6.7.2014

מדענים: נמצא קשר בין צריכת קנאביס קבועה לבין וויסות הסוכר בדם

מגפת הסוכרת בעולם נמצאת במגמת עלייה מדאיגה. סגנון החיים שהמודרניזציה כפתה על האדם, בא לידי ביטוי פיזי, בצורת מחלות ותופעות רפואיות מדאיגות. זה כבר לא סוד שיש קשר הדוק בין המחלות של העידן המודרני לבין התזונה התעשייתית והגנטית, העליה בצריכת התרופות וחוסר פעילות גופנית.

מיטל יסעור בית-אורפורסם:  20.10.10 Ynet


סוכרת סוג 1 המכונה גם סוכרת נעורים: ההערכות אומרות כי, כיום חיים בישראל בין 50,000-70,000 חולים המאובחנים כסובלים מסוכרת סוג 1, מספר הילדים עד גיל 17 שאבחנו כלוקים במחלה זו מוערך בין 5,000 ל-7,000 ילדים.

סכרת סוג 2: ההערכה היא כי בישראל חיים כ- 500 אלף חולי סוכרת  מסוג 2, למרבה הצער, מספר החולים נמצא כל הזמן במגמת עליה. מדי שנה מתגלים בישראל כ-30 אלף חולי סוכרת חדשים וכ-2,500 איש מתים מן המחלה. מספר חולי הסוכרת בעולם הכפיל את עצמו בין שנת 1980 שבה היו כ-153 מיליון חולי סוכרת  ל-347 מיליון חולים בשנת 2008, על פי הערכות בשנת 2030 יהיו בעולם כ-472 מיליון חולי סוכרת!

מחלת הסוכרת מובילה לעלייה ניכרת בשכיחות התחלואה הקרדיו-ווסקולרית (התקפי לב, אירועים מוחיים), רטינופטיה (פגיעה עינית עד עיוורון), אי ספיקה כלייתית ופגיעה במערכת העצבים וכלי דם היקפיים, אשר גורמים לכאבים חזקים ולהיווצרות כיבים בגפיים התחתונות, לעיתים עד לכדי צורך בקטיעת איברים, כל שנה מתבצעות בישראל כ-1,400 קטיעות של גפיים ברמות שונות. תוחלת החיים בקרב חולי הסוכרת, קצרה בכ-10 שנים בהשוואה לכלל האוכלוסייה.

צריך רק להסתכל על המספרים ועל הרווחים הצפויים כתוצאה מהעליה המתמדת במספר חולי הסוכרת
 כדי להבין, עד כמה חברות התרופות לא מעוניינות שהקנאביס יחדור לשוק בשום דרך.

דרכי הטיפול במחלת הסוכרת:

1. הזרקות אינסולין מספר פעמים ביום.
2. בדיקות דם עצמאיות מהאצבע או מהזרוע מספר פעמים ביום.
3. תזונה מותאמת.
4. פעילות גופנית קבועה.

את כל הסבל הזה ניתן לחסוך מחולי הסוכרת באמצעות קנאביס!


מחקר קובע: הקנאביס מסייע בשמירה על וויסות הסוכר בדם


מדענים: נמצא קשר בין צריכת קנאביס קבועה לבין וויסות הסוכר בדם. בבדיקת רמת האינסולין בצום, נמצא כי אצל צרכני קנאביס רמת האינסולין בדם הייתה נמוכה ב-16% בהשוואה לאלה שמעולם לא צרכו קנאביס.

על פי ממצאי המחקר, רמת האינסולין בדמם של צרכני קנאביס בצום, נמוכה באופן משמעותי, בהשוואה לאלה שאינם צורכים קנאביס, כך גם הסיכון לפתח תנגודת לאינסולין. המסקנה נותרה בעינה גם בבדיקה שנערכה בחולים שאובחנו כחולי סוכרת. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת האמריקני לרפואה של חודש מאי 2013.

כבר לפני אלפי שנים, המריחואנה (קנאביס סאטיבה) שימשה את האדם, להקלה על כאבים, לשיפור מצב הרוח, ולהגברת התיאבון. היא הוצאה מחוץ לחוק בארצות הברית בשנת 1937, אך השימוש האורבני שלה מעולם לא פסק, כך גם הסקרנות סביב הצמח אשר הולידה אלפי מחקרים מסביב לעולם. כיום, מספר האנשים שתומכים בהתרת המריחואנה לצרכים רפואיים הולך וגדל וכך גם התמיכה בלגליזציה מלאה, הולכת וצוברת תאוצה.

על פי ההערכות, רק בארה"ב יש כ- 17.4 מיליון צרכנים קבועים של מריחואנה. כ-4.6 מיליון מתוכם מעשנים מדי יום או כמעט כל יום. עיבוד סינתטי של החומר הפעיל, Tetrahydrocannabinol, הידוע בכינויו ה-THC, הותר לטיפול בתופעות לוואי כתוצאה מטיפולים כימותרפיים, לאנורקסיה, איידס, בחילות, ולמצבים רפואיים נוספים. מאז שנכנסה לתוקף הלגליזציה של המריחואנה למרפא ולפנאי בשתי מדינות והלגליזציה של המריחואנה הרפואית ב-19 מדינות נוספות ובמחוז קולומביה, הרופאים מגלים שבקרב אוכלוסיית המטופלים, יותר ויותר חולים מעדיפים מריחואנה.

צוות המחקר, ניתח את הנתונים שהתקבלו במהלך סקר הבריאות והתזונה הלאומי (NHANES) אשר נערך בין השנים 2005 ו-2010. הם בחנו את התשובות של 4,657 נבדקים שהשיבו על סקר צריכת מריחואנה. מתוכם, 579 העידו על עצמם שהם צורכים מריחואנה באופן קבוע, 1,975 העידו שהם צרכו מריחואנה בעבר, ו-2,103 העידו כי הם מעולם לא צרכו מריחואנה. לאחר 9 שעות צום, נמדדו אצל הנבדקים, רמות האינסולין והגלוקוז באמצעות דגימות דם, כמוכן בוצעו בדיקות להערכת התנגודת לאינסולין באמצעות מודל הערכות הומאוסטזיס של תנגודת לאינסולין (HOMA-IR).

בבדיקות של משתתפי המחקר בצום, שדיווחו צריכת מריחואנה במהלך החודש שלפני הבדיקה, התגלו רמות נמוכות יותר של אינסולין ו- homa-ir - מדד לתנגודת לאינסולין,  (homa-ir מחושב על ידי הכפלת רמת הגלוקוז ברמת האינסולין בדם בצום וחלוקה ב-22.5, ערכים של מעל 2–3 מעידים על תנגודת לאינסולין), במקביל התגלו רמות גבוהות יותר של הכולסטרול ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL-C).

הממצאים אצל הנבדקים שדיווחו על צריכת מריחואנה לפחות פעם אחת, אבל לא בחודש האחרון, הצביעו על כך שהשפעת השימוש במריחואנה על האינסולין ועל התנגודת לאינסולין מתקיימת במהלך הצריכה. רמות אינסולין בצום שנמצאו אצל צרכני המריחואנה היו נמוכות ב-16% בהשוואה לנבדקים שדיווחו שמעולם לא צרכו מריחואנה בחייהם.

היקף מותניים רחב נקשר לסיכון ללקות בסוכרת והיקפי מותניים צרים יותר נקשרו לצריכת מריחואנה.

"מחקרים אפידמיולוגיים קודמים מצאו כי קיימת שכיחות נמוכה יותר של השמנה וסוכרת אצל צרכני מריחואנה בהשוואה לאנשים שמעולם לא נגעו במריחואנה, הדבר מצביע על קשר בין הקנבינואידים לבין תהליכים מטבוליים היקפיים, המחקר שלנו הוא המחקר הראשון שחוקר את הקשר בין צריכת מריחואנה לרמות האינסולין והגלוקוז ואת התנגודת לאינסולין, בצום", כך ד"ר מאריי א מיטלמן, מומחה למחלות לב וכלי דם, מהיחידה לאפידמיולוגיה במרכז הרפואי בית ישראל דיקונס, שבבוסטון.

ד"ר אליזבת פנר, מחברת המחקר: "יתכן כי הקשר ההפוך שנימצא בבדיקת רמת רמות האינסולין והעמידות לאינסולין בקרב צרכני מריחואנה, עשוי להיות בחלקו כתוצאה משינויים בדפוסי הצריכה בקרב הנבדקים אשר אובחנו כחולי סכרת (לדוגמה: חולי הסוכרת קיבלו הנחיה להפסיק לעשן). עם זאת, ללא הכללת חולי הסוכרת, נמצא קשר ברור בין צריכת מריחואנה לרמות האינסולין והגלוקוז, לתנגודת לאינסולין, לרוחב היקף המותניים ולרמות ה-HDL-C אשר אף הם הראו שינויים משמעותיים מבחינה סטטיסטית".

העורך הראשי ג'וזף ס 'אלפרט, פרופסור לרפואה באוניברסיטת טוסון, שבאריזונה: "אלה הם אכן ממצאים מדהימים שנתמכים, על ידי ניסויים מדעיים בסיסיים קודמים שהגיעו לאותן מסקנות".

"אנו זקוקים באופן נואש להרבה יותר מחקרים בסיסיים ולמחקר קליני, שיבדוק את השפעות המריחואנה לטווח הקצר והארוך, על מגוון רחב של הגדרות קליניות כמו סרטן, סוכרת, ומצבם השברירי של הקשישים", ממשיך אלפרט. "אני רוצה לקרוא ל-NIH ול-DEA לשתף פעולה על למנת לקבוע מדיניות לביצוע מחקרים מדעיים מוצקים שיובילו לאינפורמציה מסייעת לרופאים בנוגע לרישום הנכון של ה-THC בצורתו הסינתטית או הטבעית".

בשנת 2015, התרופות נגד סוכרת יתפסו את המקום השני בשוק התרופות, עם צפי לרווחים של בין 43 מליארד דולר ל-48 מיליארד דולר בשנה!

ההשתלטות של בעלי ההון על כל המשאבים, הפכה את האדם לעבד, שתפקידו להיות שפן הניסיונות, הצרכן, המממן וגם זה שמשלם בבריאותו או בחייו על חמדנות שלא יודעת שובע, חמדנות אשר נתמכת על ידי מושחתים פרלמנטרים, עושי דברם של בעלי הממון, מסביב לעולם.

היו זמנים שבהם הרפואה היה מדע שהשיג הישגים רבי משמעות עבור האדם, בל נשכח את המגפות והמחלות הרבות שהרפואה הצליחה למגר. למרבה הצער הימים האלה חלפו מן העולם, ביום שבו הרפואה הפכה לעסק כלכלי בבעלות חברות תרופות שנסחרות בבורסה. 

היו זמנים שבהם מדינות השקיעו בחקלאות אורגנית, המציאו מכונות שסייעו לחקלאים להגדיל ולשפר את היבול, השקיעו בסיוע לחקלאים במדינות לא מפותחות, הייתה תקווה שהדבר יסייע במיגור הרעב בעולם; אבל אז באו בעלי הון, שהבינו את הפוטנציאל ואת הקלות שבה הם יכולים לעשות שימוש במושחתים פרלמנטרים כדי להשתלט גם על התזונה, להפוך את החקלאות לתעשייה גנטית ואת המזון למזון מתועש בבעלותם הבלעדית. כך הלכו וצצו להן חברות ענק, שנסחרות בבורסה כמובן, אשר קבעו שהציבור יאכל אוכל מתועש, תוצרת חקלאית גנטית, בעלי חיים שבשרם המוכה גדוש באנטיביוטיקה, כמו גם מוצרי החלב המשווקים לציבור.

יש קשר סימביוטי בין חברות התרופות, חברות כמו חברות להנדסה גנטית של זרעים, שנסחרות בבורסה: Monsanto, Basf, Cargill DuPont, Syngenta, Dow וחברות למזון מתועש, שנסחרות בבורסה:  ,Johnson & Johnson ,Nestlé, Kellogg's  לבין הסייענים הפרלמנטרים שלהן, אלה מזינים את אלה, על חשבון האדם ומשאבי הטבע אשר שייכים לכלל בני האנוש ובעלי החיים. החברות האלה מוצגות כחברות שפעילותן מסייעת למיגור החולי והרעב בעולם כאשר בפועל, ההפך הוא הנכון: החברות הללו, בסיוע מנהיגי מדינות  מעכבות את הביטחון התזונתי הגלובלי, ותורמות לעלייה בתפוצתן של מחלות כמו סוכרת, לחץ דם, כולסטרול, מחלות לב ועוד.

תעשיות המזון התעשייתי והמהונדס ותעשיית המזון שמקורו בבעלי חיים גורמות להתפתחותן של מחלות וכך הן מספקות לקוחות קבועים לחברות התרופות. ממשלות ברחבי העולם משתפות פעולה ומאפשרות לחברות הללו להשתלט.

היום שבו הרפואה והתזונה שלנו הועברו לידיים פרטיות של מעצמות בורסאיות שמגמתן היא לדאוג לרווחים של בעלי המניות, הוא היום שבו גורל האדם, גורלם של בעלי החיים ושל הטבע נמסרו לידי בעלי הממון, להשתמש ולנצל לשם יצירת עוד ועוד ממון.

הפרלמנטרים שאנחנו לכאורה "בוחרים" משמשים כשליחים נאמנים של בעלי ההון שמשקיעים בתעמולת הבחירות שלהם הון רב, על מנת להושיבם בפרלמנטים בתפקיד המריונטות שידאגו לאינטרסים שלהם ולא של הציבור.

תחזית שנערכה ב-2011, על ידי IMS (המכון לבריאות ואינפורמטיקה) קובעת כי בשנת 2015, התרופות נגד סוכרת יתפסו את המקום השני בשוק התרופות, עם צפי לרווחים של בין 43 מליארד דולר ל-48 מיליארד דולר בשנה!

עם צפי כזה מבטיח אין ספק שחברות התרופות יעשו את כל מה שביכולתן כדי שהקנאביס לא יכנס לשוק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר