2.6.2014

קנאביס לגמילה מאלכוהול, טבק, תרופות מרשם וסמים קשים

בשנת 2009 התפרסם באתר  "Psich Central", מאמר על מחקר מהפכני אשר קבע שניתן לטפל באמצעות מריחואנה באנשים שעושים שימוש לרעה באלכוהול ובחומרים אחרים. המחקר התפרסם באתר - BioMed והוא כלל 350 נבדקים. המחקר מצא ש 40% צרכו קנאביס כדי לשלוט בכמיהה לאלכוהול, 66% צרכו קנאביס כדי לשלוט בהתמכרות לתרופות מרשם ו-26% צרכו קנאביס כדי לשלוט בהתמכרות לסמים קשים.


קנאביס לגמילה מאלכוהול


את המחקר ערכה אמנדה ריימן, בהשתתפות קבוצת מטופלים של UC ברקלי, בית מרקחת לקנביס רפואי.

"החלפת האלכוהול בקנביס תוארה כטיפול מהפכני", כך אמנדה, "הישג זה עשוי להיות שימושי כדי לטפל בצריכת האלכוהול המופרזת הנהוגה באיים הבריטיים. אם צריכת המריחואנה תהפוך למקובלת מבחינה חברתית ותהיה זמינה, אנשים עשויים להחליף את האלכוהול במריחואנה, הבטוחה יותר גם מבחינת תופעות הלוואי השליליות".

65%  מהנבדקים אשר דיווחו על שימוש במריחואנה כתחליף לאלכוהול ולתרופות מרשם הסבירו, כי למריחואנה יש פחות תופעות לוואי שליליות מאשר לתרופות, לאלכוהול ולסמים לא חוקיים אחרים, 34% הסבירו שהיא לא ממכרת ו-57.4%  הסבירו שהמריחואנה מאפשרת שליטה טובה יותר בסימפטומים.

ריימן מאמינה שהתגלית הזאת מעלה שתי נקדות חשובות.

"ראשית, הריבונות של האדם על גופו, זכותו של אדם להחליט איזה טיפול או איזה חומר יעילים ביותר עבורו והכי פחות מזיקים לו. שנית, ההכרה שקיימת אפשרות, שעשויה להיות אלטרנטיבה להתנזרות, עבור אלה שאינם יכולים או אינם רוצים להפסיק לחלוטין את הצריכה של חומרים פסיכואקטיביים".

אם כבר מדברים על הלגליזציה של המריחואנה, ריימן הוסיפה, "המצוקה הכלכלית בתקופת השפל הגדול סייעה להביא לסיומו של האיסור על האלכוהול. כעת, כשאנו מתמודדים שוב עם משברים כלכליים, ארה"ב תולה תקוות במריחואנה כמחוללת הכנסות פוטנציאלית".

"יש עלייה בתמיכה הציבורית בלגליזציה ובהיתר הצריכה של המריחואנה לפנאי, ועוד יותר בתמיכה במריחואנה לצרכים רפואיים. התקווה היא שהתמיכה הזאת תתורגם להשקעה מוגברת במחקרים ולהסרת המכשולים מפני הוצאה לפועל של מחקרים כאלה בשל הסיווג החמור של המריחואנה בחוק".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר