11.3.2015

כולם מפחדים מהגרעין האירני, אף אחד לא מפחד מתרופות

בעוד פחות משבוע, אזרחי מדינת ישראל יצאו לקלפיות לממש את זכותם הדמוקרטית לבחור את ההנהגה של המדינה. הציבור רוצה שההנהגה תטפל ביוקר המחיה, בבעיית הדיור, בצמצום הפערים החברתיים, בחינוך, בבריאות אבל מה... אירן, דאעש, חמאס, שואה...

אז רגע לפני שאנחנו הולכים לקלפיות, בואו נתמקד במציאות:

איום מגפת התרופות הרבה יותר ממשי מאיום הגרעין האירני - אלפי ישראלים מתמכרים לתרופות מרשם, ביניהם גם ילדים ובני נוער. אלפי ישראלים מתים כל שנה כתוצאה משימוש בתרופות אלה.

בין ה-1 בינואר 1997 לבין ה-30 ביוני 2005 נערכה השוואה בין מספר מקרי המוות שבהם היו מעורבים קנבינואידים לבין מספר מקרי המוות, שבהם היו מעורבות תרופות שקיבלו מה- FDA אישור לכך שהן בטוחות ואפשר לשווקן לציבור.

בשום מקרה הקנבינואידים לא נרשמו כסיבה ישירה למוות, הם נמצאו בדם אצל אנשים שטופלו בנגזרות מעובדות של קנבינואידם או אצל אנשים שפשוט צרכו קנאביס בזמן או לפני (לוקח פרק זמן של כמה שבועות עד שהקנבינואידים נעלמים ממחזור הדם) שצרכו את התרופות שגרמו למותם.

מנתונים שפורסמו ע"י UNODC, חלה עליה בצריכת אופיואידים בישראל בשנים האחרונות. בשנת 2013 ישראל דורגה במקום ה-25 מתוך 170 מדינות בעולם בצריכת אופיואידים, ובמקום הראשון מבין המדינות באסיה.

בין השנים 1991 ו- 2010, מספר המרשמים לממריצים למיניהם עלה מ -5 מיליון מרשמים לשנה ל-45 מיליון מספר המרשמים למשככי הכאבים האופיאטים עלה מכ- 75.5 מיליון מרשמים בשנה לכ-209.5 מיליון.

הוכח כי הקנאביס יעיל מאוד לטיפול בבחילות והקאות, בהתכווצויות שרירים, בכאבים, בפוסט טראומה, בפסיכוזה, בסכרת, בסרטן, באוסטאופורוזיס, באפילפסיה, באוטיזם ובעוד מגוון מחלות וסימפטומים; הוכח כי רוב המטופלים בקנאביס, אינם סובלים מתופעות לוואי ושהקנאביס אינו גורם לנזקים פנימיים או למוות.
  • אף על פי שהתרופות הפרמקולוגיות המאושרות, גורמות לתופעות לוואי קשות, עלולות לגרום לנזקים פנימיים, להתמכרות ואף למוות,
  • ולמרות שאף תרופה אשר אושרה על ידי ה-FDA, לא נחקרה לאורך כל כך הרבה שנים ונצרכה על ידי כל כל הרבה בני אדם,  כמו הקנאביס,
נציגי הממסד (משרד הבריאות, רופאים, חברי כנסת...) ממשיכים להתעלם מהתמותה ומנזקי התרופות ולטעון שהן בטוחות; הם ממשיכים להחזיק בטענה, שהשפעות הקנאביס לטווח הארוך אינן ידועות ושהוא סם מסוכן; חלקם אף מוכנים להרחיק לכת ולומר לציבור שהקנאביס גורם לפסיכוזה ולמוות - זוהי הטעייה מסוכנת, זהו מסר שגורם לציבור להאמין, שהתרופות הפרמקולוגיות המזיקות והקטלניות, בטוחות יותר ממנו ולהעדיפן על פניו מבלי שתינתן לו זכות הבחירה או הזכות לדעת את האמת.

העלייה המתמדת במתמכרים לתרופות מרשם, הולידה תעשייה אשר הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות:
תעשיית מכוני הגמילה, תעשייה המבוססת על מגפת ההתמכרות לתרופות מרשם.

ההשוואה בין תרופות מרשם לבין קנאביס רפואי מוכיחה כי התרופות מזיקות, מסוכנות וקטלניות והקנאביס לא.
השוואה בין הדאגה של הממסד הרפואי ושל ההנהגה מפני נזקי הקנאביס, לבין הדאגה שלהם מפני נזקי תרופות המרשם, צריכה להדאיג את הציבור, הרבה יותר מהגרעין האירני או דע"ש, מפני שהן קוטלות כ-9,000 ישראלים בשנה והן זולגות לשוק החופשי לידי מבוגרים ובני נוער שעושים בהן שימוש שלא למטרות רפואיות - דבר שחושף אותם בפני סכנת התמכרות ומוות.

הקנאביס הוא צמח בעל סגולות רפואיות רבות, אך על פי החוק הקנאביס הוא סם נטול תועלת רפואית. במקום לפעול לשינוי החוק, לטובת האזרחים בכלל והחולים בפרט, ממשלת ישראל מצאה לנכון לאשר ולהצדיק את הקמתה של מערכת ביורוקרטית מסובכת, משפילה ומתישה שפוגעת בחולים ובמטופלים הזקוקים לקנאביס: יחידת היק"ר. הפרדוקס בין הגדרת הקנאביס בחוק לבין סגולותיו הרפואיות הרב גוניות - מחייב רגולציה מידית.

תפקידו של המחוקק, מלבד לחוקק חוקים חדשים, הוא גם לבחון את החוקים הקיימים ולהכניס בהם שינויים ותיקונים במידת הצורך. למרבה הצער, הצעת החוק, של ח"כ תמר זנדברג ממרצ, להכיר בקנאביס כחומר בעל ערך רפואי, נדחתה פה אחד בהצבעה של חברי הוועדה לענייני חקיקה של הממשלה היוצאת.

אין הכרה בקנאביס כחומר בעל ערך רפואי, מהווה מכשול בפני ההכרה בצמח כתרופה מקובלת בסל התרופות על כל המשתמע מכך, מצדיקה את הסבך הביורוקרטי המייאש ומנציחה את סבלם של חולים ומטופלים שזקוקים לקנאביס כתרופה. הציבור זכאי לדעת למה.

;





תגובה 1:

  1. הרבה מאוד מבוגרים שסובלים ממחלות אינם מודעים להשפעות של הקנאביס ונוטלים תרופות באופן קבוע. אני חושב שהרבה מאוד מהם לא מודעים לכך שיש אפשרות לצרוך אותו גם ללא עישון, בצורת נוזל וכו' - מה שהיה מגביר את הסיכוי שלהם לרצות לצרוך קנאביס במקום.

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר