27.2.2014

ממשלת ג'מייקה מבטיחה דה קרימינליזציה עוד השנה

מקורות רשמיים בממשלת ג'מייקה הודיעו שהם מתכננים עוד השנה, ליישם את חוק הדה קרימינליזציה של משתמשי הקנאביס לצריכה עצמית, תוך שהם מקדמים גם את נושא הלגליזציה למטרות רפואיות.

פיליפ פולוול שר המדע, הטכנולוגיה, האנרגיה, הכרייה ונציג הממשלה בבית הנבחרים של ג'מייקה, יצא בהצהרה שהדה קרימינליזציה בג'מייקה "תתרחש עוד השנה, האי לא יכול להרשות לעצמו להישאר מאחור, ביחס למדינות אחרות בנושא הזה", הוא אמר.

פולוול חזר והדגיש כי תהליך הרגולציה של השימוש בקנאביס, המלווה על ידי קבוצות עבודה אשר חוקרות את הקנאביס מן ההיבט המסחרי והרפואי (CCMRT), תניב תועלת כלכלית, חברתית ותרבותית.

פולוול הבהיר כי דה קרימינליזציה היא לא לגליזציה, אלא שהצריכה בכמויות קטנות לא תיחשב עוד לפשע הכרוך במאסר, "אם כי הדבר עשוי להיות כרוך בקנס מנהלי בדומה למקומות אחרים בעולם שבהם כבר נחקקו חוקים לטובת הדה קרימינליזציה של הקנאביס: האיים הקריביים כולל פוארטו ריקו, סנטה לוסיה סנט וינסנט והאיים הגרנדינים", כך פלוול.

לדברי נציגי הממשלות של האיים האלה, הדה קרימינליזציה תסייע בקיצוץ משמעותי בהוצאות המשטרתיות, ובהוצאות של המדינה על בתי המשפט ועל בתי הסוהר, ואילו הסדרת הסחר (לגליזציה) תניב בנוסף גם הכנסות ממיסים.

לאחר שבשבועות האחרונים, נוספה תמיכה משמעותית להצעות החוק הרלוונטיות, פוארטו ריקו נמצאת כעת על סף הדה קרימינליזציה של הקנאביס בכמויות קטנות לשימוש אישי ובדרך ללגליזציה למטרות רפואיות.

מיגל פריירה, האיש שקידם את הצעת חוק הדה קרימינליזציה של השימוש האישי בקנאביס בפוארטו ריקו, מקווה כי בחודש הבא, בית הנבחרים יאשר חוק הקובע, כי החזקת קנאביס עד 14 גרם, לא מהווה עבירה פלילית.

ראש הממשלה של סנט וינסנט והגרנדינים, ראלף גונסלווס, הציע למקבילו מטרינידד וטובגו, כמלה פרסד-ביססאר, המשמש כנשיא קהילת האיים הקריביים (CARICOM), שיזום דיון על הצורך בדה קרימינליזציה או לגליזציה של הסחר והצריכה של הקנאביס למטרות רפואיות ואורבניות.

CARICOM כוללת את אנטיגואה וברבודה, איי הבהאמס, ברבדוס, בליז, דומיניקה, גרנדה, גיאנה, האיטי, ג'מייקה, מונטסראט, סנט קיטס ונוויס, סנטה לוסיה, סנט וינסנט והגרנדינים, סורינאם, וטרינידד וטובגו.

מדינות וושינגטון וקולורדו התירו לאחרונה את השימוש האורבני של הקנאביס; ב- 18 מדינות נוספות ובמחוז קולומביה, הקנאביס הוכשר מבחינה חוקית לשימושים רפואיים חלק מהמדינות אישרו גם את הצעת חוק הדה קרימינליזציה של המחזיקים בכמויות קטנות לשימוש אישי.

בין המדינות  שעשו רגולציה בחוקי הייצור והסחר של הסמים: אורוגוואי, ארה"ב, ארגנטינה, אוסטרליה, בלגיה, קנדה, צ'ילה, קולומביה, אקואדור, קוסטה ריקה, הולנד, מקסיקו, פורטוגל.

Jamaica planea despenalizar este año el consumo de marihuana

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר