25.10.2014

רופאים לשופט פדרלי: "המלחמה בקנאביס אינה חוקתית"

במהלך יותר מארבעה עשורים, הממשל הפדרלי הצליח להשאיר את המריחואנה תחת ההתוויה של חומר מסוכן נטול תועלת רפואית, ההונאה המתחסדת הזו הולכת ומתפוגגת עם ​​כל יום שחולף. בשבוע הבא, קבוצה של רופאים אמריקאים תעמוד בפני בית המשפט הפדרלי כדי להוכיח בעדותם כי המלחמה במריחואנה היא הפרה של החוקה.

הפרדוקס בין הגדרת הקנאביס בחוק לבין סגולותיו הרפואיות הרב גוניות - מחייב רגולציה מידית


מספר אנשי מקצוע מתחום הרפואה וביניהם ד"ר קרל הארט, מאוניברסיטת קולומביה, ד"ר פיליפ דני, וד"ר גרג קרטר מהמכון לשיקום 'סנט לוק', הסבירו לבית המשפט העליון שקנאביס אינו "העלה של השטן" (Devil’s leaf) כפי ששטפו את מוחותינו להאמין, במהלך שנות האיסור ושהקנאביס אינו עונה על הקריטריונים שבפקודת הסמים הקשים, המגדירים חומרים מסוכנים.

"לדעתי, הכללת הקנאביס בפקודת הסמים הקשים המפוקחים על ידי החוק, לא מתאים לחברה שמעריכה ראיות מדעיות אמפיריות", אמר ד"ר הארט. "לאחר שני עשורים שבהם נערכו מחקרים מדעיים אינטנסיביים בתחום זה, המדע והנוירוביולוגיה מוכיחים כל הזמן, כי לקנאביס לא צריכה להיות דריסת רגל בפקודת הסמים הקשים."

במטרה לתקוף את האמת, הממשלה הפדרלית העמידה שורה של שוללי קנאביס, ביניהם ד"ר ברטה מדרס, שהייתה הסמנכ"לית ברשות הלאומית למדיניות בקרת הסמים בבית הלבן, תחת ממשלו של הנשיא ג'ורג 'בוש.

"אף על פי שמקורן של יותר מ -30% מהתרופות  הוא בצמחים, אף אחד לא אוכל או מעשן צמחי אצבעונית לטיפול במחלת לב, לועס את קליפת הצינצ'ונה כדי להקל על תסמיני מלריה, או אוכל פרגי אופיום כדי להקל על כאבים לאחר ניתוח," אמרה מדרס.

ללא קשר עם התוצאות הצפויות, תומכי הקנאביס אומרים כי העובדה ששופט פדרלי, הסכים לדון בנושא, הוא צעד ענק קדימה. "זו הפעם הראשונה ששופט פדרלי איפשר לקיים דיון בסדרת הוכחות אשר עשויות לאתגר את החוק שמסווג את הקנביס כאחד החומרים הבלתי חוקיים והמסוכנים ביותר במדינה", כך אמר פול ארמנטנו, סגן מנהל NORML בראיון ל- SFGate .com.

מקור: Doctors To Federal Judge: War on Marijuana Is Unconstitutional

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר