4.1.2014

מגדלי הקנאביס באורוגואי מתארגנים למאבק על נתח בשוק

באורוגואי החל מחול השדים סביב השוק החדש שנפתח. מגדלים ומשתמשים, שעד כה גידלו במחתרת, מתארגנים כדי לתפוס נתח מהשוק. הלגליזציה באורוגואי, פתחה שוק חדש של הזדמנויות  בתחום התעשייה והמסחר ומה שיפה בזה הוא שהמעורבים בתהליך, מעוניינים לשלב קבוצות מוחלשות בשוק העבודה החדש, שהולך וקורם עור וגידים. בהצלחה לאורוגואי!!!




בהתאם לחוק החדש, מגדלי הקנאביס באורוגואי, הקימו פדרציה כדי להשתתף בייצור ובשיווק של הקנאביס במדינה וכך לתפוס נתח מהשוק על פי המודל "להתפתחות חברתית", כך דווח אחד מהחברים, ביום שישי.

כ-30 איש השתתפו בכנס שהתקיים ב-29 בדצמבר, בפדרציה של מגדלי הקנאביס האורוגואים, שפלורידה, אשר חייבים כעת, להרשם באופן חוקי, כך דווח ב"אובסרבר" של יום שישי.


"אנחנו קבוצה שמלווה את התהליך הזה, כעת אנחנו עומדים להפוך לישות חוקית, על מנת להיות חלק פעיל בתהליך החדש של הלגליזציה של המריחואנה", כך הסביר ,ל- AFP חוליו ריי, חבר "בתנועת הקנאביס" בפלורידה.

אורוגואי, הפכה בדצמבר למדינה הראשונה בעולם, אשר תפקח ותשלוט על שוק הקנאביס ונגזרותיו. את הפרוייקט השקט, יזם והוציא אל הפועל נשיא אורוגואי, חוסה מוחיקה, אשר עורר הדים רמים של תמיכה והתנגדות, ברחבי העולם.

על פי החוק, הגישה לקנאביס מותרת רק לבני 18 ומעלה, אם על ידי גידול עצמי, רכישה במועדוני קנאביס לצרכנים או רכישה בבתי מרקחת, על כל המקרים חלות מגבלות וכן חובת רישום.

אך על פי שהסטנדרטים כבר נקבעו, על מנת להכיר אספקטים נוספים בדרך ליישום החוק, יש להמתין לרגולציה שההנהלה חייבת להציג לא יאוחר מסוף אפריל, בין היתר, למשל: האופן שבו ינתנו ההרשאות לגידול עצמי או מה יהיה מגוון הזנים שיגדלו.

הפדרציה החדשה מפגישה בין מגדלים לשימוש עצמי לבין קבוצות מגדלים, אשר נהגו לגדל קנאביס במחתרת וכעת עם הלגליזציה, הם מתכננים להירשם או להקים מועדונים למגדלי קנאביס. בנוסף הם רוצים לייצר את הסם על פי מודל יצרני של "התפתחות חברתית", אמר קינג.

"4 פרוייקטים מתקיימים במחלקות שונות על מנת ליישם את המודל היצרני לבתי המרקחת. הציר המשותף לכולם הוא הרעיון לשלב בפרוייקט, אזורי מצוקה וקבוצות מוחלשות כמו חד-הוריות, או טרנסג'נדריות".

ריי מודה, כי תהליך קבלת ההיתרים לייצור עבור בתי המרקחת, לא יהיה פשוט: "לא יהיה קל לייצר עבור בתי המרקחת, מפני שבממוצע, צריך להשקיע 200 אלף דולר לרכישת מתקן היעד, המדינה רוצה אבטחה".

לכן, נבדקות האפשרויות לגדל קנאביס רפואי, דבר שיכול להיעשות גם במשקי בית קטנים. ריי מודע לעובדה שהם יצטרכו להתחרות בחברות בעלות כוח כלכלי אדיר, שכבר הביעו עניין בייצור קנאביס רפואי. "זו תהיה תחרות קשה, אבל אנחנו מוכנים לקרב", ציין, "אנחנו לא מתיימרים להתעשר, אנחנו שואפים לייצור הוגן וחלוקה הוגנת של הרווחים וההזדמנויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר