8.2.2014

הנשיא אובמה חתם על הצעת תיקון לחוק "משק חקלאי" המתירה את חקר הקנאבוס התעשייתי

בזמן שאצלנו המלחמה על השלל (שוק הקנאביס הרפואי) צוברת תאוצה, ובמשרד הבריאות מנסים להחליט איזה מושחת ייהנה מפרות העבודה של המגדלים, ואיך למנוע מחולים לקבל קנאביס רפואי, בארה"ב כבר התחילו לעשות את הצעד הבא: גידול וחקר הקנאבוס התעשייתי. חבל שבישראל אין הנהגה עם חזון אמיתי. דווקא ישראל שהיא מדינה בעלת ידע בתחום החקלאות הייתה יכולה להפוך למעצמה חקלאית לייצור קנאבוס תעשייתי ולמעצמה תעשייתית במגוון תחומי הייצור האפשריים כמו: נייר, תחליף לפלסטיק ידידותי לסביבה, מזון, שמנים, מוצרי טואלטיקה ועוד. חייבים לנצל את חומר הגלם הידידותי הזה כדי לייצר הון כלכלי ומקורות פרנסה חדשים לאזרחי המדינה. למרבה הצער, האזרחים אינם עומדים בראש סדר העדיפויות של ההנהגה בישראל.



הנשיא אובמה חתם אתמול (07/02/14) על הצעת חוק "משק חקלאי" הכוללת תיקון המבקש להכשיר את ייצור הקנאבוס התעשייתי למטרות מחקר. את ההצעה לתיקון הציגו במקור  ג'ארד פוליס (דמוקרט מקולורדו), תומאס מאסי (רפובליקן מקנטאקי) וארל בלומנאואר (דמוקרט מאורגון). התיקון מציע לאפשר ליחידות חקלאיות של המדינה, למכללות ולאוניברסיטאות לגדל קנאבוס, מזנים שהוגדרו לא תרופתיים, למטרות מחקר אקדמיות או חקלאיות, החוק יחול רק על מדינות שבן גידול הקנאבוס התעשייתי כבר הותר פי חוק. בישיבת הועדה שדנה בתיקון לחוק "משק חלקאי", הסנטור מיץ' מקונל (רפובליקן מקנטאקי) השקיע רבות והצליח לשמר ולחזק את התמיכה בתיקון החוק לחקר הקנאבוס.

עד כה, מתחילת 2014,  הוצגו בפני הקונגרס ה-113 של ארה"ב, שתי הצעות חוק עצמאיות הקשורות בייצור קנאבוס תעשייתי. הצעת חוק HR 525, הונחה על שולחן הקונגרב ב -6 בפברואר 2013, הצעת החוק מבקשת להתיר בחוק את הגידול החקלאי של הקנאבוס. ב-14 בפברואר 2013 הוצגה בפני הסנאט הצעת חוק נלווית, S 359, המבקשת להסיר את הקנבוס התעשייתי, מרשימת החומרים המפוקחים, להפסיק לתייג אותו כ"מריחואנה" ולהטיל על המדינה את הסמכות הבלעדית להסדרת חוקי הגידול והעיבוד של הקנאבוס התעשייתי.


לאחר שנים של מדיניות "טיוח", הנשיא אובמה סוף סוף חתם על הצעת חוק חדשה למשקים חקלאיים. החוק מרחיב את ביטוחי היבול ומעניק הטבות נוספות לחקלאים, ולדברי אובמה, הוא צפוי להפחית את הגירעון ב- 23 מליארד דולרים בהלך 10 השנים הבאות.

מוצרים עשויים מקנאבוס
"עם תעשיית קנאבוס הנאמדת בלמעלה מ- 500,000,000 דולר במכירות קמעונאיות שנתיות שילכו ויגדלו, יש משמעות גדולה לשינוי בחוק הפדרלי המאפשר למכללות ואוניברסיטאות לגדל קנאבוס לצרכי מחקר, סוף סוף נוכל לשאוב את הידע שלמרבה הצער נבצר מהאנושות במהלך חמישים השנים האחרונות ", כך אריק סטיסטרה יו"ר מפלגת "הצביעו קנאבוס". "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית שקנאבוס תעשייתי הוגדר כחוקי על ידי הממשל הפדרלי והופרד מזנים אחרים של הקנאביס. שוק הקנאבוס התעשייתי מאוד מבטיח, ופותח פתח למגוון הזדמנויות בתחום תעשיית הטקסטיל, תעשיית הנייר, תעשיית המזון, תעשיית חומרי הגלם לבניין, תעשיית המכוניות והדלק. זוהי ברכה לחקלאים בארה"ב, וגם לתעשייה האמריקאית".

במהלך השנה הנוכחית, הצעת חוק הקנאבוס התעשייתי הוצגה להצבעה או אושרה בשלוש עשר מדינות: אריזונה, הוואי, אינדיאנה, מיסיסיפי, נברסקה, ניו ג'רזי (2013), ניו יורק, אוקלהומה, דרום קרוליינה, טנסי, וושינגטון (2013), וירג'יניה המערבית וויסקונסין.

נכון להיום, שלושים ושתיים מדינות בעד אישור חוקי הקנאבוס ועשרים כבר אישרו את החוקים. עשר מדינות: (קליפורניה, קולורדו , קנטקי , מיין, מונטנה , צפון דקוטה , אורגון , ורמונט, וושינגטון ומערב וירג'יניה) העבירו חוקים להתרת גידול וייצור של קנבוס תעשייתי ולהסרת המכשולים האוסרים את הייצור. על פי סעיף 7606 , שבחוק המשק החקלאי מדינות אלה יוכלו לנצל באופן מיידי את המומנטום ולהשיג יתרון בתחום המחקר ויצירת תכניות פיילוט. שלוש מדינות (הוואי, קנטאקי ומרילנד) העבירו חוקים שמתירים להפיק רווחים מעמלות ולהשקיע במחקר. תשע מדינות ( קליפורניה, קולורדו, אילינוי , מונטנה , ניו המפשייר , ניו מקסיקו , צפון דקוטה , ורמונטווירג'יניה ) הגיעו להחלטה עקרונית לתמוך. ולבסוף, שמונה המדינות (ארקנסו , אילינוי , מיין, מינסוטה , ניו מקסיקו , צפון קרוליינה , צפון דקוטהורמונט) העבירו חוקים המתירים את המחקר. אף על פי כן, למרות שעל פי חוקי המדינה מותר לגדל קנאבוס, החקלאים במדינות אלה מסתכנים בפשיטות של סוכנים פדרליים, במעצרים, ובהחרמה של היבול והנכסים, זאת בשל כישלון המדיניות הפדרלית בהבחנה בין זני הקנאביס התעשייתי לבין זני הקנאביס הרפואי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר