21.2.2014

מחוקקים שוקלים להכניס תיקונים, לתכנית המריחואנה הרפואית של ניו ג'רזי

הנה פרק בדאגה אמיתית לחולים, מוקדש למשרד הבריאות הישראלי בראשות השרה יעל גרמן והמנכ"ל רוני גמזו, (שלא איכפת לו לפגוע בחולים), ולציבור הרופאים בישראל, שכל כך אוהבים לחלק אופיואטים לחולים בכאב כרוני ותרופות פסיכיאטריות לחולים בהפרעת דחק פוסט טראומטי (PTSD). 



ארבע שנים לאחר שניו ג'רזי הפכה למדינה ה- 14 המיישמת את תוכנית המריחואנה הרפואית, מחוקקים החלו באיסוף עדויות ממפעילי בתי מרקחת וממשפטנים המייצגים חולים, המציעים שינויים בתכנית, במטרה להביא את המאבק ללגליזציה של המריחואנה הרפואית, לנקודת זינוק חדשה.

לאחר הדיון בן השעה של הוועדה לפיקוח על הרגולציה, שנערך ביום חמישי (20/02/14), היו"ר ריד גוסיאורה (ד ', מרסר) הבטיח כי המחוקקים ידונו בנושאים ואמר: "אנו מקווים להכניס שיפורים בתכנית, נציג הצעת חוק ונעבוד בתאום עם משרד הבריאות".

בין ההמלצות שנידונו

  • ביטול שלילת הרישיונות שניתנו לשלוש חנויות שעדיין לא נפתחו, למשך 3 שנים ולאפשר למפעילים נוספים להקים בתי מרקחת לחלוקת קנאביס רפואי.
  • להתיר לרופאים לספק מרשמים מבלי שיידרשו להיכלל ברשימה מיוחדת לרופאים שרושמים קנאביס.
  • להוסיף כאב כרוני והפרעת דחק פוסט טראומטי לתריסר ההתוויות החוקיות הקיימות.
  • להפחית את גובה דמי הרישום של המטופלים מ-200 דולר, הגבוה ביותר במדינה - ל-25 דולר.
מיכאל וייסר, נציג עמותה המנהלת שלושה דוכני מכירת מריחואנה פעילים ושלושה עתידיים,בניו ג'רזי, אמר שיש בחניות יותר סחורה מלקוחות.

וייסר: "כללי התכנית המחמירים מקשים על החולים למצוא רופא שירשום להם מריחואנה, לשלם דמי רישום בגובה 200 דולר ולכסות את עלויות הרופא לחידוש את המרשם לתרופה כל שלושה חודשים".

וייסר, שהוא גם סמנכ"ל התפעול של "הגרדן סטייט דיספנסרי" בבודברידג' ושל שמונה דוכני מכירה נוספים בקולורדו, אמר שרופאים רבים בניו ג'רזי "אינם ששים" להיכלל ברשימה הציבורית של הרופאים רושמי המריחואנה. הדבר גורם למחסור ברופאים שנותנים מרשמים לתרופה, אומר וייסר, "הרשאה לרופאים לתת מרשמים לחולים, מבלי לחייב אותם להופיע ברשימה הציבורית, עשוי לפתור את הבעיה.

הוא גם הציע להוסיף את הכאב הכרוני לרשימת המחלות שקיבלו את ההתוויה המתירה טיפול במריחואנה, "הם זכאים לטיפול במריחואנה" אמר והוסיף "זו בעיה אמיתית, שהורסת את איכות חייהם של אנשים".

כדי למנוע שימוש לרעה בתרופה, אמר וייסר, ניתן לדרוש ממטופלים מסוימים, להשיג אישור משני רופאים. 

קן וולסקי, אח במקצועו ומנהל הקואליציה למען המריחואנה הרפואית בניו ג'רזי, אמר כי החולים מתוסכלים מזה שיש כל כך מעט חנויות שנפתחו ועקב כך הם נאלצים לנהוג במשך 4 שעות כדי לרכוש את התרופה. וולסקי ואנשים נוספים פנו למשרד הבריאות האמריקאי, בקריאה לאפשר למפעילים נוספים, להגיש בקשה לרישיון פתיחת בית מרקחת לממכר מריחואנה. "השאיפה של משרד הבריאות צריכה להיות, שהגישה למריחואנה רפואית תהיה נוחה לחולים ובמחיר סביר", אמר וולסקי.

וולסקי: "על מנת שיותר חולים יוכלו לקבל את התרופה לה הם זקוקים כדי להקל על הכאבים שלהם, יש לטפל במידה רבה של בורות ודיסאינפורמציה שמשתקת את הקהילה הרפואית".

נציבת הבריאות מרי א.או 'דאוד, אמרה בהצהרה שהוקראה בדיון בוועדה, שהמחלקה שלה "השלימה שני דו"חות, המתארים את התכנית ומספקים נתונים סטטיסטיים, על היישום בפועל".

"עד כה, יש יותר מ 1,700 מטופלים, וכמעט 80 אחוז מהם כבר קיבלו שירות באמצעות שלושה בתי מרקחת שכבר נפתחו. שני בתי מרקחת מתוכננים עוברים כעת בדיקות רקע. השישי בתהליך בנייה", היא אמרה.
"בראש סדר העדיפויות של התכנית, התמקדנו בהקמה של מוקד שירות לקוחות. המוקד כבר נתן מענה בטלפון ובדוא"ל, למעל 16,000 פניות של חולים" היא אמרה.

נציג של משרד הבריאות ציין כי 47 אחוז מהחולים המטופלים במריחואנה זכאים לדמי רישום מופחתים. דמי הרישום המופחתים בסך של 20 דולר תינתן, לאחר הגשת מסמכים המוכיחים שהחולה אינו יכול לעמוד בתשלום דמי רישום של 200 דולר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר