26.3.2014

קונספירציית המזון - האו"ם: "7 חברות, מעכבות את הביטחון התזונתי הגלובלי"

כל כך קל להוליך שולל את הציבור. תשדיר השירות שמראה את הנכד מטייל עם הסבתא ברחבי שדות חלקאיים במזרח הרחוק ומראה לה בגאווה לאומית גדולה כיצד ישראל תורמת למיגור הרעב בעולם... לא ממש מדויק...
החקלאות הגנטית, מעמיקה את בעיות הרעב והעוני, היא מרעילה את האדם, את בעלי החיים ואת האדמה, מפרה את האיזון בטבע ומזיקה לאיכות הסביבה. כדור הארץ ותושביו חולים ורעבים בגלל החקלאות הגנטית.

התחממות גלובלית, חוסר יציבות בעונות השנה, בצורת אל מול הצפות קשות, רעידות אדמה, טסונמים קטלניים, כל אלה ועוד מיני תופעות אנומליות, פוקדים את כדור הארץ שוב ושוב בעשורים האחרונים - אלה הם סימפטומים לחוליו של כדור הארץ; מגפות הסרטן, מגפת הסכרת, מגפת הפרעות הקשב והריכוז, מגפת מחלות מערכת הנשימה והריאות, המחלות במערכת העיכול, בעיית השומנים בדם ומחלות הלב כל אלה סימפטומים לחוליים של תושבי כדור הארץ.

לא רק בישראל -  הביטחון התזונתי הגלובלי נמצא בידי הון שלטון שמעדיף לשלשל את הכספים לכסיו, מאשר להשקיע באיכות הסביבה, בבטחון התזונתי או בבריאות של תושבי הכדור.


האחראים לחולי ולרעב של כדור הארץ ותושביו הם בעלי ממון חסרי מצפון, שכל מה שהם סופרים זה כסף, כאלה שבשבילם הכסף הוא האמצעי והמטרה שמקדשת את כל האמצעים: הם מוליכים שולל, הם מפיצים שקרים והם מציגים את עצמם כמושיעי האנושות מפני מצוקת הרעב והחולי, בעוד שבפועל, הם מחריבים את הארץ ומרעילים את יושביה. השותפים של אותם בעלי ממון נטולי מצפון, הם "שליחי ציבור" אופורטוניסטים, שבמקום למלא בנאמנות את שליחותם לדאוג לרווחת הציבור, הם משתפים פעולה עם הלוביסטים של בעלי ההון, מתפתים ומתמכרים לשוחד ולטובות ההנאה שהם מציעים ומפקירים את הקיום הגלובלי של כולנו, בידי העלוקות שמוצצות את דמנו.

ההתערבות הפולשנית של האדם בטבע, מתחילה לתת את אותותיה, הטבע מזהיר אותנו באמצעות סימנים מאוד ברורים, כדאי שנקשיב למסרים הרועמים שהטבע שולח לנו לפני שיהיה מאוחר מדי. 


U.N.: These 7 Companies Impede Global Food Security


ברחבי העולם יש מיליארדי אנשים רעבים. הסיבה העיקרית למצוקת הרעב היא, שקצב גידול האוכלוסייה, מהיר הרבה יותר מאשר מקצב גידול אספקת המזון. אנשים רבים היו מתים ללא תרומת עודפי המזון של המדינות העשירות, במיוחד לאפריקה שמדרום לסהרה.

הסיפור הזה לא זר לנו - נכון?

ובכן, על פי הדו"ח של וועידת האו"ם לסחר ופיתוח, מסתבר שחלק גדול מהסיפור הזה הוא עוד קונספירציה, עוד הטעייה ציבורית חמורה שהמניע שלה הוא ממון. על פי הדוח, יש בשוק מספר חברות, אשר ממניעים כלכליים גרידא, הן עומדות בדרך ומעכבות את התוכניות להשגת ביטחון תזונתי גלובלי.

הסיבות האמיתיות לרעב

בואו נחקור את הטענה האומרת שאין בעולם מספיק מזון לכולם. 

ב-2002, ארגון המזון והחקלאות של האו"ם העריך כי המזון המיוצר בעולם הוא יותר ממספיק כדי לענות על הצרכים הגלובליים. הם האמינו שחלוקת הקרקע החקלאית הזמינה באופן שווה, יכולה להציע לאוכלוסייה הגלובלית כ-2,720 קלוריות לנפש ליום. אנשים אינם רעבים, כי המזון בעולם הולך ואוזל!

אנשים רבים, במיוחד תושבי העיר השבעים והאדישים, מניחים כי הרעב נפוץ יותר בשכונות העוני בערים הגדולות באסיה ובאפריקה. אמנם הרעב הוא בהחלט לא זר באזורים אלה, אבל בפועל, כ- 70% מהאנשים שסובלים מתת תזונה, כמיליארד בעולם, חיים דווקא באזורים כפריים.

אז איך זה שהחקלאים הסיניים, ההודיים, ואלה שמדרום לסהרה, הפכו לכל כך עניים? על פי הדו"ח של האו"ם, חקלאים אלה זכו לעידוד של ממשלותיהם במשך שנים, רבים עבדו בתנאים בלתי נסבלים בגידול יבולים לצורכי יצוא במזומן, על מנת לקיים את בני משפחותיהם. ככל שחלף הזמן, השווקים בעולם הוצפו בעודפי גידולים,ומי שנפגע הם החקלאים האלה אשר מקבלים היום פרוטות על התבואה שלהם, דבר שמונע מהם את האפשרות, לספק על תזונה מאוזנת לבני משפחותיהם. לעומת זאת, חקלאי המדינות העשירות, אלה שבדרך כלל מספקים את עודפי התוצרת, תובעים ומקבלים מהממשלות שלהם פיצוי על עודפי הייצור  (בסדר גודל של עד 60 % מהכנסתם).

למעשה, היות שהמדינות העשירות בעולם משליכות את עודפי ההיצע שלהן למדינות עניות יותר, האליטות העירוניות מקבלות גישה למזון זול יותר, ואילו האוכלוסייה הכפרית המסיבית, נדחקת עוד יותר עמוק אל תוך העוני.

התכנית המוצעת: חקלאות אורגנית בת קיימא

למרות שורה ארוכה של פתרונות אפשריים אשר הונחו על השולחן, פתרון אחד עלה שוב ושוב בדוחות של האו"ם: חקלאות אורגנית בת קיימא. אימוץ השיטה, לא רק תספק לחקלאים הכפריים העניים בעולם השלישי גישה לתזונה מאוזנת יותר, אלא שכאשר חקלאות אורגנית בת קיימא תיושם במדינות המתועשות, היא תסייע בצמצום השפעת נזקי הסביבה על האקלים הגלובלי.

לדברי חוקרים שוויצריים מהמכון לחקר החקלאות האורגנית, יש לחקלאות האורגנית חמישה יתרונות עיקריים:
  1. החקלאות האורגנית ניחנת בכושר הסתגלות לתנאים סביבתיים מגוונים.  
  2. היא מגבירה את אצירת המים בקרקע, מה שהופך אותה לפחות רגישה ללחצים של המים;
  3. היא מגבירה את המגוון הביולוגי, ובכך מפחיתה את הנזקים, בין היתר, את נזקי המזיקים ואת נזקי העשבים השוטים;
  4. נזקים מאירועי מזג אוויר קיצוניים מצטמצמים באופן משמעותי;
  5. הסיכון לאובדן מוחלט של היבול מתבטל כמעט, היות והשאיפה האינסטינקטיבית של הטבע לאיזון מסייע להבטיח כל שנה את הישרדותו של חלק מהיבול לפחות.

כמוכן, אימוץ של שיטת החקלאות האורגנית במדינות מפותחות, תאפשר לייצר על פי הצורך, מגוון נרחב יותר של גידולים. השיטה אמנם תגרום לעלייה במחירי המזון, אך יש לזכור שגם הערך התזונתי של המזון צפוי לעלות באופן משמעותי, ולסייע בכך במיגור מגפת ההשמנה, אשר נגרמת בחלקה מצריכת מוצרי לוואי של תירס וסויה זולים.

מי עומד בדרך? 

כעת נשוב אל החברות אשר זוהו בדוחות של האו"ם כעומדות בדרך להשגת ביטחון תזונתי גלובלי:

  • מונסנטו (MONSANTO סימול: MON)
  • בסף (BASF),
  • באייר (BAYER),
  • קרגיל, (CARGILL)
  • דופונט (DUPONT סימול: DD), (אחד ממובילי הקונספירציה נגד הקנאביס, יצרן גז החממות).
  • סינג'נטה (SYNGENTA סימול: SYT),
  • דאוו כימיקלים (סימול: DOW).
כמות העבירות המופיעות בדוח הוא עצום, למשל:
ב-1990 מונסנטו וחברות הבת שלה, שידלו את חברי בית המחוקקים האינדונזי לתמוך בחקלאות הגנטית (GE). ב-2005, החברה נקנסה על ידי משרד המשפטים האמריקאי בסך של 1.5 מיליון דולר, בגין מעשה שחיתות בחו"ל ועל מתן שוחד לפקיד בכיר במשרד לאיכות הסביבה האינדונזי.

החברות הנ"ל, למעשה מנהלות את רוב התעשייה החקלאית ברחבי העולם.


Source: United Nations Conference on Trade and Development 


למרות שחלק מהשמות הללו עשוים להיות קשים לקריאה, אלה הן חברות הכימיקלים המובילות בעולם. בראש הרשימה על פי הסדר הבא נמצאות: מונסנטו, דופונט, סינג'נטה, באייר, דאוו, ובסף. אין ספק שלחברות האלה יש מוטיבציה כלכלית עצומה לשמור על הסטטוס קוו.





הבעיה היא שהסטטוס קוו הוא זה שאחראי במידה רבה, להתדרדרות הסביבתית ועל מצוקת הרעב. לחברות אלה יש משאבים עצומים שעומדים לרשותן כדי להשפיע על דעת הקהל ועל המדיניות והן תמשכנה לשלם ללוביסטים ולעשות הכל על מנת שאלה ישמרו על האינטרס שלהם. את מחיר החמדנות משלמים הן חקלאים כפריים עניים ברחבי העולם וכמובן כל יתר תושבי הגלובוס, אשר נידונו בעל כורחם לצרוך מזון מהונדס גנטית שמזיק לבריאות ולסביבה. בשורה התחתונה: כל זמן שהדבר תלוי בהן, אף אחד מהחברות הללו לא מתכוונת לאפשר לנו ליהנות משגשוגה של חקלאות אורגנית בת קיימא.

האם יש אור בקצה המנהרה? 

אין תשובות קלות כאשר מנסים ליישם פתרון לבעיית הרעב ולאוכלוסייה עולמית בריאה יותר. עם זאת, דבר אחד בטוח: המזון והבריאות שלנו ימשיכו לשמש כלי משחק בתיקי המשקיעים בעשרות השנים הבאות.

הארות:
  • משבר המזון של 2008 היה זרז חשוב שהביא אל התודעה הציבורית את הצורך בשינוי מהותי ואת הצורך להעמיד לחקירה את את מדיניות הסחר ואת הסיבות לעיכוב ביישום התכנית לחקלאות אורגנית בעשורים האחרונים.
  • שינוי מהותי בחקלאות, עשוי להפוך לאחד האתגרים הגדולים ביותר, למען הביטחון התזונתי הגלובלי, במאה -21.
  • העולם זקוק לשינוי פרדיגמתי בענף החקלאות: " מהפכה ירוקה" "להעצמה אקולוגית".
  • השינוי הנדרש הוא הרבה יותר מעמיק מרגולציה פשוטה של המערכת החקלאית התעשייתית הקיימת.
  • הפרק בנושא האלמנטים וההישגים העיקריים המתבקשים מהשינוי בענף החקלאות, הורחב על ידי מחברי הדוח, והוא כולל את ההמלצות הבאות:
הגדלת תכולת הפחם באדמה; יצירת אינטגרציה טובה יותר בין היבול החקלאי לבין תעשיית בעלי החיים; לשלב בין ייעור לצמחייה פראית. לדאוג להפחתת השפעות הנזק הישיר או העקיף (שנגרם דרך שרשרת המזון) של גזי החממה האורגניים. לדאוג להפחתת השפעות הנזק הישיר או העקיף (שנגרם כתוצאה משימוש בקרקע מושרית) של גזי החממה באמצעות כבול, ייעור וכרי דשא. אופטימיזציה של השימוש בדשן אורגני ולא אורגני, באמצעות מיחזור תוצרים של פסולת חקלאית. הפחתת כמויות פסולת בכל שרשרת המזון באמצעות שיטת המיחזור. שינוי מהותי בדפוסי והרגלי התזונה במגמה לעגן צריכת מזון בריאה שתהליך הייצור שלו ידידותי לסביבה; ביצוע רפורמה מקיפה במדיניות הסחר הבינלאומי, במזון ובתוצרת חקלאית.

אז מי הם מונסנטו ומאיפה צצו?
שמן זרעי הקנאביס הוא שמן החיים. זרעי קנאביס - התזונה המושלמת ביותר לאדם (2)
זרעי קנאביס: המקור לתזונה המושלמת ביותר בעולם (1)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר