14.2.2015

אין עתיד עם יעל גרמן במשרד הבריאות

אין עתיד עם יאיר לפיד באוצר ועם יעל גרמן במשרד הבריאות. מפלגת "יש עתיד", שליחת הון שלטון, מנהלת קמפיין שני להונאת הציבור. לאחר שנתיים של הונאה והעברת כספים לכל המקומות שאליהם הבטיחו שלא יעבירו, חלק מהציבור עדיין מתפתה להאמין למי שהוליך אותו שולל רק לא מזמן. הציבור הישראלי כל כך מיואש, מפוחד וחרד, שהוא לא מסוגל להישיר מבט אל הנהגה חמדנית, מזיקה ומושחתת ולשלוח אותה הביתה.

מסתבר שמילים ריקות מתוכן, הבטחות ללא כיסוי, בלורית מוקפדת, חליפת ארמני ודמגוגיה להמונים, הוא מתכון שתמיד עובד על הבוחר הישראלי; גם כאשר העובדות מוכיחות אחרת וגם כאשר הניסיון הוכיח אחרת - כאן בישראל זה עובד פעם אחר פעם (לראיה - נתניהו ולפיד).

גרמן רוצה לחזור למשרד הבריאות -
יש דברים שהציבור צריך לדעת לפני שהוא מצביע שוב למפלגת "יש עתיד"


"הבעלות על בתי החולים הממשלתיים תועבר ממשרד הבריאות לגוף ייעודי; כמו כן יוקם צוות שיגבש סנקציות על בכירים בבתי החולים שלא ישתפו פעולה עם הרשות החדשה" - במקום להעביר תקציבים לבתי החולים, גרמן הקימה מספר גופים לשאיבת כספי ציבור ממערכת הבריאות (בסיועו הנאמן של משרד האוצר כמובן) וליצירת מקורות פרנסה למקורבים (1. גוף ייעודי לניהול בתי החולים הממשלתיים, 2. צוות לגיבוש סקציות 3. יק"ר להגבלת הרישיונות והמינונים לקנאביס רפואי, 4. רשות לניהול אשפוזים. את משכורות העתק יממן כמובן הציבור).

מבקר המדינה בודק את פרשות המינויים הפיקטיביים והנפוטיזם בבתיה"ח הממשלתיים
"כאמור, משרד מבקר המדינה הודיע למנכ"ל משרד הבריאות כי אנשיו בודקים גם את פרשת העסקת המקורבים בבתי החולים הממשלתיים אסף הרופא, רמב"ם ותל-השומר". במשרד המבקר הזכירו בין היתר את אור שני, בנו של נשיא תאגיד הבריאות בתל-השומר ולשעבר מנכ"ל בית החולים פרופ' מוטי שני, המועסק כסגן מנהל תפעול בבית החולים (באמצעות התאגיד) ונחשב למועמד של הנהלת בית החולים לתפקיד מנהל התפעול והמשק. כן הוזכרה גם בתו של מנכ"ל רמב"ם, רפי ביאר, שמתמחה בבית החולים ואף זכתה במלגה "לטיפוח מצוינות אקדמית".
במשרד המבקר הזכירו חשיפה נוספת של "גלובס": בתו של מנכ"ל אסף הרופא ד"ר בני דוידזון מועסקת כמנהלת קניון "אסף סנטר" (הקניון מופעל במודל BOT על-ידי זכיין פרטי למשך 25 שנים - ש.נ), ובעלה ד"ר קובי סתיו שמשמש כאמור כמנהל יחידה שמעולם לא אושרה בביה"ח על-ידי משרד הבריאות.

"גם עם הקול של פרופ' אפק, למחנה השר"פ בוועדה יש רוב דחוק, ובסופו של דבר ייתכן שההכרעה תהיה על חודו של קול אחד. במצב כזה, הביקורת הציבורית על גרמן תהיה רבה, משום שאחד הקולות במחנה התומך בשר"פ יהיה של היועצת האישית שלה ב־14 השנים שבהן כיהנה בעיריית הרצליה, פנינה קורן. מינויה של קורן לחברה בוועדת גרמן חרף היעדר ניסיונה הגמור במערכת הבריאות, לווה בביקורת ציבורית רפה למדי.

בתי החולים קורסים וגרמן עסקה כל הזמן בייצור עוד ועוד מישרות מיותרות במקום לייעל את המערכות הקיימות. הכל על חשבון אזרחי המדינה.

"מתחקירי "כלכליסט" עולה שוב ושוב כי משרדי הממשלה מעסיקים שורה של יועצי תקשורת ויועצים משפטיים שחובשים "כובעים כפולים". משרד המבקר אף שוכר את שירותיהם של רואי חשבון חיצוניים הבוחנים את נתוני הפריימריז של הח"כים. בדומה לתופעת היועצים הכפולים, גם במקרה זה עולות שאלות של ניגודי עניינים אפשריים, מלבד סוגיית השימוש בכספי הציבור."

מפלגתו של שר האוצר, יאיר לפיד (יש עתיד), חרטה על דגלה את "הפוליטיקה החדשה", כמי שמייצגת באופן אותנטי את הציבור ללא השפעה של קבוצות לחץ ומקורבים לצלחת. ואולם, מסתבר שגם בפוליטיקה החדשה לא מזיק להיות מקורב למישהו, גם בלי פריימריז או חברי מרכז: ל"גלובס" נודע, כי חברת מפלגתו של לפיד, שרת הבריאות יעל גרמן, מינתה לתפקיד היועצת האישית שלה את בת זוגו של ח"כ עפר שלח, שגם הוא כידוע חבר באותה מפלגה. מדובר בעו"ד אורית בוצר, ששימשה עד היום כיועצת זוגית ומגשרת בענייני משפחה.

"מה משותף לשרת הבריאות יעל גרמן, לשרה לשעבר יולי תמיר, לח"כ דוד צור ולראש השב"כ לשעבר כרמי גילון? כולם התייצבו הבוקר (ה') בבית משפט השלום בתל אביב כדי לדבר בשבחו של ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני שהורשע ב-3 עבירות של הפרת אמונים. "הוא מאד מפנים ויודע מה לא היה צריך לעשות, ומה כן צריך לעשות", העיד גילון."

יעל גרמן בעת כהונתה כראשת עיריית הרצליה

"חבר המועצה ירון עולמי: "מצד אחד שופכת גברת ראש העירייה עשרות מיליונים על אותו תיאטרון כושל שנקרא האנסמבל, שזכה לכינוי במועצה 'בור ללא תחתית', ומצד שני חשוב לדעת האם כל העברות הכספים האלה, ומדובר בעשרות מיליונים, בכלל חוקיות. לדעתנו אם מדובר בעמותה פרטית הרי שחלים עליה כל החוקים, וההקצבות המטורפות חייבות לעבור את ועדת התמיכות. אנחנו מבקשים מבית המשפט לנקוט עמדה חד-משמעית בנושא, לכאן או לכאן, כדי שאחת ולתמיד נעשה סדר בדבר".

 גרמן ואני: מבקר עיריית הרצליה הפורש סוגר חשבון
אולם עם כל הכבוד לשלל הדוחות שהוציא לביא תחת ידיו, אם יש דוח אחד שייזכר, גם בשל רמת החומרה וגם משום שהיווה את נקודת השבר ביחסי לביא-גרמן, זהו דוח המבקר הנוגע לעמותת "אנסמבל תיאטרון הרצליה.

הדוח עסק בהעברת כספים מהעירייה ומגופים חיצוניים, כגון תורמים, אל העמותה. בביקורת התברר כי התמיכה באנסמבל הייתה גדולה פי כמה מתמיכתה בכל עמותה אחרת, וכי עיריית הרצליה תרמה לאנסמבל, לפי הדוח, לא פחות מארבעה מיליון שקלים, תוך שהעברות הכספים לא תמיד מדווחות, וכשגרמן מכהנת כיושבת ראש העמותה, דבר הגובל בניגוד אינטרסים. 

"הייתה תמיכה מופרזת, אבל הבעיה המרכזית בדוח היא הדיווח. ראש העיר החליטה להעביר 2.5 מיליון שקל, אבל בפועל היא העבירה בערך 4 מיליון שקל ולא דיווחה!", נזכר לביא.

להפתעתנו, שולף לביא מסמך מרתק שלא נחשף עד היום. כחודש לאחר פרישתו מחליט לביא להציג לציבור את מכתבו של בלניקוב אשר הזהיר את ראש העירייה אזהרה חמורה:

"המשרד רואה בחומרה רבה את התנהלות קברניטי העירייה שחרגה מהוראות החוק ומכללי מינהל תקין. אין זו מסמכותה של ראש העירייה לחרוג מהיקף התמיכה. משרד הפנים מצפה מנבחרי ציבור לתת דוגמא ולשקול בכובד ראש הוצאת כספי ציבור מקופת העירייה. אבקשך לוודא כי התנהלות זו לא תחזור על עצמה", כותב בלניקוב במכתב שנשלח לגרמן בלבד.

תלונה נגד ראש העיר הרצליה עקב דו"ח המבקר
יו"ר התנועה לממשל מקומי מתקדם, אורית לביא-רשפי, הגישה תלונה במשטרה נגד ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, בעילה של הפרת אמונים, ניצול לרעה של משרה ציבורית וחריגה מסמכות. זאת, לנוכח ממצאי מבקר המדינה על הרשויות המקומיות, מהן עלה כי גרמן העבירה סכומים נכבדים לעמותת אנסמבל תיאטרון הרצליה, עמותה שהיא עצמה הקימה ואף כיהנה כיו"ר שלה.
על פי ממצאי מבקר המדינה, העבירה ראש עיריית הרצליה בין השנים 2002-2004 סכום של כ-7.2 מיליון שקלים לעמותה, המפעילה את תיאטרון הרצליה. גרמן ממשיכה לכהן כחברה בעמותה. עוד קובע המבקר, כי העמותה העבירה כספים נוספים לעמותה מתקציב רזרבת ראש העירייה, ללא האישור הנדרש של ועדת התמיכות ומליאת מועצת העיר, כנדרש בחוק.

למרות ממצאי מבקר המדינה, ביאח"ה מסרבים לפתוח בחקירה נגד גרמן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר