1.6.2014

רופא: "אני מרגיש נינוח כאשר אני רושם לפציינטים שלי מריחואנה..."

ד"ר הרט מאונטריו קנדה, מבסס את תמיכתו במריחואנה הרפואית, על העובדות הבאות:

  1. עדויות של חולים שהמריחואנה עוזרת להם.
  2. העובדה שתרופות אופיאטיות הורגות יותר בני אדם בשנה ממכלול הסמים הבלתי חוקיים.
  3. העובדה שבניגוד לתרופות מרשם - עם מריחואנה, אין סכנה של נטילת מנת יתר. 
  4. מריחואנה מעולם לא גרמה למוות.







עם התחממות הויכוח סביב המריחואנה הרפואית, יש האומרים שהמריחואנה בטוחה מרוב תרופות המרשם. ד"ר מייקל הרט מלונדון, אונטריו, הוא אחד מהרופאים הבודדים בקנדה שבחר להשמיע את קולו לטובת המריחואנה הרפואית.

חוק חדש שנכנס לתוקפו באפריל, מאפשר לרופאים בקנדה, לרשום מריחואנה רפואית לחולים, אשר על פי שיקול דעתם, מצבם הרפואי עשוי להשתפר בעזרתה. בדומה לד"ר הרט, מספר רופאים כבר החלו מתמחים בשיטה הטיפולית החדשה.

יחד עם זאת ארגוני רופאים דוחים את החוק החדש בתמיכת קולג'ים מקומיים אשר מציעים הנחיות משלהם ביחס למריחואנה.

בדומה, אירגון הרופאים הקנדי, ובית הספר המלכותי לרפואה ולניתוחים, מזהירים את הרופאים פני מתן מרשמים למריחואנה רפואית. ד"ר הרט מאמין, שהתגובה של הגופים האלה אינה מייצגת את הרגשתם של רוב הרופאים. "אני לא חושב שהרבה רופאים הם באמת נגד המריחואנה הרפואית, הם פשוט לא יודעים איך לרשום אותה", הוא מסביר.

"החסר במחקרים רשמיים הוא מה שמדאיג את מרבית הרופאים", אומר ד"ר לואיס הוגו פרנצ'סקוטי נשיא ה-CMA.

"אם יהיו ממצאים, אני לא חושב שלמקצוע הרפואה תהיה בעיה לעמוד מאחורי הדבר, הרופאים אינם נלהבים לתת מרשמים בעיניים מכוסות", הוסיף הד"ר.

יש צורך בממצאים של ניסויים על בני אדם בטרם מאשרים סם כתרופה. על כל פנים שום חברה עדיין לא נתנה את חסותה לחקר המריחואנה הרפואית.

הבעיה העיקרית שעומדת בפני החברות, היא שהמריחואנה היא צמח שמקורו בטבע והם אינם יכולים לרשום עליו פטנט, לכן לא כדאי להם להשקיע במחקר שאינו רווחי מבחינתן.

למרות שאין מספיק מחקרים רפואיים על המריחואנה, ד"ר הרט מאמין שיש מספיק סיבות טובות כדי לרשום מריחואנה לחולים. "משככי כאבים למשל, הוכיחו את עצמם כגורמים למוות".

"תרופות מרשם אופיאטיות, הורגות הרבה יותר בני אדם בשנה, ממכלול הסמים הבלתי חוקיים, מריחואנה מעולם לא הרגה אף אחד", אומר ד"ר הרט.

בניגוד לתרופות האופיאטיות, עם צריכת המריחואנה, אין סכנה למנת יתר.

"אני מרגיש נינוח כאשר אני רושם לפציינטים שלי מריחואנה, מכיוון שאני יודע שהיא בטוחה יותר מכל תרופה אחרת".

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר