19.7.2014

ארה"ב: כך חברות התרופות מממנות לוביסטים נגד המריחואנה

ארה"ב: בעקבות הדיווחים על הצלחת הלגליזציה בקולורדו ולאחרונה בוושינגטון, רפורמת המריחואנה ממשיכה לצבור תמיכה רחבה, משתי המפלגות בפריסה ארצית. די מובן, לנוכח ההצלחה.


הרבה פחות מובנים הם ארגונים הפועלים נגד הסמים כמו "Partnership for Drug Free Kids", קואליצית הקהילה למלחמה בסמים של אמריקה, " CADCA"  ולאחרונה גם "Project SAM" של פטריק קנדי.

בדו"ח מטלטל, שפורסם במגזין השבועי "The Nation"  ב-21 ביולי 2014, העיתונאי לי פאנג, מביא את מסקנותיו מתחקיר שערך, במטרה לגלות מי עומד מאחורי המימון של הארגונים הללו.

התחקיר שלו הוביל אותו למספר חברות תרופות שמגלגלות מיליארדי דולרים בשנה בשוק התרופות הבינלאומי:
Purdue Pharmaceuticals - יצרנית אוקסיקונטין,
מעבדות אבוט (Abbott) - יצרנית ויקודין,
חב' אלקרמס (Alkermes), יצרנית התרופה לזכיזופרניה, Zohydro.

אף על פי, שאופיאטים כמו אלה הרשומים לעיל אחראים למותם של כ- 16,000 אמריקאים  בשנה (שזה יותר מהרואין והקוק גם יחד), ארגונים אלה עושים מעט מאוד על מנת להזהיר מפני מגפת ההתמכרות לסמי המרשם הקטלניים, וכשמגיעים איתם לדיון על רפורמה במעמד החוקי של המריחואנה, הם מגלים התנגדות נחרצת.



פאנג בחן את ממצאיו ביסודיות ונכנס לפרטי הפרטים. מסקנתו היא שהאינטרס של הלובי שנוצר נגד המריחואנה, מעוניין בשמירה על הסטטוס קוו.
סוכנויות אכיפת החוק, אף הן הפכו לשחקן מפתח בלובי נגד המריחואנה, מסתבר שבין 2002 ל-2012 הם עשו קרוב למליארד דולר ממעצרים על אחזקת מריחואנה.
חברת פרדו (Purdue Pharmaceuticals) הרוויחה משנת 1996, 27 מילארד דולר ממכירת  OxyContin, אחד ממשככי הכאבים הידועים כממכר ביותר ואף קטלני (ממכר זה טוב לעיסקי חברת התרופות).  "Anti-drug non-profits", העמותה השלישית והקולנית ביותר של הלובי, תלויה מבחינה כלכלית במענקים של האגף למלחמה בסמים של הממשלה הפדרלית. על פי חוק שנחקק ב-1997, בלחץ של " CADCA" הממשלה הפדלרית מעבירה מענקים למימון עמותות למאבק בסמים תחת הכותרת "Drug Free communities".

המתנגדים לרפורמה במעמד החוקי של המריחואנה, ממשיכים בהונאה וממשיכים בניסיון להטיל אימה על הציבור באמצעות אותם השקרים ששימשו את חלוצי הפללת המריחואנה, שקרים שהופרכו מזמן, כמו למשל הטענות שלגליזציה, תיגרום לעלייה בפשיעה, לעבריינות נוער להתמכרות ולמוות.
בעוד שבפועל: 1.המריחואנה אינה ממכרת 2. לא מתים מצריכת מריחואנה. 3. המציאות במדינות שבהן הונהגה לגליזציה סותרת את כל הטענות.

הלגליזציה מאיימת אך ורק על בעלי אינטרס, שרווחיהם והונם נשענים על המשך הפללת המריחואנה. הם מן הסתם, ימשיכו לעשות הכל כדי למנוע את הלגליזציה של הצמח.

בישראל

כאן הכל הרבה יותר פשוט לחברות התרופות ולבעלי המניות, הלובי שלהם יושב במשרד הבריאות ומנוהל ישירות בידי שרת הבריאות ובגיבוי ממשלתי מלא. הראיה לכך: ההצבעות של הוועדה לענייני חקיקה, על הצעות החוק להכרה בקנאביס כחומר בעל תועלת רפואית ולשינוי מעמד הקנאביס בישראל, שהוגשו על ידי ח"כ תמר זנדברג ממר"צ וח"כ משה פייגלין מהליכוד נדחו על הסף. העובדה שיש בישראל מעל 16 אלף מטופלי קנאביס, לא הפריעה לחברי הוועדה להצביע כפי שהצביעו, גם לא מאות המחקרים שמתפרסמים מדי שנה וגם לא העובדה שפרופסור משולם מהאוניברסיטה העברית, גילה את החומרים הפעילים בצמח הקנאביס ואת עובדת היותם יעילים מבחינה רפואית. עד כאן, מבלי להזכיר את העובדה שחברת "טבע" היא בת טיפוחיה של ממשלת ישראל וששלומה קודם לשלום הציבור, בדירוג סדר העדיפויות הממשלתי.

לצד משרד הבריאות יש את הרשות למלחמה בסמים, לובי חזק מאוד נגד המריחואנה, יאיר גלר יו"ר הרשות, נוהג באותה השיטה של הפצת שקרים כדי להפחיד ולהרתיע את הציבור. כל מושחת מצוי היה מבצע את הג'וב תמורת תנאי העבודה והשכר של יאיר גלר.

חברת טבע


המדיניות של משרד הבריאות בישראל נקבעה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות המתפטר, רוני גמזו, באופן שאינו מתשמע לשני פנים: "המדיניות שאני קובע לנושא היא להגביל את מספר המשתמשים גם על חשבון אי הכללת אבחנות נוספות שיביאו בין השאר לפגיעה בחלק מהאנשים שיכולים להשתפר רפואית", גמזו הלך והמדיניות נשארה.



הציבור הישראלי בחלקו רדום, בחלקו אדיש, בחלקו מאמין לשקרים של הון שלטון והנותרים מעטים מידי כדי לנהל מאבק מול בעלי אינטרס, שיש בידם את כל האמצעים לשלוט בהחלטות ממשלה ובמה שמתפרסם בתקשורת.

הציבור הישראלי חייב להתעורר ולהבין שמשרד הבריאות הוא שלוחה לשמירה על האינטרסים של הטייקונים וששרת הבריאות מוכרת את הבריאות של הציבור לטובת הרווחים של טבע.

עוד מאמרים:
סמי המוות המסוכנים שכולם סוחרים בהם באין מפריע: מ- adderall ועד xanax
שני מחקרים העומדים בסתירה לממצאים שגלר מדבר עליהם
המגמה של קואליציית הון שלטון היא להגן בחרוף נפש על האינטרסים של בני טיפוחיה, גם במחיר חיי אדם וסבל אנושי
מושחתי העבר וההווה
המדעיות של חברת התרופות היא הונאה (1)
המדעיות של חברת התרופות היא הונאה (2)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר