15.3.2014

'גישה חכמה למריחואנה' - הספין של הקונספירציה נגד הקנאביס 2014

המאבק על הלגליזציה של הקנאביס היא מלחמת החושך באור. במלחמה כמו במלחמה, כל האמצעים כשרים במיוחד כשבעל הדעה הוא בעל המאה וגם המפעיל של החבובות הפרלמנטריות. להלן דוגמה לארגון אשר כל פעולותיו מוקדשות לזריית חול בעיני הציבור, הפצת שקרים ועיוות המציאות, הכל למען מטרה אחת: לעצור את תהליך הלגליזציה בכל מחיר.

"קלינטון הרלד", מאת: איימי קנט

קלינטון, ארה"ב - השימוש במריחואנה רפואית הוא כעת חוקי ב-20 מדינות ובמחוז קולומביה, וככל שיותר אנשים ממשיכים לדחוף את הנושא לכיוון חקיקה, כך ארגונים מקומיים מתארגנים להשיב מלחמה. 

לא רק אותן 20 מדינות ומחוז קולומביה מתירים את השימוש במריחואנה רפואית באופן חוקי, אלא שכעת בקולורדו ובוושינגטון מאפשרים את השימוש לפנאי של אותו החומר שפעם היה לא חוקי.

למרות הפסיקה ביום רביעי האחרון, של הדירקטוריון לרוקחות באיווה, אשר דחה את הצעה לסווג מחדש את המריחואנה, הקבוצה המקומית ליצירת מודעות לשימוש לרעה בחומרים מסוכנים "קואליצית שער ההשפעה", עדיין בעיצומן של ההכנות לקראת המאבקים שאתם יהיה עליה להתמודד, במידה והמדינה תאשר את חוקי הלגליזציה של המריחואנה הרפואית.

"זה משהו שאנחנו עובדים עליו זמן מה - משהו שאנחנו לא חושבים שהוא הולך להיעלם, ולכן אנחנו צריכים לשמור את האצבע על ההדק" כך מנכלי"ת 'קואליצית שער ההשפעה', קריסטין הויסנגה. "אנחנו באמת רק מנסים להשיג גישה כנה לשימוש במריחואנה". 

'קואליצית שער ההשפעה' ההחלה כעת לדון בדרכים שבהן היא תוכל לנטרל את שיח התמיכה הציבורי בגליזציה של המריחואנה, על ידי אימוץ שיטה המכונה: 'גישה חכמה למריחואנה'.

הויסנגה מאמינה, שכך הקבוצה תוכל לשבור את המיתוסים סביב השימוש במריחואנה. 

מחקר מגלה כי, השימוש של בני נוער במריחואנה, אינו מראה השפעה על תאי המוח - בניגוד לאלכוהול.

לדוגמה, על פי מחקר שאספה הקבוצה, אחד מכל שישה בני נוער מתמכר למריחואנה, הנתונים הסטטיסטיים מראים על ירידה ב-IQ בכ-8 אחוזים אצל מעשני המריחואנה, "חל גידול במספר הנהגים שנוהגים תחת השפעת הסם ובמעצרים במדינות אלה".

מחקר: נכון להיום, אין שום ראיות מדעיות חותכות המוכיחות באופן חד משמעי שהקנאביס גורם לתאונות דרכים

"מאנחנו מנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיות הללו", אמרה הויסנגה. 

ההסכמה שמריחואנה הנה בעלת יתרונות רפואיים, אמרה הויסנגה, לא צריכה להיות מנוצלת על ידי משתמשי הפנאי כדי להשיג  היי. 

על פי סקר שהיא עשתה, המדענים עובדים על פיתוח אמצעים מסוכנים פחות, לדבריה, עבור החולים על מנת שיוכלו לצרוך מריחואנה באופן כזה שהם עדיין יוכלו ליהנות מהכימיקלים הפעילים, שלכאורה עוזרים למצבים ומחלות ספציפיים. 

קנאביס רפואי "ואפקט הפמלייה" - מאת ד"ר גופטה

אם תמצא דרך לבודד מאפיינים אלו, ולהסיר מהם את הטבע הפסיכדלי והממכר של המריחואנה, הויסנגה בטוחה שהיא והקואליציה יוכלו לתמוך בתרופות אלה.

"אנחנו לא מנסים לעשות דמוניזציה או להפליל את התכונות הרפואיות אבל אין צורך לעשן או לאכול את הכימיקלים המסייעים", אמרה הויסנגה. "מדענים וה-FDA מכירים בחלק מהמאפיינים המיטיבים, הקואליציה תתמוך בכך." 

בנוסף לוויכוח על ההשפעות המזיקות של השימוש במריחואנה, הקואליציה מתמודדת גם מול תומכים שמציינים שהממשלה תהנה לא רק מהמיסוי, אלא גם מהירידה במספר האנשים שנכלאים בגלל פשעים הקשורים במריחואנה.

כדי להילחם בתומכים הללו, יש להויסנגה מגוון רחב של עובדות ונתונים, אותם היא מתכננת להציג לראווה כדי להראות כי נתונים אלה אינם מוצקים כפי שחושבים. 

"בקולורדו למשל, על כל דולר רווח, יש 10 דולר הפסד על הוצאות משפט, בריאות, הוצאות סוציאליות והוצאות שוטפות", אמרה הויסנגה. "רק 4 אחוז מהאסירים שבכלא הם אסירים ללא הרשעות קודמות שהורשעו בהאשמות הקשורות למריחואנה. זה לא באמת טיעון טוב."

ככל שהגישה החיובית לשימוש במריחואנה, בין אם רפואי או פנאי, ממשיכה להתפשט, המאבקים של הקואליציה נעשים יותר ויותר קשים. 

אבל הויסנגה מרגישה בטוחה כי 'הגישה החכמה' של הקואליציה למריחואנה היא הגנה חזקה נגד המספר ההולך וגדל של תומכי המריחואנה. 

"אני חושבת שהגישה הכנה (?!) למריחואנה והדיון בעובדות (?!), היא באמת השיטה הטובה ביותר עבורנו, לנטרל את הטיעונים האחרים", אמרה הויסנגה.




 

'גישה חכמה למריחואנה' - זהו הספין התקשורתי של הקונספירציה נגד הקנאביס נוסח 2014


"קואליצית שער ההשפעה" הוא ארגון אחד מתוך רבים, אשר נוסדו מן הסתם על ידי בעלי אינטרס, שהלגליזציה של הקנאביס מסכנת את הונם, כמו למשל: חברות תרופות, חברות לכימיקלים וכמובן בעלי המניות בחברות אלה; מטרתם היא כמובן להמשיך את המלחמה בלגליזציה המתפשטת בעולם כמו שריפה בשדה קוצים, והם עושים זאת בשיטה הישנה והטובה, אשר הוכיחה את עצמה, במשך 75 שנה: הונאה ציבורית. הספין התקשורתי הפעם הוא: 'גישה חכמה למריחואנה',  התעמולה כוללת הפצה של מידע ונתונים כוזבים, דיסאינפורמציה, וזריעת פחד ואנטגוניזם בקרב הציבור.


"לנטרל את שיח התמיכה", "לנטרל את הטיעונים האחרים"

הגב' הוסינגה (במאמר לעיל), מנהלת ארגון לניטרול האמת ולהפצה בוטה של שקרים בנוגע לקנאביס. לדבריה, הארגון שלה יהיה מאוד שמח לתמוך בחומרים סינתטיים המיוצרים מנגזרי המריחואנה במעבדות היוקרתיות של חברות התרופות, אך בשום אופן לא בצמח הנקי והטבעי, אף על פי שהוכח כי תרופות אלה שנמצאות בשוק, אינן יעילות כמו הקנאביס בשלמותו, גם המומחים (פרופ' משולם וד"ר גופטה) קובעים כי האפקט הטיפולי של צמח הקנאביס, הרבה יותר משמעותי ויעיל כשמשתמשים בו כמכלול, מאשר כשמשתמשים ברכיבים מבודדים שלו.

טבלת המעצרים על עבירות סמים של ה-FBI,
על פי הטבלה ניתן לראות שיש התמקדות מיוחדת של הרשויות במשתמשי המריחואנה.

מה שהגב' הויסינגה מכנה: "הטיעונים האחרים", אינם "טיעונים" אלא עובדות המבוססות על מחקרים ועל ראיות בשטח של חולים שהחלימו באמצעות קנאביס, חולים שהתגברו על סימפטומים, סינדרומים ושלל בעיות רפואיות אחרות באמצעות קנאביס, ואפילו של מכורים לסמים קשים, לתרופות מרשם או לאלכוהול שהצליחו להיגמל מרעלים אלה באמצעות הקנאביס. 

מכאן נובעת המסקנה העונה על השאלה: את מי באמת צריך לנטרל?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר