7.8.2013

המדעיות של חברות התרופות היא הונאה: מתמקדים בבריאים - הפרעה טרום ויסתית, כולסטרול ולחץ דם

פרופסור פיליפ אבן, מומחה לריאות ודרכי נשימה ונשיא הפקולטה היקרתית למחקר שבבית חולים נקר בצרפת  וד"ר ברנר דברה, מומחה לאורולוגיה בבית החולים קוצ'ין, כתבו יחד ספר מהפכני על תעשיית התרופות הצרפתית: "המדריך ל- 4000 תרופות יעילות, חסרות תועלת או מסוכנות".


אבן ודברה, מבקשים מממשלת צרפת, לפעול במהירות האפשרית כדי ליישם תוכנית, שתפנה מבתי המרקחת אלפי תרופות חסרות תועלת ומזיקות.

פרופסור פיליפ אבן:
במקום להמציא תרופות רבות עוצמה לטיפול במחלות האמיתיות, שמהן סובלת האנושות, כמו סרטן ולחץ דם גבוה, תעשיית התרופות מצאה דרך קלה כדי לשמור על רווחיה - היא ממציאה מחלות! כדי לטפל במחלות אלה, היא מציעה תרופות לא יעילות, אבל זה לא חשוב, כי אף אחד לא באמת חולה.


לפני המחזור נשים נוטות להיות מתוחות, חסרות סבלנות, במצב חרדה, הדבר גורם לחיכוכים ביתיים, אשר בעבר האדם  ידע לשלוט בהם, אלה החיים. עתה, המציאו "הפרעה דיספורית טרום ויסתית", איזה שם! תחשבו על זה, "הפרעה דיספורית טרום ויסתית", מה זה לכל הרוחות?! מקור המילה הוא יווני, בוא נאמר שהמשמעות שלה היא, מצב רוח מעט לא יציב. אפשר לטפל בזה, זה יטופל! איך? זו אגדה אמריקאית מדהימה: היה להם פרוזק, נוגד דיכאון מוכר וידוע, אשר הפוטנציאל השיווקי שלו פג, מה עושים? מפרסמים מאות מאמרים בנושא PMDD (הפרעה דיספורית טרום ויסתית), מחלקים המון דוגמיות ומלמדים רופאים על ה-PMDD. הפתרון צץ: המולקולה "החדשה": תכשיר זהה לפרוזק, רק בצבע שונה ויקר פי ארבע. נשים כמובן החלו לקחת את הכדור הזה, במשך חמישה ימים בחודש, זה בלבול מוח, זו ערמומיות שטנית!

ד"ר ברונו טוסן:
חברות התרופות הבינו שעל מנת להפיק רווחים, ניתן להימנע מהחתירה המאומצת למציאת תרופות חדשות לבעיות בריאותיות. הרבה יותר קל ורווחי "להתאים" תרופות קיימות, הם הפכו את השיטה. לחברות התרופות יש  מאגרי תרופות, אשר מסיבות כאלה או אחרות, אינן מפיקות רווחים, אז הם אומרים לעצמם, למה שלא נמציא מחלה או בעיה כדי למכור את התרופה? במילים אחרות המטרה והמניע של תעשיית התרופות, אינה בריאות או סיוע לחולים. תעשיית הפארמה מונעת על ידי הפוטנציאל להפקת רווחים, שווק למקסום מכירות ורווחים.

תעשיית התרופות כל הזמן מנסה להגדיל את נתח השוק, לכן האינטרס שלה הוא, להרחיב את קריטריוני הדיאגנוזה. לרוב בני האדם יש לחץ דם בתחום הנורמלי, ישנו מיעוט קטן שמציג לחץ דם סיסטולי שבין 160 ל-170, ומיעוט עוד יותר קטן אשר מציג ערך סיסטולי של 180 ומיעוט קטן הרבה יותר אשר מציג ערכים שהם מעל 180. הסף שנקבע על ידי חברות התרופות, כדי להגדיר לחץ דם, מתבסס על מספר החולים, הלקוחות והמכירות; ההגיון אשר מנחה את חברות הפארמה, הוא שייוקי, המטרה היא לעודד רופאים להרחיב את מעגל החולים המאובחנים כחולים, כך שכמות האנשים אשר יקבלו מרשם לתרופה להורדת לחץ דם, יהיה גדול יותר. בין 10 ל-20 בני אדם מתוך אלף שלחץ הדם שלהם 160/90 או יותר אשר יקבלו מרשם לטיפול בלחץ דם גבוה, ימנעו סיכוי לשבץ, זה נהדר עבור אותם אנשים, כולנו שמחים בשבילם! אבל חישבו על סדרי הגודל - עבור רוב האנשים שיקבלו את המרשם, התרופה אינה יעילה. הורדת סף הדיאגנוזה ללחץ דם גבוה, מביאה לכך שיותר בני אדם המטופלים ללא תועלת יהיו חשופים לתופעות לוואי, לא רצויות, אך למי איכפת כל עוד זה מאוד מועיל למכירות?

כולסטרול - לא מה שחשבתם ולא מה שחברות התרופות רוצות שתחשבו


פרסומת לשיווק תרופות להורדת הכולסטרול:
"הייתי פעיל, אכלתי בריא, חשבתי שאני בכושר מעולה. הופתעתי כאשר הרופא שלי אמר לי, שהכולסטרול שלי גבוה, למרות שהרגשתי טוב. זה זעזע אותי וגרםלי לחשוב על הבריאות שלי, אני חייב לשלוט בכולסטרול שלי. הנחתי שאני עושה מספיק כדי להוריד את רמת הכולסטרול, אך אני זקוק לעזרה. מה אתך? מה אתה עושה בנוגע לכולסטרול שלך?"

חברות התרופות, הצליחו לשכנע את כולם, כי רמת הכולסטרול שנמצאת אצל בני 25, היא הרמה הנורמלית, עבור כולם. בהתבסס על ההנחה הזאת, 99% מהגרמנים והצרפתים המבוגרים יותר, הם חולים! מנקודת המבט של תעשיית התרופות, זה ניפלא, זהו שוק ענק. למעשה תעשיית התרופות הצליחה לשכנע, כמות עצומה של אנשים, שהם חולים ועליהם לחיות על תרופות כדי להוריד את רמת הכולסטרול ולהוריד את רמת הסיכון ללקות בהתקף לב. בפועל אנו יודעים, שאם אינך נושא גורמי סיכון אחרים: אם לא היה לך התקף לב, אם אתה לא סובל מעודף משקל, אם אינך מעשן, הרי שהצריכה של קבוצת התרופות הזאת, רק משום שהכולסטרול שלך עלה, מגבירות את הסיכון למוות!

ד"ר ג'ון אברמסון:
בעדכון ההנחיות האמריקאי האחרון שנעשה ב-2001 בנוגע לכולסטרול, לתשעה מתוך ארבעה עשר המומחים שהיו בפאנל אשר קבע את הסטנדרטים, היו קשרים כלכליים עם חברות התרופות, זוהי עובדה חשובה מאוד, אשר שופכת אור על מהות ההנחיות, על פי 2000 הסטנדרטים החדשים, כמות האמריקאים הסובלים מכולסטרול גבוה אשר לגביהם המליצה הוועדה על טיפול תרופתי, גדל פי שלוש, מ-13 מיליון איש ל-36 מיליון, כאשר למעשה, 23 מיליון איש אשר לסטטוס שלהם נוספה ההמלצה לקבל טיפול תרופתי בכולסטרול, בהתבסס על הנחיות הפאנל, לא סבלו עדיין מבעיות לבביות!

ד"ר גדעון רון:
כן יש בהחלט בעיה בעניין התרופות להורדת כולסטרול ויש גם בעיה אתית חמורה בנוגע לתעשיית התרופות שעומדת מאחורי כל העניין, לכן, מה שנדרש, זה לזכור, שהגוף שלנו מייצר את הכולסטרול לטובת עצמו וחברת התרופות מייצרת את הכדורים לטובת עצמה, ושכל אחד מאתנו יחליט לטובת מי הוא. אני ללא ספק הייתי בוחר בגוף.



פרסומת לקידום התרופות להורדת הכולסטרול במגזין אמריקאי:
"לכולסטרול הגבוה, לא איכפת מי אתה, ל-1 מתוך 5 אנשים, יש כולסטרול גבוה, מיליונים זקוקים לטיפול."

ד"ר סטפן סינטרה:
לסטטינים יש תופעות לוואי נוראיות! כבר ראיתי תופעות לוואי מכל הסוגים: חולשת רגליים וידיים, ראיתי תופעות הדומות לאלצהיימר, כשאנשים כמעט שוכחים מי הם בכלל! ראיתי קשיים בראיה, בעיות כבד, בעיות כליות, הפרעות עצביות כלליות, ראיתי הכל! איך זה? כי אני קרדיולוג ואני נפגש עם תופעות הלוואי של הסטטינים, שרופאים אחרים נותנים למטופלים שלהם.

ד"ר גרמי א. גרין:
יצרניות התרופות, מעוניינות להפיץ את ההבטחה האומרת כי הורדת רמת הכולסטרול תבטיח לב בריא במבחן התוצאות. הם מקדמים מסר תעמולתי, בחברה האמריקאית, כדי לעורר את המודעות לרמת הכולסטרול האישית. הקמפיין "דע את המספר שלך", שטף את הציבור כמו גל ענק, אשר גרם לכל אמריקאי, להזהות עם מספר אליו יש לשאוף ולהיות מודעים למספר שמייצג את רמת הכולסטרול האישית שלהם.


ד"ר ג'ון אברמסון:
רופאים מודדים את רמת הכולסטרול של החולים שלהם, חולים מבקשים מהרופאים, למדוד את רמת הכולסטרול שלהם, ואם הכולסטרול גבוה, הרופא יגיד: מר או גב' ג'ונס, הכולסטרול שלך קצת גבוה, חזור/י אלי בעוד 3 חודשים, עד אז, תעשה
קצת כושר, תאכל בריא יותר ונבדוק האם הכולסטרול שלך ירד... ברוב המקרים, הכולסטרול לא ירד באופן דרסטי כתוצאה מהשינוי באורח החיים, ואז הרופא יגיד: מצטער, מר/גב' ג'ונס, הכולסטרול שלך לא ירד כל כך, אני אתן לך תרופה שתוריד לך את רמת הכולסטרול ואתה לא תצטרך לדאוג בקשר לזה. זהו פספוס, מכיוון ששינוי באורח החיים, העיסוק בכושר גופני ובאכילה בריאה, מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות לב בכ- 60% - 80%, זוהי התערבות טיפולית מאוד יעילה, לכן כאשר הרופא אומל לחולה, אני אתן לך תרופה שתוריד את רמת הכולסטרול, כך שאתה לא תצטרך להתאמץ יותר בעשיית כושר גופני או בעשיית דיאטה בריאה, הרופא למעשה מתמקד בדבר הלא נכון, הוא מבטל את המאמץ החיובי שהחולה עשה כדי לשנות את אורח חייו.
בשנות ה-90 רוב המחקרים נלקחו מהאונבסיטאות והועברו לארגוני מחקר פרטיים. הבעיה היא שזה העניק לחברות התרופות שליטה מוחלטת על המחקרים ועל הנתונים של המחקרים האלה.


ג'סטין סמית, מחבר הספר 29 מיליארד סיבות לשקר על הכולסטרול:
החדירו בכולנו את הפחד מפני הכולסטרול במטרה אחת ויחידה: לתמוך בתעשייה שמרוויחה לפחות 29 מיליארד דולר בשנה!




תרופות אינן הפתרון לבעיית יתר לחץ דם

בסרטון הבא: קטע ממכתב של פרופסור ריצ'ארד מור, מדען חוקר ומחבר הספר "THE K FACTOR". במכתב, פרופסור ריצ'ארד מור, מתאר כיצד חברת תרופות שילמה למו"ל שלו כדי לעכב את הפצת ספרו ובמקביל לפרסם ספר אחר בשבחי התרופות להורדת לחץ דם, יתחרה בספרו, "THE K FACTOR", אשר שלל את יעילות השימוש בתרופות אלה, הסביר ועודד את החשיבות של צריכת הפוטסאום לשמירה על לחץ דם תקין.

יוטיוב הסירה את הסירטון

אלה הם קטעי המכתב שנכתב ב-13/08/2009, על ידי פרופסור ריצ'ארד מור:
"ב-1986 פיסיולוג מהפקולטה לרפואה שבאוניברסיטת וורמונט ואני, פנינו להוצאה לאור "מקמילן" כדי לפרסם את ספרנו,
" THE K FACTOR - Reversing and preventing high blood pressure without drugs", ספר אשר הוכיח ללא ספק, כי 95% מהמקרים של לחץ דם גבוה, נובעים כתוצאה ממחסור של אשלגן נתרן בתזונה האמריקאית. לא הדגשנו זאת, אך כיוון שלא ניתן לתקן חסר תזונתי באמצעות כימיקל סינטטי (תרופה), היה ברור שתרופות אינן הפתרון לבעיית לחץ הדם הגבוה. 
מקמילן (המו"ל) נתן לנו מקדמה של 50 אלף דולר ודירג את הספר THE K FACTOR, במקום השני ברשימת סדר העדיפויות שלהם לשנת 1986, (שני, אחרי ספרה שמרגרט טרומן כתבה על אביה ).  מקמילן אף החל לתכנין הוצאה של 50 אלף דולר על פרסום הספר. נשלחתי למספר מפגשי אימון כדי להכין אותי להופיע בתכניות טלוויזיה ולאחר מכן שלחו אותי לסיורי "חימום" בחמש ערים בהן דלאס, וורת' וקליבלנד שבהן התראיינתי למספר תחנות רדיו וטלוויזיה. בערים אלה נמכרו מעל 14,000 עותקים מהספר בשלושה שבועות, במונחים ארציים זה היה פרוייקט של מיליון עותקים. 


ואז פתאום מקמילן ביטל את מסע הפרסום הגדול שתכננו עבורי. אני הוצאתי את חלקי במקדמה בנסיעה לפלורידה, שם זכיתי להתארח בכל תחנות הטלוויזיה הגדולות. כשלושה שבועות לפני הנסיעה, הודענו לכל חנויות הספרים בכל עיר, על בואנו, על מנת שיצטיידו בעותקים מהספר. לאחר כל ראייון ברדיו או בטלוויזיה, הלכתי לבקר בחנויות הספרים, כדי להתרשם מהביקוש והמכירות. בכל החנויות נאמר לי כי הם לא הצליחו להשיג ממקמילן (המו"ל) עותקים מהספר. כאשר פניתי למקמילן, הם אמרו שכנראה יש איזה בעיה והם טענו שעדיין יש במחסנים שלהם כמה אלפי עותקים. מספר חודשים לאחר מכן, נתקלתי בספר בהצאת מקמילן אשר טען כי תרופות הן התשובה ללחץ דם גבוה. הספר הזה היה בפרוש תעמולה של חברות התרופות, הוא התעלם לחלוטין מהמחקר הרציני ביותר שנעשה אי פעם בנושא תרופות נוגדות לחץ דם. מחקר שנערך בהשתתפות של 17,000 איש במהלך יותר משנה, הוכיח כי להורדת לחץ דם באמצעות תרופות הייתה אפס השפעה על התמותה.
כשאני מצוייד במכשיר הקלטה מוסתר, שופט ניו יורקי הודיע לי שכל העניין הזה - חוקי. אני התעמתתי עם האחראי בהוצאה לאור מקמילן, בעיניין "הספר בעד תרופות" ובעיניין מחסור העותקים של הספר שלי בחנויות הספרים ואתגרתי אותו להזמיון את מחברי הספר בעד תרופות ואותי לעימות בתוכניתוו של דונהיו (Donahue show- טוק שו בהנחיית פיל דונהיו), הוא השיב שאין בכך צורך ונתן לי את שם חברת התרופות אשר פנתה למקמילן לאחר הפרסום  של The K Factor, ובקשה מהם למצוא במהירות מישהו שיכתוב ספר בעד התרופות. הספר מעולם לא התפרסם אך היה אמצעי להעברת כספים בין חברת התרופות למו"ל שלנו. אני הקלטתי את כל הפרטים מלבד סכומי הכסף."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר