23.12.2013

בהפגנה על מעמד הקנאביס: ד"ר ברקת לכאורה לא אמרה כלום, אך למעשה אמרה כמעט הכל

היה מרגש לראות את מספר האנשים הרב, שהגיעו במוצ"ש להפגנה, על מעמדו צמח הקנאביס בישראל, לעומת הפגנות קודמות, אליהן הגיעו עשרות בודדות של אנשים, הפעם, מעל אלף חולים ואזרחים, יצאו מהארון הירוק והגיעו לכיכר רבין, להפגין ולמחות תחת הכותרת: "סמים לזה סוף! די להתעללות בחולים, די לרדיפת האזרחים".


היה מרגש לראות ישראלים מכל קצווי המפה הפוליטית, עומדים יחד ומריעים לשני המנהיגים האמיצים, שמייצגים אף הם את שתי הקצוות של המפה הפוליטית הישראלית. תמר זנדברג ממרצ ומשה פייגלין מהליכוד, הנאבקים למען מטרה חברתית צודקת, מבלי שהשקפות אידאולוגיות אחרות, מפריעות להם בדרכם ורק טובת הציבור לנגד עיניהם, מגיעה להם הכרת תודה גדולה!

ד"ר ברקת שיף-קרן


הכל וכולם היו נפלאים ומרגשים, בוודאי ובוודאי, יעקב כהן והסיפור שלו על בנו ליאב חולה הסרטן, הג'ירפות, מיכאל הנגבי, המארגנים, כולם.

מההפגנה במוצ"ש, נותר הד רועם דווקא ממה שלא נאמר, ממי שלא היה רשאי לדבר ומהדברים מהם התעלמה התקשורת. אלה הם הדברים שמשרד הבריאות ובעלי האינטרס, רוצים להסתיר מעיני הציבור, מחשש שמא חשיפתם, תגרום לשינוי חיובי ביחס של כלל האזרחים לקנאביס, אלה הם הדברים שבגללם כל אחד ואחת מאזרחי המדינה צריך להצטרף למאבק לשחרור הצמח:

1. דבריה של סופיה טורטוש ארגמן בדבר חשיבותה של הלגליזציה, מנקודת המבט של אם לילדים. סופיה הזכירה את הסכנות הטמונות בשתיית אלכוהול, בשימוש בסמי פיצוציות ובסמים מורעלים הנרכשים אצל סוחרים, לעומת השימוש בצמח טבעי שאינו מזיק. היא הדגישה את החשיבות והצורך לפקח על חומרים נגישים לנוער. כל מי שמכיר את צמח הקנאביס, היה ללא ספק, מעדיף שהילד שלו יעשן ג'וינט בסוף שבוע ולא ישתה אלכוהול, או יצרוך חומרים מסוכנים אחרים.

2. הסיפור של אתי מהעמותה לחלוקת קנאביס רפואי לילדים חולים, על שתי הילדות שהגיעו איתה, על כך שהוריהן התנגדו לטיפולים הקונבנציואנליים, והן הבריאו מסרטן באמצעות טיפול בקנאביס רפואי, לא הוזכר בשום מאמר חדשות רשמי.

3. אבל ההד הרועם ביותר בעיניי, היה עלייתה לבמה, של ד"ר ברקת שיף-קרן, הלוא היא ד"ר גופטה שלנו, הרופאה היקרה, האמיצה וההגונה, הוזמנה והגיעה לתמוך, אך היא הייתה מנועה מלדבר, במילים אחרות - סתמו לה את הפה. ד"ר ברקת לכאורה לא אמרה כלום, אך למעשה אמרה כמעט הכל: היא אמרה ללא מילים, שרופאים אשר תומכים בחולים, מושתקים ומאוימים, היא אמרה שהדמוקרטיה במדינת ישראל היא מילה נטולת תוכן, היא אמרה שמי שדבריו או דרכו אינם מוצאים חן בעיני ההנהגה, מושתק. היא אמרה, שבמדינת ישראל, כסף הרבה יותר חשוב מבריאות לחולים וצדק לאזרחים. היא אמרה עוד דבר מאוד חשוב, היא אמרה שהיא איתנו! תודה לד"ר ברקת.

עם קצת סבלנות, נחישות והתמדה, הצמח ינצח!

ynet ידיעות אחרונות: כאלף מפגינים בעד הקנאביס: "אלוהים נתן".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר