, גם חברים שבאופן אישי תומכים, מנועים מלהצביע בעד חוקי לגליזציה או אי הפללה.

מפלגת הליכוד היא מפלגה קפיטליסטית, יש לזכור שמי שעומד מאחוריה הוא כידוע איש ההימורים ועסקי ההתמכרויות - שלדון אידלסון -מקורבו וממליכו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
אידלסון, הקים יחד עם רעייתו, ד"ר מרים אדלסון, מרפאה למחקר ולטיפול בנפגעי סמים (מרפאות אלה מנהלות יחסי גומלין הדוקים מאוד עם משווקי התרופות). המרפאה פועלת במרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב), מטבע הדברים אידלסון מתנגד נחרצות לכל שינוי במעמד הקנאביס.
רפורמה בחוקיבשנת-2013 אידלסון מימן מחקר שבוצע באוניברסיטת תל-אביב ובמכון ויצמן, המחקר גילה כי טיפול במריחואנה רפואית יכול להקל על סבלם של חולי טרשת נפוצה - זה לא מפריע לאידלסון להשקיע מיליונים, כדי להותיר את הקנאביס מחוץ לחוק - האם זהו פשע נגד האנושות? תחליטו אתם.

דימיינו לעצמכם כמה הפללת הקנאביס רווחית, אם בעלי ההון מוכנים להשקיע מיליונים כדי לשמר את המצב כפי שהוא. חשוב שכל אחד יפנים, שבקפיטליזם, הממון וקשרי הון שלטון חשובים יותר מהאזרח הקטן. הקנאביס מהווה איום על הונם ועיסוקם של החזרזירים הקפיטליסטים, שמפלגת הליכוד היא מעוזם. בכללי, אין לצפות מהליכוד אפילו לחמלה או רחמים אל החולים, הפחד מפני הפסדים כלכליים, מקהה לחזירי הון שלטון את החושים.

מפלגת "יש עתיד" עמדתו של יאיר לפיד, היו"ר של מפלגת יש עתיד היא כמו תמיד, זילזול באינטליגנציה של הציבור: הציבור יודע שלפיד היה צרכן קנאביס בעברו, אך זה לא מונע מלפיד ליישר מבט ללא בושה ולהכחיש. לא נעים - אבל יושרם המוטל בספק של הפוליטיקאים, פחות מטריד מהעובדה שמפלגת יש עתיד, היא מפלגה שהוקמה לכאורה כדי לדאוג למעמד הביניים, אך בפועל היא מפלגה קפיטליסטית שמגמתה היא לשמור על האינטרסים של חבריו העשירים של לפיד, ביניהם לא אחר מאשר מנכ"ל טבע לשעבר: אבינועם ספיר.

הקנאביס מהווה איום על תעשיית הפארמה והתרופות - אין סיכוי שמפלגת יש עתיד תתמוך באי הפללה ובטח שלא בלגליזציה - אין ראיה טובה לכך מהמדיניות וההתנהלות הפושעת של משרד הבריאות בימיה של שרת הבריאות יעל גרמן ממפלגת יש עתיד, שהורתה בפירוש לצמצם את מתן הרישיונות לקנאביס גם במחיר של פגיעה בחולים וחיבלה במערך חלוקת הקנאביס הקיימת ובמגדלים על מנת להעביר את שוק הקנאביס לחברת שראל

המדיניות של מפלגת "יש עתיד" פוגעת בציבור בכלל ובחולים בפרט


אבינועם ספיר מנהל טבע ישראל מהמייסדים של מפלגת "יש עתיד" 

(מתוך המאמר מאת אלי הורוביץ "טבע תופסת אמריקה")


מפלגת "התנועה": מורי ארקין איש הפארמה הותיק, הנו מתומכי מפלגת התנועה וידיד של ציפי לבני.


מפלגת ישראל ביתנו: נגד לגליזציה מכל סוג.




מפלגת העבודה: ידוע שרבים הם אלה במפלגת העבודה שיתמכו בלגליזציה, בין היתר היורי"ת לשעבר שלי יחימוביץ. למי שלא זוכר, בין השנים 2000–2003, בוז'י הרצוג שימש בתפקיד היושב ראש של הרשות הלאומית למלחמה בסמים.

היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי יהודה וינשטיין לא מאמין ולא אימץ את המדיניות של היועץ המשפטי לשעבר מני מזוז אשר קבע שלא משתלם להתעסק בסמים לצריכה עצמית, "זה לא משתלם, לא ברמה של הפרט ולא ברמה של בזבוז משאבי אכיפה", כך מזוז.



"מדיניות היועץ המשפטי לממשלה מתנגדת ללגליזציה מכל סוג..."

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין הוא חלק בלתי נפרד מממשלה שתקום בראשות בנימין נתניהו, גישתו של
וינשטיין לעניין הקנאביס היא, שבישראל לא יקום ולא יהיה שינוי במעמדו החוקי של הקנאביס, "מדיניות היועץ המשפטי לממשלה מתנגדת ללגליזציה מכל סוג...". ההנחיה של וינשטיין היא שלא להגיש כתב אישום נגד אדם שנתפס בפעם הראשונה, אך לגבי אלה שנתפסים יותר מפעם אחת ההנחיה היא שעל המשטרה להפעיל "שיקול דעת", שיקול הדעת של המשטרה הוליד בשנת 2012 23,053, ובשנת 2013 23,312 תיקים נגד אזרחים שנתפסו עם כמויות של קנאביס לצריכה עצמית.





מתוך השנתון הסטטיסטי של משטרת ישראל 2013


כל הצעות החוק שהוגשו נתקעו או נדחו על ידי וועדת השרים לענייני הון שלטון:


הצעת החוק של פייגלין (1242), אשר עלתה לראשונה כבר לפני כשנה ונדחתה מאז 
פעם אחת ופעם נוספת,
נדחתה עתה שוב – בפעם השלישית.

נדחתה הצעת החוק להכיר בקנאביס כבעל תועלת רפואית







































דחיית הצעת החוק להכיר בקנאביס כחומר בעל ערך רפואי, בניגוד לממצאיו של פרופסור משולם מהאוניברסיטה העיברית, מהווה הוכחה לנטייה של הממשלה הנוכחית לתמוך בבעלי ההון על חשבון הבריאות, חופש הבחירה והרווחה של כלל הציבור. זוהי הצעת החוק שאמורה להתיר את את התסבוכת ולפתור את המצב הפרדוקסלי הנוכחי של הכרה ואי הכרה בסגולות הרפואיות של הצמח בעת ובעונה אחת, זוהי גם הצעת החוק שמבחינת מתנגדי הקנאביס היא בבחינת "יהרג ובל יעבור" זהו חוק שמיגורו שווה מיליונים לבעלי האינטרס ולא בכדי, ההכרה בקנאביס כחומר בעל ערך רפואי, תוריד את הקנאביס מרשימת הסמים המסוכנים ותפתח את הדרך לאי הפללה ולגליזציה - תרחיש שמדיר שינה מענקי הפארמה ויצרני האלכוהול והטבק.

דחיית הצעת החוק קנאביס במרשם רופא, מהווה הוכחה לנטייה של הממשלה הנוכחית, לתמוך בהכנסות של קופות החולים וחברות התרופות על חשבון הסיכוי של חולים לשפר את מצבם הבריאותי.

דחיית הצעות החוק לשינוי מעמד הקנאביס, מהווה הוכחה לנטייה של חברי הממשלה הנוכחית, לתמוך בהונאה ובדיסאינפורמציה של בעלי ההון, על פני חירותם של צרכני הקנאביס ובריאותם של החולים שזקוקים לו.

למורת רוחם של צרכני הקנאביס לפנאי התומכים במפלגות הימין, חברת הכנסת היחידה שמשקיעה המון מרץ בשינוי מעמד הקנאביס בישראל היא חברת הכנסת תמר זנדברג ממפלגת מרצ והיא כנראה היחידה שאפשר באמת לסמוך עליה בסוגייה הכל כך שנויה במחלוקת, מהסיבות הלא נכונות.

לנוכח העניין הציבורי ההולך וגואה בשינוי מעמד הקנאביס בישראל, על כל המפלגות להציג במצע שלהן את עמדתן בנושא, על מנת שהמצביעים אשר מעוניינים בקידום מעמד הקנאביס, לא יולכו שולל ויוכלו להחליט לאיזו מפלגה הם נותנים את קולם.

רופאים לשופט פדרלי: המלחמה בקנאביס אינה חוקתית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר