9.11.2014

ד"ר דויד ב. אלן: "למען הישרדותם של הנגועים בוירוס האבולה, אני מאמין שהקהילה הרפואית, חייבת להתחיל לערוך ניסויים בבני אדם, למרות המגבלות הפוליטיות"

לדברי ד"ר דוד ב. אלן, מומחה בגמלאות לכירורגיית לב-חזה וכלי דם, והמנהל רפואי בחברת 'קנאביס סאטיבה בע"מ', אמר כי צמח הקנאביס עשוי להיות יעיל במלחמה נגד וירוס האבולה.

הקנבינואידים עשויים להיות יעילים במלחמה נגד וירוסים. קנבינואידים הנו שם כללי לקבוצת התרכובות הפעילות שבצמח הקנאביס. תרכובות אלה מפעילות את הקולטנים הקנבינואידיים בגוף.



בהסתמך על העובדה כי הגוף יודע לייצר תרכובות  אנדו-קנבינואידיות שממלאות תפקידים חשובים הקשורים בתהליכים רבים בגוף המסייעים ביצירת סביבה בריאה, ד"ר אלן מאמין שהקנבינואידים מסוגלים לספק הגנה מספקת מפני זיהומים נגיפיים.

CBD נגד וירוס האבולה

להלן מספר ראיות מדעיות המוכיחות שהקנבינואידים, ובמיוחד ה- cannabidiol המכונה (CBD), עשויים לסייע בשליטה על המערכת החיסונית ולספק הגנה מפני זיהומים נגיפיים. כבר הוכח כי הקנאביס מדכא פטריות וחיידקים ויכול לשמש כסוג חדש של חומר אנטימיקרוביאלי יעיל, בשל מנגנון הפעולה השונה מסוגי האנטיביוטיקה שבשימוש.

אבולה היא אורגניזם נגיפי בעל רנ"א מורכב, "שמגרה" את תא לבלוע אותו באמצעות תהליך פינוציטוזה, כך הוא משתלט על התא ומתחיל לשכפל את עצמו. שכפול זה יכול לייצר מוטציות רבות בקוד ה-RNA מה שהופך את האפשרות לייצר חיסון לקשה עד בלתי אפשרית.

קיימים פטנטים אמריקאים שמוכיחים כי הקנבינואידים ניחנים בכישורים אנטי ויראליים לא מבוטלים.

בדרך כלל כל תאים נגועים בוירוס מייצרים חלבונים על פני השטח על מנת שהמערכת החיסונית תזהה אותם כגופים זרים ותדע לתקוף אותם. נגיף האבולה גורם לתא לייצר חלבונים שמסייעים לו להסתיר את נוכחותו מפני המערכת החיסונית וכך למעשה, הוירוס מגן על עצמו מפני תקיפה של המערכת החיסונית. המנגנון הזה מאפשר לנגיף להסתיר את התאים הנגועים מפני מהמערכת החיסונית.

התגובה של המערכת החיסונית לזיהום הנגיפי היא זו שגורמת לתחלואה או למוות בעקבות הידבקות באבולה. וירוס האבולה גורם לתאים של המערכת החיסונית לשחרר את הציטוקינים שבתוכה (= אנזימים - חלבונים קטנים שמהווים בסיס לתקשורת בין תאי מערכת החיסון ובין תאי הרקמות). השחרור האינזמטי מעודד לימפוציטים אחרים לשחרר עוד יותר ציטוקינים, מה שעלול לגרום למה שמכונה: 'סערת ציטוקינים'.

'סערת ציטוקינים' גורמת להיווצרות של קרישי דם קטנים בעורקיקים, המכונה קרישה תוך-כלית מפושטת (DIC) ולהתרחבות מוגזמת של כלי הדם; התוצאה היא: 'תסמונת הלם רעילה' והמשמעות היא שהדם לא יכול להיקרש כראוי (דימום וקרישה מתרחשים בו זמנית). תסמונת הלם רעילה מתרחשת כאשר שחרור הציטוקינים גורם לכלי הדם להתרחב יותר מדי.

קיימות הוכחות לכך שהקנבינואידים מסוגלים לצמצם ולמנוע, מצבים של תסמונת הלם רעלי וקרישה תוך-כלית מפושטת.

וירוס האבולה, תוקף את 'הדבק הבין תאי' שמיוצר על ידי תאי המערכת החיסונית, הורס החיבורים בין התאים וגורם לדליפה בין תאית ולדימום. עיכוב תהליך התגובה של המערכת החיסונית באמצעות קנבינואידים יכול למנוע את שטפי הדם בצמתים הבין תאיים.

המנגנון הקנבינואידי המתואר לעיל, מסייע במניעת היווצרות גידולים במוח (Glioma) ומעכב תהליכי VEGF, תהליכים בכלי הדם, שמתעוררים בתגובה לזיהום. סביר להניח כי דיכוי תהליכי ה-VEGF וציטוקינים אחרים באמצעות קנבינואידים בזיהום האבולה, עשוי לשפר את סיכויי ההישרדות של נפגעי המחלה הקטלנית. דיכוי שחרור הציטוקינים הוא המפתח לדיכויו של חיידק האבולה.

גילויה של מערכת האיתותים האנדוקנבינואידית ויישומיה, מרמזים על כך שהיא מסוגלת להתמודד עם כל תחלואי האדם. מסתמן כי הקנבינואידים נמצאים בדרך להפוך לתרופות אנטיבקטריאליות לטיפול בזיהומים של חיידקים, פטריות ווירוסים. הקנבינואידים ניחנים ביכולת לנקוט במנגנוני פעולה שונים, תכונה שלא מאפיינת שום חומר אחר.

הקנבינואידים הוכיחו מסוגלות משמעותית להשמיד וירוסים רבים, כולל נגיף הצהבת C ונגיף ה- HIV של מחלת האיידס. הקנבינואידים מעכבים את התגובה של המערכת החיסונית לזיהומים (ראה הסבר לעיל: התגובה של המערכת החיסונית לזיהום הנגיפי). יש בארה"ב פטנטים רשומים המהווים הוכחה לכך שקנבינואידים מעכבים את תהליך השיכפול של זני וירוס שונים. פטנטים אלה מוכיחים שקנבינואידים מעכבים גם את התגובה של המערכת החיסונית לגירוי של הזיהום הנגיפי.

ד"ר דויד ב אלן: "הפטנטים שנרשמו בארה"ב אשר מוכיחים את מעורבות הקנבינואידים ברגולציה של המערכת החיסונית עשויים להיות המפתח להישרדות מפני נגיף ה-HIV ויש סיכוי שהוא עשוי לעזור לחולי האבולה.
הקנבינואידים כבר הוכיחו את יכולתם להשמיד באופן ישיר נגיפים של  HIV, אך הדבר עדיין לא נוסה נגד נגיף האבולה. עיכוב תהליכי VEGF הנם חיוניים כדי למנוע דימום ודליפה.

היות והקנאביס, בטוח מאוד, במיוחד תחת פיקוח רפואי, למען הישרדותם של הנגועים בוירוס האבולה, אני מאמין שהקהילה הרפואית, חייבת להתחיל לערוך ניסויים בבני אדם, למרות המגבלות הפוליטיות."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר