4.1.2014

14 מדינות נוספות בארה"ב, יחתרו להכשיר את הקנאביס למטרות פנאי

קולורדו ארה"ב, היום השני בסחר המריחואנה הקמעונאי בקולורדו, חלף ללא בעיות, מעבר להתגודדות של המונים, מחוץ למספר חנויות. סוכנויות החדשות מדווחות, כי  בין יום רביעי לאתמול (יום שישי), מאות אנשים עמדו והמתינו לפתיחת השערים, במספר חנויות. אחד מבעלי החנויות, חזה מעבר של אלף לקוחות,  הוא שכר חברת אבטחה כדי להתמודד עם תקריות אפשריות בחניון של המקום. 14 מדינות נוספות בארה"ב, יחתרו להכשיר את הקנאביס למטרות פנאי.




בקופי שופס, "סטייל הולנד", הלקוחות רשאים לרכוש באופן חוקי, עד 28 גרם מריחואנה בכל קניה, בתנאי שגילם מעל 21. כך מורה החוק, אשר נכנס לתוקף במדינת קולורדו ב-1 בינואר. 

"הכל התנהל מצוין", אמרה אשלי קילרוי, מנכלי"ת המחלקה למדיניות המריחואנה בקולורדו, רשות עירונית, שהוקמה על מנת לשמור על התקנות המקומיות החלות על החנויות המורשות לממכר קנאביס, "למען האמת לא נתקלנו בשום מגמה שלילית", אמרה קילרוי, לסיכום שני הימים הראשונים של המכירות. 

"אתמול, קרוב למחצית מ-348 החנויות שקיבלו הרשאה מהממשל המקומי של קולורדו, לשווק מריחואנה ליחידים, פתחו את שעריהן ללא תלונות או הפרעות בעלות חשיבות", הבטיחה קילרוי. 

החשש הגדול ביותר של הרשויות בדנבר, היה מפני אי ציות של הציבור לחוק האוסר לעשן במקומות ציבוריים, "לא נתקלנו בתופעה", ציינה קילרוי.

הבוחרים בקולורדו, אישרו בנובמבר 2012 את התיקון לחוק 64, אשר קבע כי כל אחד שגילו מעל 21 רשאי להחזיק ולשאת ברשותו 28.3 גרם מריחואנה, לגדל עד 6 שתילים ולתת במתנה קנאביס לאדם אחר.

אישור התקנה לחוק, גרמה לחקיקת החוק הראשון בארה"ב המתיר מכירת קנאביס למטרות פנאי, אולם אינו מתיר את העישון, בגלוי ובפומבי.

אשלי ציינה, כי אין הלגליזציה אומרת שהעיר דנבר, תתעלם מהחששות של מיעוט התושבים, אשר פוחדים שההיתר ישנה או יסכן את חייהם בעיר.

היא ספרה כי רשויות הערים, משקיעות במיזם חינוכי ליישום החוק החדש, במטרה להסביר ולהפיץ את התקנה האומרת כי חל איסור, על כל מי שלא מלאו לו 21, לרכוש או להשתמש בקנאביס למטרות פנאי.

אשלי, הזהירה ואמרה שבמשך השנתיים הקרובות, הרשויות תמשכנה לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בשוק המריחואנה, על מנת להיות ערים לצרכים ולבצע את השינויים הדרושים. "אנחנו קשובים לכל תושבינו", אמרה קילרוי.

איזו מדינה יכולה ללכת בדרכה של קולורדו?

הניסוי שהחל בקולורדו, נמצא במעקב צמוד, של מדינות אחרות בארה"ב ומחוצה לה, אשר עשויות ללכת בדרכה. אורוגואי, ב-2013, הפכה למדינה הראשונה שבצעה רגולציה לשוק המריחואנה. הולנד, החלוצה בתחום, מתירה לאזרחיה, לרכוש ולהשתמש אך אינה מתירה גידול עצמי. 
הלגליזציה של המריחואנה למטרות פנאי בקולורדו, מייצגת את מיסודה של פוליטיקה ציבורית חדשה בארה"ב, וכן היא נוחלת הצלחה, יש לה את הפוטנציאל לגרור עוד מדינות בעקבותיה במהירות, נכתב אתמול בוושינטון פוסט.

"אם קולורדו תעבור בהצלחה את חוק הלגליזציה, מבלי להינזק חברתית, התיירות, המיסים וגורמים נוספים, עשויים לשכנע מדינות נוספות לעשות את אותו הדבר ללא דיחוי", כך נכתב.

העיתון העירוני, הזכיר בהקשר זה, כי תומכי הלגליזציה כבר אספו חתימות באלסקה על מנת לקיים עוד השנה, משאל עם.

אורגון תהיה כפי הנראה הבאה בתור, "וב-2016, ההתדיינות הפופולרית  עשויה להתקיים בעוד 6 מדינות: אריזונה, קליפורניה, מיין, מסצ'וסטס, מונטנה ונבדה".

התומכים, מקווים שהמחוקק יעודד את הלגליזציה גם בדלוור, מרילנד, הוואי, ניו המפשיר, רוד, איסלנד וורמונט.

במדינת וושינגטון שבחוף המערבי, החוק כבר אושר, אך היתר המכירה יכנס לתוקף רק בעוד מספר חודשים. בכ-20 מדינות הותר השימוש הרפואי של המריחואנה, ללא הכרה מצד הממשל הפדרלי. 

זעזוע במדיניות הסמים

"הלגליזציה של המריחואנה, היא זעזוע למדיניות השליטה בסמים, אולי החשוב ביותר מאז הסרת האיסור", כך נכתב באחד המאמרים "בסיאטל טיימס", "לתומכים ולמתנגדים לא נותר אלא, לעצור את הנשימה".

מדובר בפוטנציאל שיווקי עצום. על פי,  ArcView, חברה שעוסקת בחקר שווקים, הרווחים ממכירת הקנאביס יגדלו ב-64% בין השנים 2013 ו-2014, ממיליון ו-400 אלף דולר ל- 2 מיליון ו-340 אלף דולר. 

על פי דיווח שפורסם בעיתון הספרדי "אל פאיס", הרשויות בקולורדו מעריכות כי הרווחים ממכירת המריחואנה, עשויים להגיע ל- 578 מיליון דולר, כולל 67 מיליון דולר למיסים.

שיעור המס שחל על הקנאביס נקבע ל-15 אחוז בעוד שעל האביזרים הנלווים, כמו פייפים וניירות גלגול,  נקבע מס של 10 אחוז. השוק החדש, מבוסס על מערכת דומה לזאת שמסדירה את מכירת האלכוהול במדינות בארה"ב, אך מעולם לא ניסו ליישמו על המריחואנה. "במדינת קולורדו", נכתב, "באל פאיס", אושר במשאל עם, בנובמבר האחרון, כי המיסים שיגבו ממכירת המריחואנה, ישמשו למימון מנגנונים חדשים לפיקוח ולרגולציה של השוק החדש.

65 אחוז מהמצביעים תמכו בהשקעת 40 המיליון הראשונים שיכנסו מהמיסים שיגבו ממכירות אלה, בבניית בתי ספר ציבוריים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר