12.12.2014

למה לא קנאביס? פשוט כדי לא לפגוע בתעשיית התרופות

בתמונה, קטע ממאמר למה לא קנאביס? קופות החולים רוכשות יותר מ-85 אחוז מהתרופות הנמכרות בישראל, אשר חושף התנהלות מדאיגה של מערכת הבריאות בישראל סביב הפצת תרופות מרשם. ד"ר פליישמן פסיכיאטרית, מגלה במאמר שלה שבישראל אין רישום ומעקב לצורכי פילוח או מחקר, של מספר המרשמים לתרופות מרשם אופיאטיות המופצים בשנה, על ידי קופות החולים בישראל; אין רישום ומעקב של מספר האזרחים שמתמכרים לתרופות מרשם מדי שנה; אין רישום ומעקב אחד מספר האזרחים אשר ניזוקים פיזית או נפשית בעקבות צריכת תרופות מרשם אופיאטיות; אין רישום ומעקב אחד מספר האזרחים אשר קופחים את חייהם בעקבות צריכת תרופות אלה.



למה לא קנאביס


ללא כל צל של ספק, זוהי התנהלות מגמתית, שמטרתה היא אחת: להסתיר מהציבור מידע אשר עלול לפגוע בתרנגולת שמטילה ביצי זהב. למרבה הצער משרד הבריאות, מעל בתפקידו ובמקום לשמור על האינטרס הציבורי, הוא בחר לשתף פעולה עם תעשיית הסחר בסמים החוקיים ולהתעלם ממגפת ההתמכרויות לתרופות מרשם אופיאטיות אשר הולכת ומתפשטת בעולם המערבי וגם אצלנו.

לנוכח ריבוי מרכזי הגמילה, הפסיכותרפיסטים ומגוון המומחים לטיפול בגמילה, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין את הוצאת חולי הפיברומיאלגיה מרשימת הזכאים לקבל קנאביס רפואי ואת המלחמה של איגודי הרופאים נגד ההתוויה של הפוסט-טראומה ומחלות כרוניות נוספות. אי אפשר להתעלם מהעובדה כי חולים כרוניים מהווים הבטחת ההכנסה עצומה לתעשיית התרופות והפארמה, מיליארדים לחברות התרופות, מיליארדים לענקי הפארמה, מיליארדים לתועמלנים ופרסומאים, מיליארדים לכיסי הרופאים ומיליארדים למרכזי הגמילה אשר הולכים ומתרבים לאחר שגילו את פוטנציאל הרווחים האדיר הנובע מהתמכרות של מטופלים לתרופות מרשם.

חולה כרוני שמקבל תרופות מרשם אופיאטיות, לא רק הופך למנוי של חברות התרופות לכל החיים, הוא גם הופך ללקוח פוטנציאלי בעל סיכויים גבוהים להגיע למרכז גמילה, לתור להמתנה להשתלת כבד או כליות או במקרה הגרוע, לחדר המתים, בכל מקרה המערכת הרפואית תדאג למצות את מלוא הרווחים מכל חולה.

שירות חדש במרכז הקליני הבינתחומי בחיפה

ב-22 בדצמבר עומד להתקיים אירוע משותף של מספר גופים ובעלי מקצוע מתחום הרפואה, שעצם קיומם תלוי במספר המתמכרים לסמים, בין אם אלה מתמכרים לסמי מרשם או בין אם אלה מתמכרים לסמי רחוב. בין המשתתפים והמארחים הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, המרכז הקליני הבינתחומירופאים, מומחים ופסיכיאטרים מתחום הגמילה מסמים. האירוע נערך בחסות עיריית חיפה, אשר בראשה עומד יונה יהב, (ראש מטה הבחירות של כחלון) ובעלה של פרופסור רבקה יהב, ראש החוג לפסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה, ראש המרכז הקליני הבין-תחומי ויו"ר האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה.

שינוי מעמד הקנאביס עשוי להוריד באופן דרסטי את מספר המשתמשים בתרופות מרשם לצרכים רפואיים והן את מספר הצרכנים שעושים שימוש לרעה באופיאטים ובחומרים אחרים כמו טבק, אלכוהול וסמים קשים - הדבר בא לידי ביטוי במדינות שבהן הקנאביס קיבל מעמד חוקי, כמו קולורדו ואורוגואי.



יש לשים לב לניסוח של ההזמנה: "לרגל פתיחת שירות חדש במרכז הקליני הבין–תחומי ייעוץ רגשי למתמודדים עם קשיים והשלכות של שימוש בחומרים משני תודעה: קנאביסאלכוהול והתמכרויות אחרות ".

לא בכדי הקנאביס מופיע בראש הרשימה ולא בכדי תרופות אופיאטיות אינן מופיעות ברשימה, הדבר משרת מספר מטרות של בעלי האינטרס,
  1. הדבר מאפשר להם להבטיח שהקנאביס ישאר בפקודת הסמים הקשים שאין להם כל ערך רפואי,
  2. הדבר מאפשר להם להמשיך ולהונות את הציבור בנוגע לסגולות של צמח הקנאביס,
  3. הדבר מאפשר להם להמשיך ולהסתיר מפני הציבור את הסכנות הטמונות בצריכת תרופות אופיאטיות,
  4. הדבר מאפשר להם להמשיך את ההתעמרות ואת ההפללה של צרכני קנאביס חפים מפשע,
  5. והגרוע מכל: הדבר מאפשר להם להמשיך את ההתעללות בחולים אשר מצבם הבריאותי עשוי להשתפר באמצעות הטיפול בקנאביס.
האמת שתעשייני התרופות והפארמה, רוצים להסתיר מהציבור היא שהקנאביס ניחן בסגולות רפואיות רבות, שהוא אינו ממכר כמו חומרים אחרים ושהוא אף התגלה כמסייע בגמילה מהתמכרות לתרופות, אלכוהול וטבק ובשיקום נזקים שנגרמו לכבד בעקבות שתיית אלכוהול מופרזת. עובדות אלה עלולות לזעזע את עולמם הפיננסי של בעלי המניות אשר נהנים מרווחים נאים מאוד מהסחר החוקי בתרופות מרשם ממכרות, מזיקות וממיתות ומתעשיית הגמילה מסמים שהולכת וצוברת תאוצה.


קנאביס בין שימוש לטיפול

המארחים והדוברים באירוע

כצפוי, לאירועים מגמתיים שכאלה, לא מזמינים דוברים שמספרים את האמת על הקנאביס, כמו פרופסור משולם, ד"ר ברקת שיף או אנשים שנגמלו מחומרים ממכרים באמצעות קנאביס. כמו המארחים כך גם הדוברים, מאוחדים  נגד צמח הקנאביס, מאוחדים בדעה שיש לעשות הכל על מנת להשאיר אותו מופלל, ומאוחדים ללא ייסורי מצפון, מאחורי ההונאה שבכותרת ההזמנה:

"לרגל פתיחת שירות חדש במרכז הקליני הבין–תחומי ייעוץ רגשי למתמודדים עם קשיים והשלכות של שימוש בחומרים משני תודעה: קנאביסאלכוהול והתמכרויות אחרות".

  1. יונה יהב ראש עריית חיפה וסגן יושב-ראש המועצה של מפלגת קדימה ובעלה של פרופסור רבקה יהב - ראש החוג לפסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה, ראש המרכז הקליני הבין-תחומי ויו"ר האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה.
  2. ד"ר חיים מהל ראש תחום טיפול ושיקום ברשות הלאומית למלחמה בסמים.
  3. יאיר גלר מנכ"ל הרשות למלחמה באלכוהול ובסמים.
  4. פרופ' יפרח קמינר מכון המחקר של אוניברסיטת קונטיקט מומחה לפסיכיאטריה של הילד ושל המתבגר.
  5. ד"ר שרון רבינוביץ שנקר ראש תכנית ההתמכרויות והיחידה לחקר ההתמכרויות, בית הספר לקרימינולוגיה אוניברסיטת חיפה, המחלקה לקרימינולוגיה והמעבדה לפסיכופרמקולוגיה.
  6. ד"ר לב רן שאולי פסיכיאטר בכיר ומנהל השירות לרפואת התמכרויות במערך הפסיכיאטרי. 
  7. ד"ר עמרי פריש מנהל כפר איזון  - כפר טיפולי-שיקומי חדשני וייחודי, שהוקם על-מנת להעניק מענה הולם לצעירים וצעירות שנפגעו פגיעה נפשית עקב שימוש בסמי הזיות או מסיבות אחרות, לרב במהלך טיול תרמילאים בחו"ל ולאחר השרות הצבאי.
  8. אורנית וינשטוק -המרכז לייעוץ וטיפול בהתמכרויות - "המרכז לטיפול וייעוץ" מתמקד בטיפול וגמילה מהתמכרויות לכימיקלים והתמכרויות התנהגותיות.
  9. תמי לשם אורן פסיכותרפיסטית - התמכרויות, הפרעות אכילה, בריאות הנפש, חרדה ופוביה, דיכאון, בעיות משפחתיות, וזוגיות, אבל ואובדן, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים.
  10. גרזי שמואל - MA, פסיכולוג קליני ופסיכואנליטיקאי. מנחה במכון הפסיכואנליטי בירושלים. מרצה ומורה בבתי בספר לפסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה, ובאורנים. בעל קליניקה פרטית.
על מנת להצדיק את קיומה של הרשת המתרחבת של מכוני הגמילה ולהגדיל את מחזור המכירות של התרופות החוקיות אשר נהוג לתת לנגמלים, צריך לייצר הרבה מכורים. בשביל זה יש פס ייצור של חולים כרוניים.

התרופות המקובלות לטיפול בהתמכרויות: אזהרות, תופעות לוואי  וסיכונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

בכירי מערכת הבריאות

קראו עוד על בכירי מערכת הבריאות בישראל בועז לב נחקר בפרשת ייבוא התרופות לאנתרקס חגיגת השכר של הפקידים הבכירים במשרד הבריאות נחשפת ...

הנצפים ביותר