4.9.2014

ה-FDA קובע תקנות מגבילות על משככי כאבים אופיאטים שמכילים הידרוקודון

ארה"ב: מנכ"ל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, הכריז על העלייה במינוני היתר של תרופות מרשם אופיאטיות כמו אוקסיקונטין כעל "מגיפה". קבוצה הולכת וגדלה של מומחים, מטילה ספק ביעילותן של תרופות אלה לטיפול בכאבים כרוניים. ה-FDA קובע תקנות מגבילות על משככי כאבים אופיאטים שמכילים הידרוקודון.

בניסיון להביס את מגיפת התמכרות לתרופות מרשם ולבלום את השימוש הנרחב לרעה באופיאטים, הממשלה הפדרלית תהדק את המגבלות על השיווק והרישום של משככי כאבים נרקוטיים, שמכילים הידרוקודון.

ה-DEA צפוי לפרסם את התקנות החדשות ביום שישי הקרוב, מרשמים למשככי כאבים כגון ויקודין, תרופת המרשם הנפוצה ביותר בארצות הברית, יוגבלו ל-90 יום וכל מרשם או חידוש מרשם יחויב בביקור אצל הרופא. רופאים לא יורשו לספק מרשמים דרך הטלפון, ובחלק מהמדינות, אחיות וסייעות לא יוכלו להמשיך לרשום את התרופות האלה, כפי שנהגו לעשות עד עתה. בתי המרקחת ידרשו לאחסן ולשמור את התרופות באזורים שאינם נגישים ללקוחות.

ההחלטה על התקנות המגבילות החדשות, התקבלה ב-21 באוגוסט והן תכנסנה לתוקף תוך 45 יום, המשמעות היא, שתרופות המכילות הידרוקודון כמו ויקודין ו-Lortab יסווגו מחדש באותה הקטגוריה עם קודאין ואוקסיקודון, בדרגה II בפקודת הסמים הקשים, בשל הפוטנציאל הגבוה שלהם לגרום לשימוש לרעה ולהתמכרות.

"כמעט 7 מיליון אמריקאים עושים שימוש לרעה בחומרים אסורים על פי פקודת הסמים והאלכוהול, כולל משככי כאבים אופיאטים, כתוצאה מכך יש יותר מקרי מוות כתוצאה ממנת יתר של תרופות מרשם מאשר מתאונות דרכים," כך מנכ"ל ה-DEA מישל לאונהרט. "ההחלטה של היום מכירה בכך, שמוצרים אלה הם חומרים זמינים שהפוטנציאל שלהם להוביל להתמכרות ולשימוש לרעה, גבוה מאוד."
מניין המתים כתוצאה ממנת יתר של תרופות מרשם לשיכוך כאבים, גדל פי שלושה ויותר בעשור האחרון, נתון זה פורסם ב- 1/11/2011 באתר של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. על פי הממצא החדש, כל יום מתים יותר מ -40 בני אדם כתוצאה ממנת יתר שמקורה במשככי כאבים נרקוטיים  כמו הידרוקודון (ויקודין), מתדון, אוקסיקודון (OxyContin), ו- (Oxymorphone  (Opana.  ב-2009 מתו 15 אלף אמריקאים, כתוצאה משימוש לרעה בתרופות מרשם אופיאטיות, יותר מאשר מספר המתים כתוצאה משימוש בקוקאין והרואין. במקביל,מאז שנת 1999, חלה עלייה של כ-300 אחוז במכירות של משככי הכאבים האופיאטים. ההערכות של היום מדברות על כ-20 אלף מתים בשנה באמריקה, כתוצאה מצריכת אופיאטים.

המהלך מייצג שינוי משמעותי במדיניות של מנהל המזון והתרופות. עד 2013, ה-FDA, דחה פעמים רבות, בקשות שהוגשו על ידי ה-DEA ועל ידי קבוצות הפועלות נגד התמכרויות, לסווג מחדש את משככי הכאבים שמכילים hydrocodone לדרגת סכנה II בפקודת הסמים הקשים, לצד סמים ממכרים מאוד כמו קוקאין, מתאמפטמין ומתדון.

עד עתה, ויקודין ותרופות המכילות hydrocodone  - או כאלה שמכילות כמות מוגבלת של hydrocodone או כאלה שהן משולבות hydrocodone עם חומרים לא ממכרים כמו פרצטמול - היו מסווגות בדרגת סכנה III. המשמעות הייתה שתרופות אלה נחשבו לבטוחות ולבעלות פוטנציאל נמוך לגרום לתלות פיזית או ופסיכולוגית, סיווג III מתיר לרופאים לרשום את התרופות האלה למשך שישה חודשי טיפול, ללא צורך במעקב רפואי. האבסורד הוא שה-Hydrocodone עצמו נחשב מדורג כחומר בדרגת סכנה II בפקודת הסמים.

רופאים הביעו את חששם מפני תקנות הדוקות מדי, אשר לטענתם עלולות להפוך לנטל על בתי המרקחת, או להקשות על חולים אשר סובלים מכאבים, להשיג מרשם לתרופות שהם צריכים.

התומכים אומרים כי התקנות המגבילות הן צעד חשוב ביותר במלחמה בהתמכרויות. "ללא קשר למשככי הכאבים שהם צורכים, אם אתה מדבר עם חולים שהתמכרו, 9 מתוך 10, יגידו לך שההתמכרות שלהם התחילה בויקודין, בין אם כתוצאה משימוש לצרכים רפואיים ואם לאו," כך ד"ר אנדרו קולודני, נשיא ארגון הרופאים לרישום אחראי של אופיאטים, בהתייחסותו לאנשים שהתמכרו לתרופות מרשם אופיאטיות.

עצומת רופאים שהוגשה בשנת 1999 ל-DEA בתביעה לסווג מחדש תרופות משולבות hydrocodone הובילה את הסוכנות בשנת 2004, לבקש מהרשות לבריאות ושירותי אנוש (HHS) את המלצתם בנוגע לדירוג התרופות המדוברות. בשנת 2008, ה-HHS המליץ להשאיר את התרופות מסווגות כשהיו, בדרגת סכנה III. שנה לאחר מכן, ה-DEA פנה שוב בבקשה מ-HHS להעריך מחדש את הנתונים ולספק המלצה אחרת. עם אישור החוק של "מנהל המזון והתרופות לבטיחות וחדשנות" ב- 2012, התכנס פנל של מומחים של ה-FDA, כדי לדון בתקנות מחמירות יותר עבור תרופות המכילות hydrocodone, ובשנת 2013 המנהל שינה את עמדתו: "מתוך דאגה לציבור מפני התמכרות ושימוש לרעה."

"ברמה הפדרלית, זהו מפנה חשוב ביותר, אשר יכול לעזור לנו להשתלט על מגפת ההתמכרויות", אמר קולודני. "ייקח זמן לראות את התוצאות, אבל בעתיד נגלה שזו הייתה נקודת מפנה חשובה במיגור המגיפה הזו."

רשימת תרופות שמכילות הידרוקודין:

הידרוקודין - Hydrocodin
ויקודין - Vicodin
אוקסיקונטין - OxyContin
אנקסיה - Anexia
לורטב - Lortab
נורקו - Norco
אופנה - Opana

סמי המוות שכולם סוחרים בהם באין מפריע
רופאים למען רישום אחראי של אופיאטים
תרופות מרשם ותרופות מדף מול קנאביס רפואי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר