28.8.2014

פיברומיאלגיה - חולים מדברים על המחלה והתרופות

מלאו את השאלון וצפו בתוצאות בגרף למטה:

 

ניתן לעקוב אחר תוצאות הסקר און ליין:

חולות בפיברומיאלגיה משתפות חוויות טיפוליות

"שנים מאובחנת הגעתי לדר שיף ברקת אחרי רופאים רבים ואשפוז ועדיין נאמר שאני לא מספיק סובלת אם אני מסרבת לקחת את הכימיקלים שגורמים לי תופעות לוואי ומורידות לי את כושר העבודה לעומת הקנביס שמאפשר לי תפקוד מלא יעיל ואני יותר ידידותית לסביבה".

"אני בת 22 מאובחנת כסובלת מפיברומיאלגיה.
טופלתי בליריקה פשוט טיפול מיותר לא עזר ואפילו לא במעט לכאבים והתופעות לוואי וזמן ההסתגלות היו פשוט מיותרים ולטיפול הכי מיותר שקיים קוראים סימבלטה שתיתי את הכדור במשך 3 ימים ואלו היו השלושה ימים הנוראים ביותר, בחילות , הקאות, שלשולים, אי אפשרות לאכול , עייפות, בעיות שינה.
כרגע חזרתי לליריקה עד שאני אפגוש שוב את מרפאת כאב בעוד מס חודשיים....

פשוט עצוב שצריך לעבור את הטיפולים הלא מוצלחים האלה במקום לקבל גראס שעוזר מאוד לכאב ולישון כמו בן אדם תופעת הלוואי היחידה שיש זה מאנצ'יס."

קיבלתי ווייפקס שאח"כ הוחלף באפקסור והייתי עם תופעות לוואי קשות ביותר.
כרגע אני מזה שבוע בגמילה מהאפקסור ותהליך הגמילה הינו מזעזע ביותר. אם הייתי יודעת מראש שהפסקת תרופה זו תהיה כרוכה בגמילה ככ קשה, לא הייתי מעזה לקחת.

"לא ניסיתי שום תרופה שהיא כימית מכיוון שלא מצאתי אפילו בן אדם אחד שאמר שהן עוזרות ולא מזיקות לא אפילו יותר...לא מוכנה להכניס את הרע לעם האלו לגוף שלי לכן,לא מסכימים .לתת לי קנאביס רפואי"

"הקושי עם הסימבלטה הן תופעות הלוואי כאשר מפספסים יומיים וכבר הדכאון מתגבר ואתה נמצא בעננה של דיכאון עמוק כאבים וכל מה שמסביב הייתי שמחה לקבל מריחואנה רפואית".
"לא ניסיתי שום תרופה שהיא כימית מכיוון שלא מצאתי אפילו בן אדם אחד שאמר שהן עוזרות ולא מזיקות לא אפילו יותר...לא מוכנה להכניס את הרע לעם האלו לגוף שלי לכן,לא מסכימים .לתת לי קנאביס רפואי".

"בנוגע לסימבלטה- תופעות הלוואי לא שוות את לקיחת הכדור שמילא לא עוזר. בחילות, סחרחורות, כאבי ראש וחוסר תיאבון על שום הפחתה בכאב. נוסף על כך, נטלתי גם אלטרולט וטרמדקס שלא רק שלא הקלו על הכאב, הן טשטשו אותי והפריעו על התפקוד היומיומי מעבר לתופעות לוואי שיצרו".

"ליריקה גרמה למחשבות אובדניות אלקטרולט לכאבי בטן ובחילות סימבלטה כרגע מקלה מעט לכאבים אבל גורמת לבחילה והזעת יתר בצורה חמורה".

"הסימבלטה ,מעבר לכל תופעות הלוואי, והגמילה הקשה שעברתי כשהחלפתי את התרופה, גרמה אצלי לעלייה במשקל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר