14.11.2014

לא מגפת האבולה מאיימת על האנושות - מגפת התרופות קוטלת מיליוני בני אדם בשנה

סמים כמו, קנאביס סינתטי חזק מאוד ומסוכן לאין ערוך בהשוואה לקנאביס הטבעי, תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם כמו: סטרואידים, ריטלין, תרופות אנטי דכאוניות, משככי כאבים, תרופות נגד הצטננות, תרופות אנטי דכאוניות, משלשלים ועוד, מציפים את הרחובות בכל העולם, פוגעים במבוגרים ובבני נוער, גורמים לנזקים בריאותיים וחברתיים איומים וכל הגורמים שאמורים לטפל בנגע הסמים נלחמים דווקא בצמח הקנאביס.


הרכבים שונים של קנאביס סינתטי שזוהו בין 2005 ל- 2013



רבע מכלל הסמים החדשים שזוהו באירופה בשנת 2013 היו קנבינואידים סינתטיים. בשנה שעברה זוהו 29 סוגים חדשים של קנבינואידים סינתטיים מתוך 81 חומרים חדשים שנבדקו. בשנת 2012, זוהו 30 סוגים חדשים של קנבינואידים סינתטיים מתוך סך כולל של 73 חומרים אסורים חדשים.

הסמים הסינתטיים חזקים יותר ממקביליהם הטבעיים, בנוסף לכך הם עשויים להכיל חומרים כימיים חזקים נוספים שהופכים אותם לקשים ומסוכנים עוד יותר.

רוב הקנבינואידים הסינתטיים מיוצרים בסין, הם מגיעים בצורת  אבקה, את האבקות הללו נוהגים לערבב עם עשבי תיבול מרוססים. התערובת הכימיקלית הקטלית הזאת, אמורה לחקות את ההשפעה של ה-THC, שבקנאביס.

האחראים על בריאות הציבור והגורמים שאמורים להילחם בתפוצת הסמים ובנזקים שהם גורמים, חיים כשראשם טמון עמוק באדמה, או שאולי הם פשוט משרתים ברצון ובמודע את האינטרסים של חברות התרופות, אחרת אי אפשר להסביר את המלחמה בקנאביס, את ההסתייגויות ואת הסחבת בשינוי מעמדו על פי חוק (אף על פי, שהוכח שהוא בעל סגולות רפואיות) ואת האדישות המכעיסה בנוגע להפצת התרופות החוקיות בידי רופאים, אשר הפכו לגורם מספר אחד להתמכרויות, נזקים פנימיים, אובדנות ומוות.

מגפת התרופות קוטלת מיליונים בשנה


תרופות המרשם הפכו למצרך נפוץ בשוק הסמים. השימוש שנעשה בכימיקלים האלה הוא עשיר ומגוון, במיוחד בשל הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן להשיג אותם:
  1. הן מגיעות לרחוב בצורתן המקורית, לדוגמה, בשוק השחור ניתן להשיג כדורי ריטלין  ב-20 וסטרואידים ב-30 ש"ח לכדור.
  2. הן מגיעות לידי יצרני סמי הפיצוציות ומוחדרות לתוך תערובות מבוקשות כמו "נייס גאי" (לכאורה תחליף "זול" לקנאביס) בתערובות שנבדקו, נמצאו תרופות מרשם כמו: דוקספין תרופה אנטי דיכאונית, קנבינואידים סינטטיים, נומיפנסין, הלידוקאין (משכך כאבים מאד ממכר), תרחיף אוקסיקונטין (תחליף להרואין) ואציטון.
  3. תרופות שמכילות בתוכן ריטלין וסטראידים אנבוליים, מגיעות לשוק השחור ונמכרות כתרופות להגברת האונות.
  4. טרמדול, כדור ממכר המיועד לשיכוך כאבים, נמכר ברחוב כממריץ.
  5. קודאין תרופה לשיעול, מאוד פופולרית בקרב סוחרי הסמים.
  6. קטמין, חומר וטרינרי המשמש להרדמה שגורם להזיות. בשוק השחור הוא ממופץ "כסם האונס".
  7. סטרואידים אנאבוליים, אפדרין והורמוני גדילה, מופצים בדרך כלל בחדרי כושר.
  8. סיבוטרמין זה חומר ממריץ, גם מבחינה פסיכיאטרית וגם מבחינת קרדיווסקולרית, נמצא בתוך תוספי מזון.
  9. תרופות המרשם מגיעות באופן חוקי גם לצלחתם של כל מי שאוכל מזון מהחי: 14 אלף טון אנטיביוטיקה מוחדרים אל גופם של בעלי החיים המיועדים לתעשיית המזון ו-7,700 טון מגיעים ישירות אל ציבור החולים.
הסחר בסמים המסוכן ביותר והנרחב ביותר בסמים קשים מתבצע על ידי ענקי הפארמה, בחסות החוק ובסיוען של מדינות וגופים שאמורים היו לפקח ולדאוג לשלום הציבור.

הסחר החוקי בתרופות, לא מפוקח. הגופים שאמורים לפקח נטמעו והפכו לחלק מתעשיית הענק, למשל:
  1. משרד הבריאות משקיע בפרסום ובהפצה של תרופות, חיסונים ומחלות חדשות ומסייע בשיווקם.
  2. משרד הבריאות הוציא הנחייה לפיה חולים במחלות כרוניות, אשר זכאים על פי ההתוויות של המשרד, לקבל קנאביס רפואי, יוכלו לקבל את הטיפול רק לאחר שנה שלמה של טיפולים פרמקולוגיים, גם אם הם לא עוזרים וגם אם הם מזיקים, למרות שהדבר בניגוד להמלצות של מומחים מהארץ ומחו"ל אשר מזהירים מפני מתן אופיאטים לחולים במחלות כרוניות.
  3. משרד הבריאות משתמש בשיטות פסולות כדי להכריח חולים שזכאים לקנאביס רפואי לצרוך אופיאידים: ביורוקרטיה ארוכה ומתישה מלווה בדחיות, פסילת רישיונות ומינונים נמוכים מהמינונים המומלצים על ידי הרופאים המטפלים.
  4.  קופות החולים ורופאי המשפחה, ככל הנראה קבלו הנחיה ממשרד הבריאות, להקשות על חולים שקיבלו רישיונות לקנאביס רפואי. משרד הבריאות עושה הכל, כדי לשדל את החולים לצרוך את הכימיקלים המיוצרים על ידי חברות התרופות, בלית ברירה.
הרשות למלחמה באלכוהול ובסמים לא מתייחסת כלל למגפת ההתמכרות לתרופות, הם נהנים מתקציבים ותנאים שקשה לוותר עליהם וכנראה גם מהטבות שתעשייני הפארמה דואגים להעביר להם כדי שימשיכו לשמור על האינטרסים שלהם, רק האינטרס הציבורי אינו נשמר. 

משרד הבריאות, רופאים, מומחים, לוביסטים, פירסומאים, התקשורת, הציבור - כולם נמצאים בכיס הקטן של ענקיות הפארמה, אם מתוך אמונה עיוורת במוצריה או משום שמשלמים להם כדי שיאמינו. קיים ניגוד אינטרסים מסוכן בין המחויבות של חברות התרופות לבעלי המניות לבין האינטרס הבריאותי של הציבור. הדבר בא לידי ביטוי בהצפת השוק בכימיקלים ובשימוש לרעה שנעשה בחומרים האלה.

ד"ר ענת פליישמן: "רוב הסמים בשוק, 70%, זה מרופאים"
יש מספר דרכים שבהן תרופות המרשם מגיעות לשוק השחור:
  1. מרשמים חוקיים.
  2. מעבדות פירטיות.
  3. משלוחים מחו"ל.
  4. הברחות.
  5. פריצות לבתי מרקחת או מרפאות וטרינריות וכד'.
להלן מספר ציטוטים מאוד מדאיגים מתוך הפרוטוקול של אחת מישיבותיה של הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול, מיום ב' ה-9 ביוני 2014.

פרו'פ יחיאל שלזינגר, מנהל אגף ילדים, בי"ח שערי צדק, מסביר כיצד משיגים תרופות מרשם: "היו פה כמה תתי-אוכלוסיות: הייתה פה קטגוריה אחת של מעבדות מחתרתיות שלוקחות, מפיקות ומייצרות – שזה ברור לגמרי.
הדבר השני שהיה הוא תרופות אמיתיות שנגנבות ונמכרות.
הדבר השלישי היה פשוט שרופאים נותנים מרשמים, אני חושב שזה הדבר אולי הכי – אולי זה מה שאפשר לתפוס דרך הקופות – שרופאים כותבים, כמו שמיקי אמר, כמויות עצומות של תרופה שברור שהצרכן לא צריך אותה וזה בעצם עסקה אפלה והם עושים יחד את הכסף. זה מה שאתה הזכרת, נכון?

ענת פליישמן (סגנית מנהלת המערך לטיפול בהתמכרויות, משרד הבריאות): בארצות הברית קוראים לזה מגיפה כבר בגלל שיש עליה מטורפת בתמותה, [...] הסערה שהתחילה בעולם הרפואי היא כי 70% מהתרופות שיש בשוק – אנשים משיגים 70% מרופא משפחה במרשם בודד. זאת אומרת, אנשים לא משיגים באופן לא חוקי, זה לא שהם צריכים ללכת לדילר. רוב הסמים בשוק, 70%, זה מרופאים. זאת אומרת, יש איזושהי הזנחה של המערכת ברגולציה אם כל כך הרבה תרופות יוצאות החוצה.

ציון אפרתי (רשות המיסים): "...נכון שהמרשמים הרופאים נותנים, אבל יש המון המון תופעה של זיוף ויש לנו על זה קצת נתונים, על מבצע שעשינו לאחרונה."

בניסיון לפלח את כמות תרופות המרשם החוקיות שמגיעות לרחוב, ד"ר ענת פליישמן, סיפרה בישיבה של הועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול את הדבר הבא: "אני פניתי לקופות החולים, רק קופת חולים אחת הסכימה למסור נתונים אבל זו דווקא "לאומית", שהיא הכי קטנה – 10%" [...] "הם מסרו לי ש-8.6% מהמטופלים שלהם מקבלים מרשמים לאופיאטים, למשככי כאבים אופיאטים. זה מספרים גדולים אם אנחנו משווים את לאירופה."

ד"ר חיים מהל, ראש תחום טיפול ושיקום, ברשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, במשרד לביטחון פנים סיפר באותה ישיבה, שהוא פנה לקופ"ח כללית: "למשל קופת חולים "שירותי בריאות כללית", שמקיפה 55% מהאוכלוסייה בארץ ויש להם נתונים, הם אוספים את הנתונים האלה על אנשים שלוקחים תרופות וכו', הם מוכנים לתת לנו את הנתונים רק עד 2006."

דודו פפו: אבל אתם צריכים להבין שיש פה אספקטים נוספים. אני יושב-ראש הסתדרות הרוקחים, אני רוקח וגם בעל בית מרקחת. צודק אלי במה שאמר. ישנם הרבה מקרים, חלקם מתוך רצון לשמור על פרטיות – למשל זוהי תופעה שנפוצה מאוד במגזר החרדי, כדי לא לפגוע בשידוך העתידי – תרופות פסיכיאטריות לא נלקחות בתוך המערכת הציבורית אלא נקנות באופן פרטי למרות העלות הגבוהה מאוד. ישנם אנשים שמתמודדים על משרות ציבוריות או כל מיני משרות אחרות שלא רוצים שירשם שהם לוקחים תרופות נגד דיכאון או תרופות ממריצות. הם רוכשים את זה באופן פרטי וחוקי לחלוטין. פעם שהוא נכנס אלי לבית המרקחת וקונה את זה באופן פרטי [...] אנחנו יודעים ואנחנו יכולים להגיד בפה מלא יחד עם משרד הבריאות: הכמויות שנכנסות לארץ ביבוא הן כמויות אדירות, אנחנו מוצפים בדברים האלה.

רוני ברקוביץ (סגן ראש אגף אכיפה וביטוח, משרד הבריאות): נקודה שלישית שאני רוצה להתייחס זה גם סוג של מאבק כי הרבה מהתרופות שנמכרות בתור סמים מגיעות בצורה חוקית. אנחנו עכשיו, יחד עם המחלקה להתמכרויות ועם ימ"ר תל אביב – נמכר כדור בשם סובוטקס, שזה כדור נרקוטי, ממש סם, שנותנים אותו לצורך גמילה מסמים בתחנה המרכזית לכל דורש, תפסנו את זה שם חודש שעבר, מסתבר שהתרופה הגיעה בצורה חוקית ממרשם של רופא באופן חוקי מאיזושהי מחלקה, זה הגיע לאותה פיצוציה והיא מכרה את זה הלאה. כלומר, המקור של התרופה הוא לא גנוב, הוא לא מזויף, הוא חוקי והוא נמכר בצורה כזו ...

מסתבר שלרופאי קופות החולים יש מה להסתיר וקופות החולים עוזרות להם לעשות זאת. לא בכדי קופ"ח כללית לא מוכנה להעביר את הנתונים, הם מן הסתם מנסים להסתיר את העלייה הדרמטית שחלה בחלוקת המרשמים ובהפצת תרופות המרשם לאופיאטים; אבל מה שיותר מטריד הוא, שבמהלך הישיבה, רופאים נחשדים בהפצה בלתי אחראית של 70% מהאופיאטים, שמסממים ממכרים והורגים כיום את בני הנוער והמבוגרים בארץ והישיבה ננעלת כאילו הכל בסדר ואפשר להמשיך בסדר יום...

תפוצת הריטלין עולה בתיכונים ובאוניברסיטאות – והוויכוח על התרופה מתלהט





בני הנוער מתמכרים גם לתרופות ללא מרשם

אם לא די בסכנה שבתרופות המרשם הנגישות מדי וסמי הפיצוציות, מסתבר שגם לתרופות המדף הנגישות עוד יותר, בני הנוער מצאו שימוש.

רוב הציבור מאמין ובצדק, שהתרופות המונחות על מדפי בתי המרקחת, הן תרופות בטוחות לשימוש ולא מסכנות חיים, ובכן רוב הציבור טועה. תרופות הן דבר מסוכן, גם התרופות המונחות על המדפים, אלה שנמכרות ללא מרשם כתרופות בטוחות לכאורה, עלולות לגרום לתופעות לוואי קשות, לנזק בלתי הפיך לכבד ולכליות ואפילו למוות - אין להקל ראש בתרופות המדף.



סכנה: בני נוער מתמכרים לתרופות ללא מרשם


בניגוד לתרופות - מקנאביס לא מתים

הבורות של הציבור בנוגע למסוכנות של התרופות בכלל ושל האופיאטים בפרט אל מול היעילות והבטיחות של צמח הקנאביס, מאפשרת לחברות התרופות לנצל את הבורות או אולי את האינטרסים האישיים של הממונים על הבריאות של כולנו כדי להגדיל רווחים, זוהי הונאה, הטעייה, פגיעה מכוונת בחולים ובציבור בכלל, בחסות משרד הבריאות.

זה לא סוד שכיום מתים יותר בני אדם משימוש בתרופות מרשם מאשר משימוש בסמים המוגדרים כסמים קשים, זאת אולי הסיבה לכך שבארה"ב שבה יש המוני נפגעי תרופות מרשם וגם מודעות רבה יותר לנושא, חלה תפנית חדה ביחסו של הציבור אל הקנאביס ואל התרופות, גם ה-FDA מתחיל לגלות יותר זהירות והוא הוציא תקנות מגבילות על תרופות שמכילות Hydrocodone.

אצלנו הציבור עדיין לא השתחרר מספיחי הונאת הקנאביס, ללא ספק ההונאה הציבורית המוצלחת ביותר של כל הזמנים. העניין הוא שרק מודעות ציבורית תביא לשינוי והיום המודעות הציבורית נשלטת בידי גופים שהאינטרס שלהם הוא כספו של הציבור ולא טובתו, רווחתו או בריאותו.

אחת הבעיות הקשות שעומדות בפני הרפואה כיום - בעיקר בשל חוסר הרצון להודות ביתרונות של הקנאביס על פני התרופות, היא עמידות החיידקים בפני האנטיביוטיקה. בזמן שאנשים מתים מנגיף האבולה, חברות התרופות מתחרות ביניהן על המצאת החיסון נגד הנגיף והממונים על בריאות הציבור, מתעלמים ממחקרים ומקריאות של מדענים שטוענים שניתן להביס את האבולה באמצעות קנאביס.

הציבור מאמין שמשרד הבריאות פועל לטובתו

בניגוד לדיסאינפורמציה שמשרד הבריאות והרשות למלחמה בסמים מפיצים בקרב הציבור, יעילותו ובטיחותו של הקנאביס הוכחו במחקרים רבים הן בארץ והן ברחבי העולם, יתרה מזאת מחקרים רבים סותרים את הבדיות של הרשות למלחמה בסמים על פגיעה במוח, סכיזופרניה והתמכרות ומוכיחים דווקא שהקנאביס מסייע בגמילה מאלכוהול טבק וסמים קשים, שהוא משקם תאי מוח, משקם DNA פגום ואפילו נמצא שיש קנבינואידים בחלב האם

בנוסף, המחקרים הרבים שמתבצעים באוניברסיטאות ובמעבדות שחוקרות את צמח הקנאביס ברחבי העולם וכן מאות אלפי המטופלים שהבריאו ממחלות קשות כמו סרטן או שאיכות חייהם השתפרה  - מהווים הוכחה ליעילותו הרבה של הצמח ומעוררים תהיות רבות בנוגע להתנהלותם של מנגנוני הבריאות סביב הנושא ומניעיהם האמיתיים.

בעוד מדינות מתחילות להגביל את השימוש באופיאטים, אצלנו משרד הבריאות מעודד אותו

הפרדוקס בין ממצאי הוועדה לנגע הסמים והאלכוהול (לעיל), אשר מדבר על זליגה מסיבית של תרופות מרשם אל שוק הסמים ועל גידול בתופעה של בני נוער אשר עושים שימוש לרעה בתרופות, לבין המדיניות של משרד הבריאות שמעודדת חלוקה של אופיאטים לחולים גם כאשר זה מזיק להם, גם כאשר זה לא משפר את מצבם, עשוי לספק הסבר לעלייה הדרסטית בביקוש ובהפצה של תרופות המרשם בשוק הסמים.

ההתוויות לקנאביס הרפואי מוכיחות בבירור את הנטייה של משרד הבריאות לשים את האינטרס של החולים בתחתית סדר העדיפויות, להתעלם מסבלם ולהתעלם מהמלצות של מומחים המזהירים מפני מתן אופיאטים לחולים במחלות כרוניות.

חולים במחלות כרוניות מחויבים על פי התקנות של משרד הבריאות, ליטול אופיאטים שרמת חוזקם, ומידת מסוכנותם והשפעתם משתווה לזה של סמים מסוכנים כמו הרואין וקוקאין, במשך שנה שלמה, לפני שמישהו יהיה מוכן לדבר אתם על התרופה שעשויה לשפר את מצבם מבלי להזיק להם - הקנאביס הרפואי.

החולים הכרוניים, לרוב אינם מודעים לסכנות ולסיכונים הבריאותיים, שבנטילת אופיאטים, הרופאים לא מיידעים ולא מזהירים, החולים נחשפים בעל כורחם לסכנה מפני סבילות ובעקבותיה התמכרות לסמים אלה וזאת מבלי להזכיר שסמים אלה אינם מועילים, הם מזיקים, הם עלולים לגרום לאין ספור תופעות לוואי קשות במהלך "ההסתגלות"/ההתמכרות ולאחר מכן בזמן תהליך הגמילה הקשה מהם.

מסוכן במיוחד לאלץ חולים בפיברומיאלגיה ונפגעי PTSD (הפרעת דחק פוסט טראומטית), לצרוך אופיאטים, אשר עלולים להחמיר מאוד את מצבם, (קרוב לוודאי שהדבר נכון גם לגבי חולים במחלות אחרות).

בשנת 2010 יצא חוזר מטעם מנכ"ל משרד הבריאות דאז רוני גמזו (השנה הוא התפטר מתפקידו), שבו נאמר:
"המדיניות שאני קובע לנושא היא להגביל את מספר המשתמשים גם על חשבון אי הכללת אבחנות נוספות שיביאו בין השאר לפגיעה בחלק מהאנשים שיכולים להשתפר רפואית".

גמזו אמנם התפטר מתפקידו והלך לדרכו, אך לא כן מדיניותו הנפשעת שקובעת שעדיף לפגוע בחולים מלתת להם קנאביס.



- משרד הבריאות חייב להסביר, מדוע ועל סמך אילו נתונים הוא בחר להתעלם מהמלצותיהם של פרופסור קוטלר, פרופסור ראובן אור וד"ר דוידזון, שלא לכפות על חולים כרוניים תרופות פרמקולוגיות בטרם מאפשרים את הטיפול בקנאביס רפואי, אף על פי שהדבר כרוך בפגיעה בחולים. הגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה ולבדוק מה הם המניעים של משרד הבריאות ושל העומדת בראשו, כאשר מתקבלות להחלטות שגויות שלא לומר נפשעות, אשר פוגעות בציבור בכלל ומזיקות לציבור החולים בפרט.

- יש לברר מדוע זליגת קנאביס שאינו מסוכן, מדאיגה את משרד הבריאות ואילו בעיית הזליגה של תרופות המרשם הקטלניות לשוק הסמים, לא רק שאינה מטרידה את המשרד, אלא שהיא מתבצעת דרך רופאים ובחסותו ועידודו של המשרד (ראה התוויות לקנאביס רפואי).

- משרד הבריאות חייב להסביר מדוע חולים המבקשים קנאביס רפואי או כאלה שכבר מטופלים בקנאביס, נאלצים לעבור תהליכי ביורוקרטיה קשים ומייאשים, לסבול מהתעמרות משפילה מצידה של המערכת, מפסילת רישיונות שרירותית, מהגבלת מינונים, מסירוב שרירותי לבקשתם של חולים לקבל טיפול בקנאביס רפואי, מיחס משפיל בקופות החולים ובמרפאות הכאב ובעיקר מסבל מיותר שיכול היה בקלות רבה להיחסך (ישנן עדויות רבות).


- משרד הבריאות חייב להסביר מדוע הוא מעדיף לכרות איברים לחולים מלתת להם קנאביס (ראה התוויות לקנאביס).
- בישיבה של הוועדה למאבק בנגעי הסמים ואלכוהול, מיום 25/02/14 נחשף כי משרד הבריאות מטיל אימה על רופאים אשר תומכים או ממליצים על טיפול בקנאביס רפואי לפציינטים שלהם - זהו דבר פסול הגובל בפלילים, והוכחה לכך שמדיניות הפגיעה בחולים שגמזו התווה, נותרה בעינה. 
 
- משרד הבריאות חייב להפסיק את הקמפיין נגד הקנאביס, להיצמד לעובדות מדעיות ולהימנע מהפצת שקרים במגמה להטעות את הציבור בנוגע "לבטיחותם" של הכימיקלים המיוצרים בחברות התרופות "ומסוכנותו" לכאורה של הקנאביס.

- יש לבדוק את הקשר בין העלייה בתפוצת תרופות המרשם לבין העלייה שחלה בניסיונות ההתאבדות (עד שנת 2009 נרשמו בממוצע 400 נסיונות התאבדות בשנה, מאז ישנה מגמת עלייה, בשנת 2012 נרשמו 6159 נסיונות התאבדות).
הציבור זכאי לדעת את האמת ובוודאי שהוא זכאי וראוי לזכות הבחירה בין תרופות מסוכנות לבין צמח מרפא, שאיננו מזיק.

- הגיע הזמן לדרוש מהמחוקק להזדרז ולבצע רפורמות בחוק על מנת להפנות את המשאבים המוקצים להפללת חפים מפשע, למטלות משטרתיות חשובות יותר ועל הדרך למנוע את הנזקים שנגרמים לפרט ולחברה כתוצאה ממדיניות ההפללה.

- תמוה ומחייב הסבר: וועדת השרים לענייני חקיקה (אשר ככל הידוע אין לחבריה שום הסמכה רפואית כלשהי) הצביעה נגד הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג שביקשה להכיר בקנאביס כחומר בעל ערך רפואי, בניגוד לממצאיו של פרופסור משולם מהאוניברסיטה העברית ושל מדענים רבים אחרים ברחבי העולם ואף על פי שמשרד הבריאות הכיר ביעילותו של הקנאביס למצבים רפואיים רבים.

- המצב הפרדוקסלי שנוצר עקב כך, שמצד אחד צמח הקנאביס מופיע בפקודת הסמים, בסעיף של הסמים המסוכנים ביותר, תחת ההגדרה 'חומר מסוכן וחסר תועלת רפואית' ומאידך הוא מוכיח יעילות רפואית רב גונית - מחייב את הוועדה לענייני חקיקה, להפסיק להתעלם מהצעות חוק הקנאביס ולפעול באופן מיידי, לביצוע רגולציה בחוק, שתכיר בסגולותיו הרפואיות של הקנאביס ובזכויותיהם של החולים ושל צרכני הקנאביס להפיק תועלת מסגולותיו של הצמח מבלי להיחשב לעבריינים.

- קיים ניגוד עניינים מובהק בין הצרכים של החולים לבין ההתנהלות של משרד הבריאות. הנושא הזה חייב להיבדק לאלתר, לא ייתכן שהמשרד הממונה על בריאותו של הציבור יגרום במודע לפגיעה בחולים, יטיל אימה על רופאים ויכפה אופיאטים על חולים כרוניים, בניגוד להמלצות מומחים, מבלי שיידרש לכל הפחות להסביר את מהלכיו באופן מניח את הדעת ולא באמצעות שקרים ודיסאינפורמציה. 















השימוש לרעה בתרופות המרשם הפך למגפה שהורגת יותר בני אדם מהרואין וקוקאין גם יחד. בארה"ב, כל 19 דק' מת בן אדם ממנת יתר של תרופת מרשם חוקיות

                                 

בין השנים 1991 ל-2010, צריכת תרופות המרשם עלתה מ-5 מיליון ל-45 מיליון!


הנחיות היועץ המשפטי לממשלה - סמים אחזקה ושימוש לצריכה עצמית
נחשף מפעל ענק לייצור סמי פיצוציות בת"א
עמותת אנוש - ישנה עלייה במקרי ההתאבדות בישראל
ישראל: התאבדויות בשנה: 10,000 מנסים; 500 מצליחים
בכל שנה מתאבדים בישראל 70-90 בני נוער
מיליוני ילדים מתמכרים לתרופות נגד דיכאון
אופס, טעות: ילדים מקבלים תרופות שלא לצורך
רופאים מודים: סירופ נגד שיעול הוא בזבוז כסף
תרופה לכאבי הסרטן גרמה למותם של 4 חולים
תרופה לדילול דם גרמה למוות
להציל חיי אדם על חשבון הסביבה
85% מהציבור: לא מודעים לזכויותינו הרפואיות
בדיקת "כלכליסט": הסיכוי להיכנס אל סל התרופות גבוה יותר כשיש לך לוביסט
תרופות לצינון ללא מרשם גרמו למות 3 פעוטות
רשלנות רפואית במרשם אופטלגין גרמה למוות
לראשונה: יותר מפי 2 לוביסטים על כל חבר כנסת
כדאי לדעת: ריטלין עלול לגרום לזקפה מסוכנת (צריך ליידע את השר פירון)
סכנה: בני הנוער מתמכרים לתרופות ללא מרשם
יהודה נטל 24 תוספי מזון וכמעט מת
דיווח: האם טעות בשיווק תרופה של טבע צרפת גרמה למות קשיש?
נוהל ניפוק תכשירים המכילים מרכיב פעיל בעל פוטנציאל לשימוש לרעה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר