31.7.2014

כך עובדת השיטה למיקסום רווחים של תאגידי התרופות

שאתם את עצמכם פעם מה השיטה למיקסום רווחים שבה נוקטות חברות התרופות? קודם הן ממציאות תרופה לאחר מכן הן מנתחות את השוק, ולבסוף, הן ממציאות "מחלה" בשביל לשדך לה את התרופה, שהמציאו. האם אי פעם שמעתם על ההפרעות הנפשיות הבאות: "הפרעת קריאה", "הפרעת התנהגות הרסנית", "הפרעת יכולת ביטוי בכתב", "הפרעת מתמטיקה", "הפרעת שיכרון קפאין", "הפרעת גמילה מניקוטין", "הפרעת חוסר עקביות בקבלת טיפול", "הפרעת התעללות פיזית בילדים במצוקה" או "הפרעת ניצול מיני של ילדים במצוקה"?

אלו הן רק מספר דוגמאות מתוך 374 הפרעות נפשיות המופיעות במדריך ההפרעות הנפשיות (DSM) של (APA), האגודה האמריקאית לפסיכיאטריה, אבחון וסטטיסטיקה של הפרעות נפשיות" - וכן ברשימת ההפרעות הנפשיות של ארגון הבריאות הבינלאומי לסיווג מחלות (ICD).


"ככה זה עובד: קודם אנחנו מגלים את התרופה ומנתחים את השוק
ואז ממציאים את המחלה"


הפעילות של DSM ו-ICD אינה מסתכמת באבחון הפרעות נפשיות ובקביעה מה יהיה "הטיפול", הן מוזמנות להעיד בבתי משפט בקרבות של הורים על משמורת, במקרים של אפליה על בסיס של נכות פסיכיאטרית לכאורה ועוד, השפעתם על פסקי דין היא רבה ומכרעת. למעשה, בכל פעם שיש צורך בחוות דעת פסיכיאטרית, פונים ל- DSM או ל-ICD על מנת שהם יתנו את המילה האחרונה ויכריעו בשאלות של שפיות, אי שפיות, ומחלות נפש.

טאנה דינין פסיכולוגית קנדית: "שלא כמו אבחנות רפואיות, המציעות סיבה סבירה, טיפול מתאים, וסיכויי החלמה, רשימת ההפרעות שב- DSM ו- ICD, נוצרו בהסכמת עמיתים בהצבעה של וועדת APA למטרות רווח בלבד - פשוטו כמשמעו".

נוהל "ההצבעה המדעית" הוא זעזוע לאדם מהישוב, כפי שהוא זעזוע לאנשי מקצוע מתחומי בריאות אחרים, אשר נכחו והיו עדים למפגשי ההצבעות, שבהם "נולדות" הפרעות חדשות שמתווספות לרשומות ה-DSM. "הפרעות נפשיות נוצרות ללא שום בסיס או הליך מדעי", כך פסיכולוג שנכח בדיונים של  DSM; "הרמה האינטלקטואלית הנמוכה של הדיון הייתה מזעזעת. האבחנות נקבעו על פי הצבעת הרוב, ברמה שבה בוחרים באיזו מסעדה לסעוד, ואז הנתונים מוקלדים למחשב. החוויה הזאת ללא ספק פגעה בנאיביות שלנו, ובאמונה שהחלטות כאלה נלקחות באופן מדעי".

בשנת 1987, השם "הפרעת אישיות תבוסתנית" נבחר כתווית זמנית, לתיאור אנשים, אך בעיקר נשים, אשר "נוטים להקריב את עצמם", כאלה שכביכול בוחרים בקריירה או במערכות יחסים שעלולות להוביל לאכזבה, "ההפרעה" נתקלה בכזאת מחאת נשים, שכנראה סבלו "מהפרעת אישיות זועמת" :) שה-DSM, החליט בסופו של דבר להסיר את "ההפרעה" מרשימותיה.

לין רוזווטר, פסיכולוג שנכח בדיון על ה-DSM, בהנחית אחד מהאדריכלים המובילים של שוק התרפות, הפסיכיאטר רוברט שפיצר, דיווח: "הם היו שקועים בדיון, בנוגע לאחד מהקריטריונים של 'הפרעת אישיות מזוכיסטית', אשתו של בוב ספיצר, עובדת סוציאלית במקצועה והאישה היחידה מצד ספיצר במפגש, אמרה: 'אני עושה את זה לפעמים' והוא אמר: 'או קיי, תבטלו את הקריטריון הזה', אתה רואה את זה ואתה שואל את עצמך, 'רגע, אין לנו זכות לבקר אותם, כי זה נחשב 'מדע'?!"

לדברי פרופ 'הרב קוטשינס וסטיוארט א' קירק, המחברים של "משגעים אותנו": "לעתים קרובות מדי, התנ"ך הפסיכיאטרי עושה לנו את המוות, אנחנו רק בני אדם, 'התרופה המרה' היא ש-DSM מפתח תרופה לכל בעיה או מצוקה אנושית".

קוטשינס וקירק ציינו עוד, כי: "המדריך לאבחון מחלות פסיכיאטריות עשוי להעניק לאנשים נינוחות מזויפת, שמעודדת את האמונה באשליה, כי הקשיחות, האכזריות, והכאב בחיים או בקהילה, יכולים להיות מתויגים תחת תוויות פסיכיאטרית, ולמצוא את פתרונם באמצעות גלולה.

אין ספק, לאדם יש הרבה בעיות ומספר עצום של דרכים משונות להיאבק ולהתמודד איתן. אך האם החיים יכולים להראות אחרת, האין זאת מהות החיים?".

פול ר. מקיו, פרופסור לפסיכיאטריה מבית הספר האוניברסיטאי לרפואה, ע"ש ג'ונס הופקינס, ציין כי רשומות ה- DSM, מביאות את האנשים, לחפש שם את "ההפרעה" שלהם ברשימת ההפרעות, כל אחד יכול לאמץ לעצמו "הפרעה" מתאימה:
"אנשים חסרי מנוחה וחסרי סבלנות משוכנעים שהם סובלים מהפרעת קשב וריכוז (ADD); אנשים חרדתיים, עומדים על המשמר כי הם בטוחים שהם סובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטי (PTSD); אנשים עקשנים, מסודרים ופרפקציוניסטים מגדירים את עצמם כלוקים בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD); אנשים ביישנים, מופנמים ורגישים, חושבים שהם סובלים מהפרעת אישיות נמנעת (APD), או מפוביה חברתית. כולם השתכנעו, כי מה שחשוב באמת באינדיבידואליות שלהם, הן ההפרעות שלהם, והפתרון התרופתי 'להפרעות' אלו. מה שמדאיג יותר מכל, הוא שאנשים כאלה תמיד מוצאים את הפסיכיאטרים שמוכנים ואפילו להוטים, להתאים להם את התרופות הסימפטומטיות, שלכאורה פותרות כל הפרעה כמו בלחיצת כפתור. הפסיכיאטריה איבדה את דרכה לא רק מבחינה אינטלקטואלית, אלא גם מבחינה מוסרית".

בחודש יוני 2004, ג'ון ריד, מרצה בכיר לפסיכולוגיה באוניברסיטת אוקלנד שבניו זילנד, כתב: "יותר ויותר בעיות אנושיות מוגדרות מחדש כ 'הפרעות' או 'מחלות', שנגרמות לכאורה, בגלל נטייה גנטית וחוסר איזון ביוכימי. מהותם של אירועי חיים מתורגמים לטריגרים של פצצות זמן ביולוגיות. עצב גדול הפך 'להפרעת דיכאון',  דאגה מופרזת 'להפרעת חרדה', הפרזה בהימורים, בשתיית משקאות חריפים, בצריכת סמים או באכילה רבה או מועטת, גם הם מוגדרים כהפרעות או מחלות.
מכאן שכל מי שאוכלים, ישנים, עובדים או מקיימים יחסי מין מעט מדי, יותר מדי או בקצב כזה או אחר, הרי שהם סובלים "מהפרעה" או "ממחלה".

"אדם שהוא ביישן להחריד הופך לסובל 'מהפרעת אישיות נמנעת', אדם אלים שמכה אחרים סובל 'מהפרעת התפרצות לסירוגין', יש לנו מדריך דיאגנוסטי וסטטיסטי בן 886 עמודים ובו רשימת "מחלות" המבוססת על רשימת התנהגויות. לכל סעיף התנהגותי הוצמדה תווית עם שם בעל צליל רפואי. בהמשך, כל מה שעל הפסיכיאטר לעשות הוא, לאתר מתוך רשימת ההתנהגויות את "המחלה/הפרעה" המתאימה כדי להוכיח לפציאנט שהוא 'חולה'. אין צורך בהוכחה מדעית, בדיאגנוזה, בהסבר לסיבת 'המחלה' או בהצעה לפתרון ואף על פי כן, נוצרת התחושה אצל הפציינטים, שנמצאה בעיה רפואית".

כולם התרגלו לסמוך על רשימות ה-DSM ואף להתייחס אליהן כאל "עובדות מדעיות". מיליוני פסיכיאטרים עושים שימוש במדריך ה-DSM ומאמינים באמינות האבחונים, מבלי לחשוד אפילו פעם אחת, כי הנחת היסוד כולה, והמערכת עצמה מבוססות על הונאה. אנשים אלה נמצאים בסיכון של עשיית מעשים לא תקינים ואפילו קטלניים, דבר שעלול להפוך באחת את חייהם, או את חייהם של אחרים.

ניתן לסכם ולומר שחברות התרופות סובלות "מהפרעת חמדנות כפייתית חסרת גבולות".

דו"ח זה ממלא את החללים הריקים שהותירה התעמולה הפסיכיאטרית בנוגע לטענת המפתח שלה, אשר מייחסת תהילה "מדעית", ל-DSM.

מאת: יאן איסטגייט, נשיא ועדת האזרחים הבינלאומית למען זכויות אדם 

חוסר אפנן קולטן אסטרוגן סלקטיבי - SERM deficiency 
חוסר סטטין - Statin Deficiency 
הפרעת קצב ביולוגית - Circadian Dysrhythmia
למבוגרים: אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז והפרעת סרוב להיות נחמד
Adult Autism, ADHD and Refusal to Play Nicey - 

מאמרים נוספים:
החל בחברות תרופות, דרך רופאים ועד ילדים, סמי המוות המסוכנים שכולם סוחרים בהם באין מפריע: מ- adderall ועד xanax
צמח הקנאביס הוא התשובה של הטבע לתחלואי האדם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר