23.8.2014

הסבל מתסמיני המחלות מהן סובלים מטופלי סימבלטה מתגמד אל מול הייסורים שהתרופה גורמת

הסימבלטה אושרה על ידי ה-FDA לטיפול בדיכאון, אף על פי שהיא גורמת למחשבות אבדניות ולהתאבדות, היא אושרה לטיפול בכאב נוירופתי הנובע ממחלת הסוכרת, אף על פי שהיא מעלה רמת הסוכר בדם וגורמת להחמרה בכאבים, היא אושרה לטיפול בהפרעות חרדה על אף שהיא גורמת למחשבות אבדניות, היא אושרה לטיפול בפיברומיאלגיה אף על פי שהיא גורמת לתשישות, קשיי שינה, חולשה, כאבי שרירים, כאבי פרקים - שהם בדיוק התסמינים שהיא אמורה לטפל בהם! אנשים מתים, מנסים להתאבד, מתאבדים, ניזוקים - והרופאים ממשיכים לרשום סימבלטה למטופלים שלהם.


הסימבלטה גורמת למחשבות אובדניות


בשנת 2009 חמישה חולים התאבדו, במהלך ניסויים קליניים בתרופת הסימבלטה.

טרייסי ג'ונסון, סטודנטית בריאה בת 19 שלא הראתה כל סימנים חיצוניים של דיכאון התאבדה במעבדות של "אלי לילי" באינדיאנפוליס, שם היא לקחה חלק בניסוי של החברה בתרופה נוגדת הדיכאון הניסיונית סימבלטה.
בניסוי שנערך מספר שבועות לאחר מכן במתנדבים שסבלו מדיכאון, ארבעה חולים התאבדו, בעקבות השימוש בתרופה.

במקביל, הדיווחים מחו"ל על תרופה בשם Yentreve (המבוססת על ה-Duloxetine - תרופה גנרית לסימבלטה), שכבר הותר לשימוש לטיפול בחולים שסבלו מבריחת שתן, היו חמורים ומדאיגים.

מספר ניסיונות ההתאבדות בקרב נשים בגיל העמידה, הוכפל בעקבות השימוש ב-Yentreve, ב-2005 ה-FDA מורה "לאלי לילי" לסגת מתכניותיה לשווק את ה- Yentreve בארה"ב.

במאמר של הכתבת ג'יין לנזר על בטיחות השימוש ב- סימבלטה ו-Yentreve, היא חושפת, 41 מקרי מוות ו-13 התאבדויות.

למעשה במאמר שפורסם בגיליון דצמבר 2005 של כתב העת הרפואי הצרפתית 'Prescire', תחת הכותרת, 'duloxetine: תרופה חדשה למניעת בריחת שתן: סיכון גדול מדי, אל מול יתרון קטן מדי'. המדענים סיכמו בכך שהתרופה לא צריכה להיות בשימוש.

שום דבר לא מנע את אישור התרופה על ידי ה- FDA ואת השיווק שלה, להפך, ה-FDA המשיך ואישר את התרופה לטיפול במחלות וסימפטומים נוספים.

בשנת 2004  ה-FDA אישר את הסימבלטה לטיפול בדיכאון, לכאבים נוירופתים כתוצאה ממחלת הסוכרת ובשנת 2007 להפרעת חרדה כללית. בסוף 2007 ה-FDA מורה לחברת 'אליי לילי' להפסיק להסתיר, בחומרי קידום המכירות של התרופה, את הסיכון ללקות ברעלת הכבד, (אך לא מעלה בדעתה לאסור את השיווק של התרופה הקטלנית).

במאמר שפורסם בגיליון ינואר 2007 במגזין 'Diabetes Care', דווח כי בצום, הסימבלטה מעלה רמת הסוכר בדם, דבר שעלול להחמיר את תסמיני הנוירופתיה הסוכרתית ההיקפית שבה היא אמורה לטפל.

ידוע על יותר מ -40 סוגים שונים של תופעות לוואי חמורות, הכוללות ניסיון התאבדות והפרעות קשות בתפקוד הכבד הקשורות בשימוש בתרופת הסימבלטה.

סימבלטה - השפעות, תופעות לוואי ואזהרות

מתוך הודעות דואר אלקטרוני של מטופלים בסימבלטה:

ג'ים אלסוורת, 52 מהולטון, מיין כתב שהסימבלטה גרמה "למשבר יתר לחץ דם, שעבר רק לאחר חודש של הפסקת התרופה".

"זה גרם לתנועות בלתי רצוניות עוויתות, ורעד, שנמשכו שלוש שנים לאחר שהפסקתי ליטול סימבלטה לטיפול בפיברומיאלגיה", כתבה לונה.

איימי, ללא היסטוריה של דיכאון, קיבלה סימבלטה לטיפול בהפרעת קשב וריכוז, (בשום מקום התרופה לא אושרה לטיפול בהפרעה הזו). התרופה גרמה לנסיגה, "כל דבר גרם לי להתפרצויות קשות של בכי, הרגשתי כל כך רע וכל כך חולה, שלא רציתי לחיות יותר".

יש גם עדויות של משפחות, שאבדו את יקיריהן לתרופה: "הוא לא היה בדיכאון, הוא היה בחור שמח אוהב ומלא תכניות לעתיד, קיבל סימבלטה לטיפול בכאבים ברגל והתאבד".

"היה לו יום רגיל בעבודה, בדרך הביתה, אמר שהוא הולך לקנות כריך לאשתו... הוא הלך וירה בעצמו" .

ליסה ויקרי, הייתה רק בת 19 כאשר התאבדה בעקבות שימוש בסימבלטה, נגד הכאבים הנוירופתים כתוצאה ממחלת הסוכרת.

למרבה הצער, בימינו אי אפשר לסמוך על כל הרופאים, רבים מהם הפכו לסוחרי סמים, בתמורה לטובות הנאה שהם מקבלים מחברות התרופות. אין ברירה אלא להיות ערניים ולא לסמוך בעיניים עצומות על כל כדור או תרופה שהרופא רושם, יש לקרוא את העלון המצורף, ורצוי לחפש מידע ועדויות של מטופלים שכבר ניסו את התרופה המומלצת.

מאמרים נוספים:
פרופ' משה קוטלר: "אין להתנות מתן קנאביס רפואי בטיפול בתרופות אופיאטיות לפני כן..."
מדענים: נמצא קשר בין צריכת קנאביס קבועה לבין וויסות הסוכר בדם רופאים למען רישום אחראי של אופיאטים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר